Første dag på jobb

Started by Femininist, June 13, 2012, 14:05:48 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

I disse sommerjobb tidene er det sikkert flere enn meg som prøver seg i ny jobb, eller har noen historier fra tidligere. Det er lite som slår komikken bak å ha fått "drømmejobben" og å komme på jobb, uten helt å vite hva en forventer seg, men får helt andre oppgaver enn forventet!

Idag var min første dag på jobb, det startet fint; Fikk i oppgave å analysere hjemmesiden og å notere tips til forbedringer og forandringer. Etter ca en time jobbing var det morgenmøte og når vi kom til ukens arbeidsoppgaver sier sjefen "I have some good news and some bad news; The bad one is that I need you to file 2000 business cards".

... Så om noen trenger tips til hvordan kortene bør/ikke bør se ut så si gjerne fra! (Og for guds skyld styr unna små og "morsomme" fonter, STORE bokstaver, skinnende kort med liten kontrast, tosidige kort og lange e-postadresser).

Noen bedre? ;)

NB: Jeg inngikk selvfølgelig veddemål med en av mine kolleger om hvem som kunne arkivere flest kort, så jeg får gratis taxi til jobb i morgen ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

woop

Innen hvilken bransje skal det være til? Uansett så kan du finne masse inspirasjon fra siden jeg har linket til nedenfor, vist det passer for deg kan du evnt. bruke Gimp til å endre på ferdigmalene du finner på den samme siden :)

http://www.noupe.com/design/50-free-photoshop-business-card-templates.html

Femininist

Hehe, hadde det bare vært å designe kort, så hadde jeg hatt en flott dag ;) Elsker slik type jobb.

Det var å skrive inn informasjon fra diverse visittkort han hadde opparbeidet seg de siste månedene inn i et excel ark...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

Quote from: Femininist on June 13, 2012, 16:58:35 PM
Hehe, hadde det bare vært å designe kort, så hadde jeg hatt en flott dag ;) Elsker slik type jobb.

Det var å skrive inn informasjon fra diverse visittkort han hadde opparbeidet seg de siste månedene inn i et excel ark...

There's an app for that ;)

Femininist

Hvilken da? Det vil gjøre jobben min så mye lettere i morgen!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Koraboros


Femininist

I "hvilken da" ligger den skjulte meningen "har du noen å anbefale?" Å google etter apps har jeg selvfølgelig klart selv, men har hittil ikke hørt om noen som er presise nok ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Koraboros

Quote from: Femininist on June 14, 2012, 17:22:45 PM
I "hvilken da" ligger den skjulte meningen "har du noen å anbefale?" Å google etter apps har jeg selvfølgelig klart selv, men har hittil ikke hørt om noen som er presise nok ;)
Skjønner hva du mener, men det jeg tror er mest vesentlig er om kameraet på telefonen klarer å ta skarpe bilder på kort avstand. Telefonen min har ganske bra kamera, men hvis jeg holder et visittkort så nærme at det dekker hele bildet klarer den ikke å fokusere.

Jeagle

er mobil kamera har vel focus området på ca 2,5" så holder du det ca 6,5 cm unna skulle det gå bra, men da får du nok ikke med helle kortet.
å være eller ikke være

Femininist

Er heldigvis ferdig med det nå! 557 kort har jeg nå skrevet inn. Og jeg har lært mye om hvor viktig det er å samle opp kort, vi nordmenn er alt for dårlige på networking...

Er det bare jeg som har hatt overraskende første dag på jobb opplevelser?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Koraboros

Quote from: Jeagle on June 15, 2012, 12:36:13 PM
er mobil kamera har vel focus området på ca 2,5" så holder du det ca 6,5 cm unna skulle det gå bra, men da får du nok ikke med helle kortet.
Grensen går rundt der et sted ja. Hvis jeg trekker telefonen litt tilbake er teksten fint lesbar. Men det er ihvertfall noen eldre iphones som ikke klarer å fokusere i det hele tatt på så kort avstand, jeg tror jeg måtte holde de ca. 30 cm unna for å få et skarpt bilde. Og på den avstanden er teksten på mange visittkort for liten til å være leselig på bildet (igjen, det går fint med min telefon men eldre telefoner med dårlige kameraer sliter).

lamasen

Herlig forum :)
En tråd om småkjipe "førstedagpåjobbopplevelser" ender opp i en diskusjon om oppløsning på mobilkamera. <3

Boys WILL be boys