Er han ikke lenger interessert?

Started by vannpistol, June 04, 2014, 19:27:13 PM

Previous topic - Next topic

vannpistol

Hei! Jeg trenger litt tips og råd. Eksen min og jeg gjorde det slutt for ca. 3 mnd siden. Ganske rett etter dette møtte jeg en fyr på byen og som nysingel så tenker jeg at det bare er gøy å ha litt useriøs morro. Han går opp til meg og sjekker meg opp, jeg er litt skeptisk, men vi ender med å utveksle nummer. Det går noen dager og vi avtaler over melding å møtes igjen, jeg kunne gjerne tenkt meg å møte han litt casual på byen, men han insisterer på å gjøre det edru. Det er helt greit, vi prater lett og har det veldig gøy sammen. Han avslutter daten med kun en klem. Vi fortsetter å ha kontakt på melding, når jeg ser tilbake på historikken nå så ser jeg at han alltid er den som har tatt kontakt. Vi møtes på ett par dater til med kun kyssing. Han er fortsatt den som tar mest kontakt, og jeg holder litt tilbake. (avlyser i blant feks) Så har vi en overnattingsdate der vi har sex. Alt er god stemning i ca en uke etterpå( møttes og har hatt sex flere ganger). Plutselig de siste dagene tar han ikke kontakt, så tenker jeg at "fair enough" det er vel egentlig min tur til å gi litt mer av meg selv. Men han svarer kort, og har til og med avlyst en gang. Hvorfor er han plutselig så kald nå? Hadde det bare vært at han endelig fikk det han ville (sex) så hadde han vel vært avvisende litt tidligere? Jeg har ikke tatt kontakt med han på 4 dager nå, hva bør jeg gjøre for å gjenvinne litt av kontrollen? Vente på at han tar kontakt, så evt. være litt avvisende selv? Han og jeg er veldig enige om at dette er casual, men jeg hadde regnet med at vi kunne snakke sammen hvis han feks ikke vil mer, eller om det er noe annet han vil .

--WTF?--

Dette kan du egentlig ikke gjøre noe med. Det er en del av "casual" - spillet dere begge er med på.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

vannpistol

Da kan det kanskje hende at jeg vil ut av dette "casual-spillet"? Siden jeg syns det er kjipt at det har blitt sånn som nå. Er det kanskje for sent å gå videre?

--WTF?--

Jeg må innrømme at jeg ikke kan gi noe råd om hvordan du snur akkurat denne situasjonen, fordi jeg alltid har tatt ethvert forhold seriøst, uansett om det varer i 10 minutter eller et helt liv. Kanskje du kan få noe mening ut av denne: http://www.verdidebatt.no/debatt/cat19/subcat22/thread11465297/#post_11465297
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Donnie Darko

"Gjenvinne litt av kontrollen?". Så det du egentlig ønsker er å ikke tape ansikt? Du vil være den som dumper istedenfor å bli dumpet, slik du nettopp ble? Forstår jeg det rett?

Ser ut som det er GAME OVER for den taktikken. Kanskje han har møtt noen nye? Kanskje noen i familien er syke. Kanskje han er opptatt med skole. Hvem vet. Du må egentlig bare spørre ham. I og med at dere begge avtalte et "casual"-spill har dere egentlig satt premissene i forkant. Kudos der, for ikke alle forstår at en bare kan ha det gøy uten å måtte gå inn i et seriøst forhold med en gang en har møttes.

vannpistol

Jeg tror jeg er litt usikker på hva jeg vil. Jeg vil jo ikke "dumpe" han, jeg vil helst bare fortsette å ha det gøy. Det har vært veldig uproblematisk for oss begge. Derfor vil jeg egentlig ikke forvente noe heller. Tror jeg bare ser an om han tar kontakt, 4 dager uten kontakt er vel egentlig ikke noe krise heller, vi har aldri vært de to som snakker sammen hver dag uansett. Jeg tror jeg ble litt stresset denne uken siden vi var så mye sammen forrige uke.

piken

4 dager uten kontakt ikke trenger å bety så veldig mye, som Donnie over her påpeker så kan det være mange årsaker til dette og det letteste er ofte å spørre rett ut.

Selv om man har avtalt at ting skal være casual så betyr ikke det at man ikke kan si fra på en ordentlig måte at man ikke er interessert lenger, hvis det er det som er årsaken. Men selv om jeg mener det så betyr ikke det at jeg eller andre har guts til å si fra når det først gjelder heller ..

Uansett årsak, er det viktigste at du har fokus på deg selv; hva kan du kontrollere og hva er det noe vits i å sitte og gruble på? Hva kan du selv gjøre for at DU skal ha det bra?

vannpistol

Takk for gode innspill :) Jeg har nå spurt rett ut, og det var mye jobb/skole. Det velger jeg å tro på. Så får jeg bare se hvordan det går fremover, vi har jo ikke investert så mye i hverandre. Jeg har møtt hans venner men han har ikke møtt mine. Vi har dog noen felles venner.

vannpistol

Foreløpig går det veldig bra :) Møtes ca en gang eller fler i uken . Har det kjempebra/morsomt når vi er sammen. Han tar mye mer initiativ. Men så kan han plutselig finne på å ikke svare på en melding på noen dager. Men har lært meg å takle det, fordi jeg ikke stiller noen krav lenger. Så jeg er foreløpig fornøyd med hvordan situasjonen utviklet seg.