Utseendet er bare et førsteinntrykk

Started by Cobra196, December 23, 2015, 17:44:11 PM

Previous topic - Next topic

Cobra196

Hvis ei jente ikke ser fin ut, så tenker jeg nei, vil ikke bli sammen med henne, selv om vi på mange måter passer sammen. På ei annen side så vet jeg om mange fine jenter som jeg ikke passer sammen med. De har venner som jeg ikke liker. Noen har i tillegg tatoveringer så det holder.

Mange har sagt til meg at det beste er å være singel og spare penger. Slippe å få økonomien styrt av andre og gjøre det som passer meg. Ser fordelen, men sier det sikkert fordi jeg er heldig med å leie rimelig og spare penger. Å kjøpe et billig hus senere for så å pusse opp er en tanke jeg har hatt lenge.

Beste fordelen med å være singel er friheten til å sjekke jentene som jeg vil. Trenger ikke å si nei, bare å si at jeg er ledig.

Utseendet er et førsteinntrykk. Har erfart før at selv om jenta har felles interesser, kan det være at deres vennekretser eller prioriteringer blir en utfordring i forholdet. I sånne tilfeller kan det være lettere å vokse fra hverandre istedenfor å gjøre slutt.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

Dag


piken

Hva skulle du frem til her egentlig? Enig i at utseendet delvis er førsteinntrykk, ofte kan man endre oppfatning om man syns noen er tiltrekkende basert på personligheten. Angående forhold tenker jeg at man ikke skal drive å regne seg frem til hva som lønner seg, men heller bare gjøre det man trives med.

Cobra196

Tenker på erfaringene mine med at det er mange jenter jeg synes ser fine ut, men personligheten er ikke den rette for meg. Det kan også gå den andre veien, at personligheten er helt perfekt for meg, men jeg synes de ser stygge ut. Vil ikke sove med noen jenter som ikke ser fine ut i det hele tatt.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

piken

Da forstår jeg, og jeg er helt enig med det i det. Man trenger å ha noe som gjør at man blir tiltrukket, uansett hvor overfladisk enkelte mener at det er. Og så lenge man er klar over at utseende kun er et førsteinntrykk og er åpen for at personlighet kan endre hva man tiltrekkes av, er det hva som er viktigst i mine øyne.

Derfor jeg synes det er vanskelig å matche på Tinder - prøver å sveipe ja på de som er passe kjekke og virker å dele mine interesser,  men det er fort unfair her med tanke på at utseende får urettferdig mye fokus. Jeg får mange matcher, men som jente så stiller man nok enda høyere krav til at fyren skal ha en sjarmerende personlighet for at man skal gidde ..

Så hvis man selv kan se på seg selv og tenke at utseende er førsteinntrykk, så blir det en motivasjon til å ta seg selv noenlunde godt ut/ta vare på seg selv, samtidig som man forstår at det er mye man kan gjøre med personligheten/holdningen sin. Mao ikke innse slaget som tapt bare fordi du ikke er den "kjekkeste i klassen". Det beste er ofte å være middelmåddig og veie opp med sjarm ;) (mitt synspunkt dog)

Cobra196

Så lenge man bor på en liten plass, vet jeg ikke om nettdating fungerer så bra. Finnes mange gratis datingsider, men er veldig få som bruker de og de er dårlige. Tinder og Sukker er to gode. Jeg er registrert på Sukker og var betalende medlem i en periode. Profilen ble bedre og jeg ble aktiv i forumet deres. Det gjorde at mange jenter sendte meg hjerte, men enten så hadde de ikke profilbilde ellers så de ikke fine ut. De eneste som bodde i min region machet svært dårlig med meg, så jeg når jeg justerte litt på relasjonsprofilen. Men den gang jeg var betalende medlem var jeg 18 eller 19 år gammel.

Er Tinder gratis? Fungerer det bare til mobilen? Jeg for min del vil ikke prioritere nettdating. Holder på med så mye forskjellig og til vanlig møter jeg en del single jenter på min alder. Vurderer å bli betalende medlem på Sukker neste år, men har ikke bestemt meg ennå. Hvis det isåfall skulle bli aktuelt, gjør jeg det til høsten.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

piken

Tinder er gratis, ja :) men jeg anbefaler heller å bruke energien på å møte jenter naturlig første gang fremfor nettdating hvis du faktisk har mulighet til det.

Kjetil GV

#7
Quote from: piken on December 29, 2015, 18:50:16 PM
Tinder er gratis, ja :) men jeg anbefaler heller å bruke energien på å møte jenter naturlig første gang fremfor nettdating hvis du faktisk har mulighet til det.

Generelt er jeg uenig. Alle muligheter til å treffe jenter er bra. Så kan du møte noen via Tinder så vil det gjøre deg mer komfortabel til når du treffer jenter såkalt "naturlig" også. Er det "umulig" å drive med nettdating der du bor så ser jeg selvsagt poenget med at det koster mer enn det smaker.

Det kommer selvsagt litt ann på hvor skoen trykker. Hvis du er flink til å flørte og prate med jenter generelt, men sliter med å treffe de naturlig, ville jeg selvsagt fokusert mest på det.

Men hvis du generelt trenger trening på alle områder som har med jenter å gjøre så ville jeg tatt alle muligheter i bruk.

På Tinder er det bildene som skal gjøre jobben(så få tatt noen bra bilder!!!), slik at Tinder bare ligger å fisker for deg. Du skal ikke trenge å bruke så mye mer en en 3-6 kommentarer frem og tilbake før du kan fikse deg en date der. Derimot å snakke i evigheter på Tinder mener jeg er en mer dårlig prioritering av tiden.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]