Nabojenta, bli bedre kjent.

Started by Leidulfp, June 07, 2016, 01:09:00 AM

Previous topic - Next topic

Leidulfp

Trenger litt råd og tips her har flytta inn en jente i borettslaget som virker interessant, har hatt noen småprat med henne men ikkje noe meir en det.

For og gi litt info så er jeg av den typen som har veldig lett for og gå i vennefella (to slow on the trigger)

Som sagt så hat det flytta ei ny ei inn i blokka jeg bor i og hu virker som en interessant type.
Vi har hilst og prata litt i oppgangen men ikkje så mye mer, fant henne forleden dag på happn (tinder typ app) sende en like og charm (som liksom skal vise at du er interessert) vi møttes igjen i dag da jeg drev med rydding av bil og leilighet og hun dreiv med rydding ute,
vi fikk da en lengre prat og hun virka generelt interessert (lurt smil og "kikka")

Flytter mest sannsynlig om 3 måneder da jeg har sagt opp min nåværende jobb so time is short, mitt spørsmål er da hva skal jeg gjøre for og finne ut om hu virkelig er interessert? Og hva skal ungåes for og ikkje å havne friend-zone? Smaltalks osv har jeg generelt ikkje problem med selv om jeg i dag følte at jeg prata rundt grøten og følte jeg gjorde meg selv til latter 😆

Har lest en del tråder her og gått tilbake på noen av det tidligere trådene jeg har her og plukka opp noen gode triks, men av og til føles det som om en har et stort " warning friend-zone" skilt hengende i panna.

For og ha det på det rene så var det hun som i dag tok initiativ til praten, og det føltes som om hun var interessert i og bli bedre kjent.

Slaktern

#1
Neste gang du møter henne, etter litt snakk og før du må stikke sier du "du, hyggelig å snakke med deg, men jeg må stikke. Hva er nummeret ditt?" samtidig som du gir henne telefonen din. Får du det er hun mest sannsynlig interessert. Melde henne et par dager senere å invtere henne med på feks. en kaffe/pils

Et lite tips angående friend-zone. Typiske for slike gutter er at de ikke eskalerer, deler for mye av seg selv som igjen gjør at all mystikk forsvinner som fører til lite spenning.

piken

Skjønte ikke helt om hun hadde respondert til deg på Happn? Synes du var litt vel ivrig med å sende både like og charm. Charm er for de desperate guttene. (sorry, no offence).

Ellers enig med Slaktern. Spør om hun er ny i byen f.eks, kanskje du kan foreslå å vise henne rundt? Evt "vise hvordan vaskekjellern funker". Vær kreativ - du har ingenting å tape. Spesielt med tanke på at du (mest sannsynlig) har kort tid igjen i borettslaget - slik at det ikke blir en "shit where you eat"-situasjon.

Leidulfp

Quote from: piken on June 07, 2016, 16:56:25 PM
Skjønte ikke helt om hun hadde respondert til deg på Happn? Synes du var litt vel ivrig med å sende både like og charm. Charm er for de desperate guttene. (sorry, no offence).

Jeg sende henne en charm på happn hva det betyr har jeg ikkje peiling på men i følge appen så vill det si at du viser at du er interessert, og hun rezponderte ikkje på happn iverfall men om hun bruker appen lengre er jo eit anna spørsmål, for den virker ganske død :p

Men skal som slaktern sier være litt meir på, har hjemmelaga spekemat så invitere henne på øl og spekemat burde jo funke 😊

Slaktern

Anbefaler ikke å invitere henne på hjemmedate da det er litt mer skummelt for jenter, blant annet fordi de ikke like enkelt kan stikke av om ting blir kleint.

Leidulfp

Quote from: Slaktern on June 07, 2016, 22:10:46 PM
Anbefaler ikke å invitere henne på hjemmedate da det er litt mer skummelt for jenter, blant annet fordi de ikke like enkelt kan stikke av om ting blir kleint.

Planen var dog ikkje date :p var vell meir meininga og invitere naboen på øl :p
Men kanskje det ikkje er så smart det heller ?!?

Ta det noe slik som hey, tenkte og ta noen øl i sola interessert i og joine? Eller noe i den duren der..

Love

Siden det er fint vær kan dere jo sitte ute og ta en øl/kaffe/vin whatever - en måte for henne å bli kjent på. Du kan tilby deg siden hun er ny osv. Og dersom du samtidig av er ærlig om at du skal flytte ut, så kanskje du kommer forbi vennefella....

piken

Quote from: Leidulfp on June 07, 2016, 18:53:34 PM
Quote from: piken on June 07, 2016, 16:56:25 PM
Skjønte ikke helt om hun hadde respondert til deg på Happn? Synes du var litt vel ivrig med å sende både like og charm. Charm er for de desperate guttene. (sorry, no offence).

Jeg sende henne en charm på happn hva det betyr har jeg ikkje peiling på men i følge appen så vill det si at du viser at du er interessert, og hun rezponderte ikkje på happn iverfall men om hun bruker appen lengre er jo eit anna spørsmål, for den virker ganske død :p

Men skal som slaktern sier være litt meir på, har hjemmelaga spekemat så invitere henne på øl og spekemat burde jo funke 😊

Nei, altså, det jeg skrev er jo ut fra min tolkning av appen og hva jeg har snakket med venninner om... Men ikke alltid godt å vite om folk har sjekka appen eller ikke. Men dersom hun har sjekket den og ikke svart på charm, så er det ihvertfall rart om hun sier ja til å ta øl med deg. Så jeg synes du skal drite i hva som har skjedd/ikke skjedd på happn (her har du jo det virkelige liv til å virkelig charme!), be henne ut på spekemat/øl i en park - kanskje kan dere ta med et sånn typisk park-spill, frisbee eller noe? Og det med hjemmedate er veldig variabelt forresten. Jeg kunne aldri dratt hjem til noen jeg har møtt på en dating-app, men har man snakket med noen IRL så vet man fort om man mistenker at det kan bli klein stemning. Så kjør på det du synes er mest din komfortsone her, men hvis det er fint vær er det jo litt rart å være inne..

Blom93192

Gjør som Slaktern sier i sin første melding, det er absolutt enklest!