Bra Kåk og Gode Venner

Started by Gatsby, December 27, 2011, 15:52:07 PM

Previous topic - Next topic

Selveste


Gatsby

Quote from: Hellin on March 14, 2012, 00:15:31 AM
Såklart er det mulig å få jenter hjem over lengre avstander, men det er som regel mye vanskeligere og krever mer jobbing.
Jobbing er for PUAer  ;D

Claw

Vet denne er gammel, men det er en bra tråd uansett, så gjør ikke noe om nye medlemmer får lest litt :)

Casen:
Søker hybel til høsten og har fått responser på annonsen min fra kollektiver med kun jenter.
Dette er vel en jævlig dårlig deal, ihvertfall for min del? Har aldri bodd med jenter som jeg ikke har hatt noe på g med før.
Tenker på å dra med jenter hjem osv., blir det fortere klein stemning og dømmende blikk?

Fordelen er at jentekollektivene ser jævlig mye bedre ut enn gutte/mixkollektivene til samme pris.

seanroy

Jeg tenker umiddelbart at dette må være GULL!

Jentene har garantert mange venninner som du blir kjent med. Siden du bor sammen med noen de kjenner vil "lov"-delen automatisk være oppfylt (så lenge du blir VENNER med samboerne dine). Å dra med jenter hjem burde ikke være noe problem. Jenter er ikke noe mer pripne på slikt enn gutter.

Sola

Quote from: Claw on June 06, 2013, 20:30:21 PM
Vet denne er gammel, men det er en bra tråd uansett, så gjør ikke noe om nye medlemmer får lest litt :)

Casen:
Søker hybel til høsten og har fått responser på annonsen min fra kollektiver med kun jenter.
Dette er vel en jævlig dårlig deal, ihvertfall for min del? Har aldri bodd med jenter som jeg ikke har hatt noe på g med før.
Tenker på å dra med jenter hjem osv., blir det fortere klein stemning og dømmende blikk?

Fordelen er at jentekollektivene ser jævlig mye bedre ut enn gutte/mixkollektivene til samme pris.

Jeg har bodd i et kollektiv med 8 andre, det var aldri noen som løftet et øyenbryn til ons, fb, eller noe annet. Vi var ca like mange gutter som jenter, og det var like ofte jentene som dro med noen hjem som guttene. Så hvis du flytter inn med helt normale jenter som ikke er kristenkonservative eller noe i den duren, burde det gå helt fint :) ofte er det også lettere for en skeptisk jente å takke ja til nach om du sier du bor i kollektiv med andre jenter. og tenk på alle jentene du får møtt hver gang dere har fest ;)

Claw

Takk for innspill! Kanskje dette ikke er så ille som jeg trodde. Men det kommer nok an på jentene ja, får passe på å ikke flytte inn med kristenkonservative  ::)
I tillegg så tenker jeg at de må jo være forberedt på sånt når de vil ha en gutt i kollektivet i stedet for et rent jentekollektiv.

Har fått høre mye blandete meninger om dette, derfor jeg spør her. Mener også å ha lest i en tråd her et sted at det var mye cockblocking og klein stemning etter ONS, husker ikke hvilken tråd det var. Marerittet er vel at det blir som å bo med 3 kopier av mora si liksom..
Men jeg stikker nok på visning og ser, har mange options uansett :)

tore

Det med venner er et godt poeng altså!

Selv føler jeg at jeg har mange gode venner, men det er bare et få av dem som man kan dra ut med hver helg. De andre vennene mine er enten opptatt med familie/kjæreste eller liker rett og slett ikke å dra ut særlig ofte.

Spesielt om sommeren er det vanskeligere å dra ut med likesinnede. Mange av de "vanlige" er på ferie eller har dratt hjem til sine hjemsteder. Noen andre som føler sommeren er litt kjedeligere sett på den måten?

--WTF?--

Har du en profesjonell innstilling til det å bo i kollektiv burde det ikke være noe problem. Hva du gjør på ditt private rom har ikke de andre noe med å gjøre, og ingen kan tvinge deg til tvangssosialisering i fellearealene. Det er derfor helt opp til deg selv om du tillater at andre beboere lager klein stemning.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stemning

Jeg tror den delen med hvorvidt de vil dømme deg handler om hvordan de ser på deg som person. Hvis de tenker at du "bare er han fyren som er skikkelig grei og alle digger" så skjønner de jo at det blir jenter på deg men det gjøres "smakfullt". På en måte der du tar jenteperspektivet og kaller det ting som "det bare skjedde" og den greien der. Jeg tror ikke de vil syns det er like fett om du er han "påtatte dameeksperten som teller hakk i sengestolpen".