Jeg elsker deg vs. jeg er glad i deg?

Started by Apekatt, April 16, 2014, 20:05:27 PM

Previous topic - Next topic

Apekatt

Er dette noe jenter i et forhold "venter" på? jeg har vært sammen med dama i ca 5 måneder, men bruker bare "glad i deg" og slikt. Føler "elsker deg" er et litt misbrukt uttrykk og at det ligger litt mer i det enn "glad i deg".  Hvor grensen går er vel umulig å si. Tenker også at dette nok er viktigere for dama enn for mannen generelt. For meg blir det bare et annet ord på samme følelse, men kan se for meg at damer ser litt annereledes på det?

piken

Nå kan jeg bare svare for meg og de jentene jeg kjenner, men når det gjelder å si "Jeg er glad i deg" og "jeg elsker deg" så har jeg ikke noe inntrykk av at det er noe jenter sitter å venter på. Selv har jeg aldri vært den som har turt å si det først, men det betyr ikke at jeg har sittet og ventet på at han skal si det for at jeg skal kunne si "ditto". Men generelt synes jeg det virker som om man føler seg klar for å si disse tingene på noenlunde samme tidspunkt.

Jeg er enig med deg i at å bruke elske-ordet er noe mange kanskje tar litt lett på, og så føler jeg at man har brukt det litt opp hvis man sier det for tidlig. Heller litt seint og mene det 100% enn å si det litt for tidlig og føle at man har lyst til å trekke det tilbake.