Sliter med å "engasjere" meg

Started by Anugita, June 26, 2014, 10:00:06 AM

Previous topic - Next topic

Anugita

Jeg har nå oppretta datingprofil og det ramler inn noen meldinger fra hyggelige gutter. Men jeg ser at jeg rett og slett ikke klarer å engasjere meg i det hele tatt i hva de skriver eller hvem de er. Mine meldinger ser som regel sånn her ut: "svar på spm.. du da?" også har jeg glemt hva de har skrivd så fort jeg hopper over til neste melding...

Samme når jeg møter de... Hyggelig å snakke, men jeg klarer ikke se de som mer enn ett hyggelig bekjentskap som kan utvikle seg til vennskap. Bare tanken på å eskalere over til noe som kan ligne flørt eller tanken på ett (fysisk) forhold langt inn i fremtiden får magen til å vrenge seg...

Hva kommer dette av? Har jeg vært alene for lenge? Har jeg blitt for selvopptatt? Eller er jeg ikke så klar for å date/møte nye som jeg faktisk trodde? Eller har det andre underliggende årsaker? Noen som kjenner seg igjen og sliter med det samme?

vinteRR

Skriv litt med en gutt, virker han normal og kjekk planlegg møte relativt fort istedenfor å la samtalen dø ut.

Så finner du ut hva du egentlig synes om det.


piken

Føler det ganske likt som deg, tror jeg. Tror litt av greia med forventninger som oppstår i en nettdating-setting dreper spenningen litt for meg faktisk. Det er mye mer behagelig å møte noen hvor man ikke vet hva de ser etter, men med en gang man snakker sammen på en dating-side så er agendaen allerede satt.

Litt usikker på hvordan man løser denne "floken", mulig det hjelper å forsøke å skape spenning på selve daten. Men personlig merker jeg at jeg fort blir for opptatt av å vurdere hvorvidt jeg vil møte vedkommede igjen istedenfor å aktivt bidra med noe på møtet.

--WTF?--

Quote from: Anugita on June 26, 2014, 10:00:06 AM
Bare tanken på å eskalere over til noe som kan ligne flørt eller tanken på ett (fysisk) forhold langt inn i fremtiden får magen til å vrenge seg...

Jeg har det litt på samme måten, men stresser ikke med det lengre... Har gått i meg selv og funnet ut at jeg har veldig høy terskel for å slippe noen inn i livet mitt, det er bare slik jeg er og jeg kommer ikke til å forandre på det.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Anugita

Quote from: vinteRR on June 26, 2014, 15:02:30 PM
Skriv litt med en gutt, virker han normal og kjekk planlegg møte relativt fort istedenfor å la samtalen dø ut.

Så finner du ut hva du egentlig synes om det.

Har prøvd det også, og selvom de stort sett er veldig hyggelige klarer jeg bare ikke engasjere meg i dem og dems liv... Samtalene flyter oftest lett, sikkert fordi jeg gir mer F i hvordan inntrykk de sitter igjen med siden jeg rett og slett ikke bryr meg... Det er liksom ingen forskjell i om jeg skriver lenge eller møter de etter 3 meldinger, jeg er bare rett og slett totalt uinteressert, selvom fyrene har veldig mange av kvalitetene jeg ellers ser etter...

Quote from: piken on June 26, 2014, 18:41:22 PM
Føler det ganske likt som deg, tror jeg. Tror litt av greia med forventninger som oppstår i en nettdating-setting dreper spenningen litt for meg faktisk. Det er mye mer behagelig å møte noen hvor man ikke vet hva de ser etter, men med en gang man snakker sammen på en dating-side så er agendaen allerede satt.

Litt usikker på hvordan man løser denne "floken", mulig det hjelper å forsøke å skape spenning på selve daten. Men personlig merker jeg at jeg fort blir for opptatt av å vurdere hvorvidt jeg vil møte vedkommede igjen istedenfor å aktivt bidra med noe på møtet.

Der er du kanskje inne på noe.. Spenningen er allerede borte? Og selv når gutta prøver å flørte ler jeg det bare bort å skifter emne til noe totalt hverdagslig å kjedelig, for jeg synes det er ubehagelig... Har på en måte ikke lyst til å flørte, og syns det er skikkelig cheesy når de prøver...

Quote from: --WTF?-- on June 26, 2014, 19:47:05 PM
Quote from: Anugita on June 26, 2014, 10:00:06 AM
Bare tanken på å eskalere over til noe som kan ligne flørt eller tanken på ett (fysisk) forhold langt inn i fremtiden får magen til å vrenge seg...

Jeg har det litt på samme måten, men stresser ikke med det lengre... Har gått i meg selv og funnet ut at jeg har veldig høy terskel for å slippe noen inn i livet mitt, det er bare slik jeg er og jeg kommer ikke til å forandre på det.

Jeg også bruker vanligvis lang tid på å slippe noen inn... Og jo eldre jeg blir, jo særere blir jeg ;) Men har jo samtidig lyst til å møte en fyr, er jo derfor jeg regga på en sånn side i utgagspunktet...

zodd

Quote from: Anugita on June 26, 2014, 20:15:03 PM
Har prøvd det også, og selvom de stort sett er veldig hyggelige klarer jeg bare ikke engasjere meg i dem og dems liv... Samtalene flyter oftest lett, sikkert fordi jeg gir mer F i hvordan inntrykk de sitter igjen med siden jeg rett og slett ikke bryr meg

Når den ene parten viser mye mer interesse enn den andre, blir det vanskelig. Jeg tror mange gutter tiltrekkes raskere enn jentene bare på grunnlag av utseende, mens jentene må ha mer tid til å bli tiltrukket av en gutt. Har du merket at du blir mer interessert i gutter som ikke viser veldig mye interesse i starten og som du aldri "får"?

piken

Jeg bruker også veldig lang tid på å slippe noen inn, så det blir litt "whats in it for me" via nettdating ..

Og det ligger nok noe i det Todd sier her, at gutta allerede er tiltrukket av utseende mens jenter trenger lenger tid på seg. Det oppstår derfor en ubalanse i kontakten som gjør at vi jentene ikke klarer å bli helt gira. En ting er at guttene kan prøve å være litt mer bakpå for å ikke virke for interesserte, men hva kan vi jentene gjøre? For meg blir det litt for fort at jeg tenker "next" fordi jeg kjeder meg, ikke fordi personen jeg snakker med/dater har noen kvaliteter som er dealbreaker.

Roark

#7
.....

piken

Jeg er enig i at man skal prøve å møtes så fort som mulig, men det er lite fristende å bruke tida si på bare en random fyr når man ikke har noe magefølelse som sier "han her er spennende". Og man typ aldri har den magefølelsen. Jeg er for at man skal møtes så fort som mulig, men jeg er også for at man skal gjøre dette møtet litt fristende.

Selv sliter jeg med å være engasjert etter at jeg har møtt folk også, og ender som regel opp med å være dørgende kjedelig både under daten og i kontakt etterpå fordi ting rett og slett ikke er spennende .. Derfor nettdater jeg kun i perioder for at det faktisk skal være spennende når jeg gjør det.

Love

Høres ut som du kjeder deg ja, og da ble jo alt kjedelig. Selvoppfyllende profeti:)
Hva med å fylle livet med noe nytt, lære noe nytt (kurs som golf, dykking, seiling eller annet som kan være spennende). Bonus: treffe nye folk:) Dropp nettdating til du selv har et interessant nok liv til at du slipper å jakte etter en som kan "fylle" tomheten. Skap et spennende liv først;)

Anugita

Quote from: Roark on June 27, 2014, 17:23:43 PM
Herregud. Det er da grenser for hvor engasjerende det er å sitte bak en datamaskin og snakke med en ukjent person. Hvis en gutt virker som en ok person, så avtal et møte og se om det kan bli noe mer.

Herregud, hva med å gidde å lese før man svarer?

Anugita

Quote from: Love on June 27, 2014, 22:41:28 PM
Høres ut som du kjeder deg ja, og da ble jo alt kjedelig. Selvoppfyllende profeti:)
Hva med å fylle livet med noe nytt, lære noe nytt (kurs som golf, dykking, seiling eller annet som kan være spennende). Bonus: treffe nye folk:) Dropp nettdating til du selv har et interessant nok liv til at du slipper å jakte etter en som kan "fylle" tomheten. Skap et spennende liv først;)

Jeg kjeder meg ikke i livet, hvis det er det du hinter til?

Potet

Det kan være vanskelig å få en interessant samtale over meldinger (vanskelig å merke kjemien når alt er kun verbalt), og det er noen som rett og slett ikke orker å skrive lange meldinger. I de innledende fasene når man blir kjent med nye mennesker er det mange som er dørgende kjendelige. De fleste nordmenn er ikke vant med å bli fort kjent med masse nye random mennesker hele tiden, og vet derfor ikke hvordan man skal klare å framstille seg på best mulig måte. Det blir som regel med masse basic spørsmål, lite statements og generelt dårlig flyt i samtalen. På sikt kan nok mange av disse menneskene bli langt mer interessante når de har fått unna den awkward bli-kjent-fasen, men jeg kan helt ærlig ikke komme på noen tiås til hvordan du kan vite hvem som antageligvis blir mer interresante etter hvert og de som forblir litt vanskelige å kommunisere med. Et god indikasjon er så klart hvordan de er rundt vennene sine, men det kan du ikke si noe om hvis du bare snakker med dem over internett. Kanskje du kan finne noen interessante spørsmål som fører til litt dypere og morsommere samtaler? Altså, spørre mer om hvordan/hvorfor og ikke enkle faktaopplysninger som egentlig ikke gir deg så mye å bygge videre på i en samtale. Folk har gjerne en sosial maske på seg blant ukjente hvor de ikke helt våger å vise sitt sanne jeg. Hvis du tar det første steppet og introduserer litt humor/frekkhet kommer samtalen til å bli mer løssluppen, og han vil kanskje vise en mer normal side av seg selv?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Endre GV

#13
Hei, Anugita:)

Når du skriver at du sliter med å engasjere deg, selv med søte, hyggelige gutter, er du sikker på at du egentlig har lyst til å date? Jeg får bare en følelse, på måten du skriver, at du kanskje egentlig ikke har så lyst til å treffe gutter for øyeblikket? Bare en tanke:)

Love

Hinter til at folk speiler det du er, kjedelig...
Kan bare være at du investerer lite, og får lite tilbake.
Nett dating er idiotisk fordi man bruker en mal og leter etter en som likner en selv, og hvem vil egentlig ha det?