Respekt?

Started by Anugita, September 24, 2014, 01:38:07 AM

Previous topic - Next topic

Anugita

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men jeg prøver...

For noen år siden møtte jeg en fyr som jeg trodde vi hadde noe på gang, mens han var tydeligvis ute etter ligg. Saken er den at jeg er NØDT til å ha ett profesjonelt forhold til fyren, så når han da plutselig var i ett forhold med en annen dame, så gjorde jeg ikke noe ut av det. Bare lot det passere og har latt som ingenting når vi har møttes. (Vi møtes noen ganger i året) Dette gikk fint frem til for ett par år siden, da vi kom i skikkelig snakk igjen, og vi snakket om andre ting en rent profesjonelle. Så hadde det seg slik at jeg skulle hente noen ting hos han, og dermed begynte han å sende meldinger med tydelige hint om at han kunne tenke seg sex når vi møttes osv.. Jeg bare spøkte bort meldingene, og behandlet han profesjonelt, og tenkte ikke noe mer over det annet enn at det irriterte meg litt at han flere år etterpå fortsatt hintet om sånne ting, selvom han hadde dame. Etter dette har han mer eller mindre ignorert meg når vi har møttes, antageligvis sur for at jeg ikke "stilte opp".

Så for noen uker siden var igjen en happening, og han var den eneste av alle jeg kjente som var der, så jeg sendte sms og spurte hvor han var, og om han visste hvor resten av folka vi skulle tilbringe helga med var hen. Han svarte at han ikke var der akkurat da, men forklarte meg hvor jeg kunne finne de andre. Jeg finner de andre og setter meg å snakker litt med de, noen timer senere kommer fyren... Han sier ikke hei, og totalignorer meg resten av dagen. På kvelden får jeg melding hvor han lurer på hvorfor jeg ikke var med gjengen ut å spiste (som egentlig var planen, men jeg rota meg bort og fant ikke hotellet slik at jeg ikke rakk å være klar på det stedet vi skulle være til avtalt tid.) Svarer som sant er, at jeg rota meg bort, men håpa de hadde det hyggelig ute. Da begynner han igjen med sexuelle meldinger, og sender meg bl.a. romnummeret sitt med tydelige invitter. Jeg avviser de høflig, sier at jeg allerede har lagt meg, og at vi ses dagen etter. Dagen etter ankommer jeg sist, og den eneste ledige sitteplassen er ved siden av han. Jeg sier hei og tar sikte på den plassen, da reiser han seg og later som om han må gå å gjøre noen ærend, noen minutter senere ser jeg at han har satt seg helt i den andre enden av hva jeg satt, og resten av dagen og helgen er jeg som luft for han.

Jeg skjønner jo selvsagt at han kun ser på meg som ett lett ligg, men hvordan skal jeg få formidlet at det IKKE er OK å sende sånne meldinger, og samtidig beholde ett profesjonelt forhold til fyren? Eller er det rett og slett ikke mulig?

bareAre

Han høres utrolig barnslig ut, som en sutreunge som ikke får viljen sin og skal demonstrere det. Hvorfor går profesjonaliteten kun en veg forresten, er jo tydelig at han ikke er det andre vegen?

Siden han oppfører seg som barn, så må du bare være konkret tilbake på et språk han forstår. Hvis han sender en ny melding, bare si det slik du sa det: Det er ikke OK å sende sånne meldinger. Ærligheten og åpenhet er nok beste medisin.

Du kan jo ta steget fullt ut og snakke med han face-to-face og si det, men det ville jeg sett på som neste steg om det ikke over hjalp.

Ananas

Enig med bareAre her, han er ufattelig barnslig. Jeg tror noe av grunnen til at han oppfører seg sånn er fordi han ikke forstår hvorfor du snakker med han når du ser ham, og samtidig ikke vil ligge med han når han sender de delikate nattameldingene ( --> ::) <--). Han forstår tydeligvis ikke hva et professjonelt forhold er. Og siden du har skjønt at det kun er et ligg han er ute etter, foreslår jeg at du holder deg langt unna han. Dersom han ikke gir seg, kan du jo true med å fortelle damen hans hvordan han oppfører seg på jobbreise. Da slutter han nok. :)

Endre GV

QuoteHan høres utrolig barnslig ut, som en sutreunge som ikke får viljen sin og skal demonstrere det.

Enig.

Ville også bare ignorert ham, unntatt de gangene du må kontakte ham angående noe profesjonelt.
Og når du må kontakte ham på melding, og han begynner med seksuelle undertoner: ikke svar ham.




Anugita

Takk for svar :) Da bare fortsetter jeg å ignorere han utenom de gangene vi MÅ ha kontakt, og prøver først å la være å svare på sexuelle meldinger, og gir han seg ikke så  får jeg bare sende at det ikke er OK.. Gir han seg ikke da, får jeg gi faen i ett OK forhold og om alle finner ut av at vi hadde sex for noen år siden, og true med å vise alt til dama ;)

Noen lurer på hvorfor det ser ut til at det bare er profesjonalitet den ene veien, men ikke den andre... Saken er sånn at jeg MÅ ha ett godt forhold til han, men han er ikke så avhengig av å ha ett godt forhold til meg (enda...) Han har vært i bransjen og miljøet lenge, mens jeg er relativt fersk, samt at han kan ødelegge for meg hvis han vil det...

Love

Da jeg var yngre, første jobben, var sjefen skikkelig "på" jentene på jobben. Han var eldre og gift. På et julebord der alle hadde partnere med, kona hans var der, prøvde han seg med å grabbe meg. Heldigvis hadde kjæresten min guts nok, så det som skjedde og flyttet hånden hans rolig men han sa "DET gjør du ikke". Fyren ble helt paff, en adm dit satt på plass av en 20 åring, foran kollegaer...:D
Han har nok mer å tape enn deg;)