Minimere flakes?

Started by FatBoy, May 31, 2013, 12:08:11 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Frustrasjonen var kanskje tydelig i FRen min der begge "solide" nr fra 17mai endte opp med å flake.

Så jeg vil til bunns i dette.
Her er mine tanker, litt farget av frustrasjon skal vel sies.. :-D

Én ting er å avlyse avtalen, det kan jeg leve med. Det er ryddig. Til og med om hun sier: "Sorry jeg er ikke interressert" så er det å foretrekke. Sparer meg for tid, og jeg respekterer ærlighet.

...Men å flake uten å si fra/ si fra flere timer ETTER vi skulle møttes er i mine øyne mangel på respekt for andres tid.
Jeg syns det er feigt, det kan virke som de vil unngå den eventuelle konfrontasjonen som de muligens forestiller seg vil oppstå.

Herregud, bare si det rett ut, jeg er ingen porselensdukke.

Det er så sykt standard å bli "flaked". Det skjer så ofte! Det kan virke som om første "date" er bare noe man later som man avtaler, og så kommer den obligatoriske flake`en.
"Nei jeg er så JÆVLA DEILIG jeg skjønner du, så jeg GLEMTE å si fra ass LISSOM"
Haha faen ass.

Ytre faktorer:
-Er dette en Oslojente/ungjente-greie? Mange date-muligheter, all over the place, man har mye å gjøre, det har blitt vanligere å flytte og bryte avtaler? (hører for meg foreldra mine si "da jeg var ung fantes ikke mobiltelefon! Da avtalte vi klokka fem, og klokka fem ble det.") :-D
Har dette blitt verre de siste åra? Og økt i takt med at mange gutter har fått bedre game?

Indre faktorer:
-Hva med MEG kan jeg forandre for å minimere flakes?

Jeg har fått tilbakemelding fra noen av dere, blant tipsene var:
-planlegg noen dager i forveien.
-unngå seksuelle undertoner i sms`ene.

Og jeg har tenkt selv at:
a) Jeg bør få henne til å investere mer. En pick up coach sa at han hamret inn day2 suggestion gang på gang og fikk henne til å gjenta. "meet me tomorrow. blablablabla. Meet me tomorrow for coffee. blablablabla. When are we meeting? Good. What are we doing? yees, drinking coffee, good. Tomorrow then."
Få henne til å ønske det mer, og "forplikte" seg mer liksom. F eks si "Kommer du til å møte meg?" når jeg tar nr. Eller "Jeg gidder ikke ta nr ditt om du ikke vil møte meg" I retrospekt ser jeg at jeg nok har laget litt for løse avtaler, ettersom jeg selv ønsker litt casual vibe.

b)Det hjelper å ringe, ikke bruke kun sms. Fordeler: Hun hører stemmen din så hun ser på deg som en ekte person, husker deg. Man kan bruke stemmen aktivt til å kommunisere energien sin (f eks avslappet, entusiastisk, alt ettersom), humor er enklere forstått når man hører tonefallet, man kan snakke kort om "hvordan har dagen din vært" osv, uten å framstå som døll.
Osv.
Jeg er for dårlig på å ringe.

Jeg har en litt sånn weird belief, kan noen hjelpe meg her:
Jeg føler at å ringe gir litt mere relationship-vibes enn sms, så derfor unngår jeg ofte å ringe. Er jeg på tur her?
Greit høy flake-rate men de damene jeg hooker opp med er (blir) som regel FBs eller noen blir sånne damer jeg har sporadisk sex med en gang i blandt.
Jeg er ærlig i ord og handling at jeg ikke ønsker forhold.
Blir det forhold-aktig å ringe?
Hmm, jaja, da får jeg se om jeg ser en forskjell. For nå skal jeg begynne å ringe.


Så vil jeg spørre, hvordan takler dere flakes? Hvordan kan man være "unaffected" men samtidig vise at man ikke "aksepterer" flakes.

En del av meg tenker "nei vel, da gidder jeg ikke kontakte deg" = stillhet, slette nr. Tar dere kontakt igjen litt senere?
En annen del av meg tenker: "Hmm, nå er jeg jammen nysgjerrig på mekanimene bak, hm kanskje jeg skal spørre henne om hvorfor hun flaket" (og håpe hun tør å gi et ærlig svar som jeg kan bruke til å forbedre fremgangsmåte)
En annen del av meg tenker "jeg har lyst til å si fra at jeg ikke aksepterer at noen kaster bort tiden min" på en rolig og behersket måte, så hun forstår at jeg er en fyr som ikke lar meg tråkke på, men da har jeg allerede "plassert henne over meg"  ved å ønske å oppnå at hun ser meg i et nytt og bedre lys fordi jeg sa fra at jeg ikke likte hvordan hun behandlet meg. Altså vil jeg fremdeles ha henne til tross for at jeg ble stood up. Det ser jeg på som litt mangel på selvrespekt. Kanskje er jeg litt for rigid her..? Ideelt vil jeg få fram på forhånd at jeg ikke lar meg "tråkke på".
Eller har man ideellt sett et "hektisk liv" selv, og har forståelse for at andre "populære" folk også har det? (kan skjønne det, men mener da fremdeles at man kan si fra.)


Anyway.
Hold kjeften på meg. :)
Jeg tenker for mye.
Jeg tror å begynne å ringe vil hjelpe stort.
GFTOW.
Helga blir bra.
:)

Gjerne gi deres perspektiv på hvordan minimere flakes.

FatBwoiii.

lamasen

#1
Jeg har flaket ganske mange ganger selv 
Dette skyldtes alltid èn ting: Jeg har noe annet jeg heller vil gjøre.

Som oftest var det en date jeg hadde mer tro på, men det kunne være noe annet som poppet opp.

Trikset er å tiltrekke jenta mer i første omgang, men det er mange ting en ikke har kontroll over.

VB

Quote from: FatBoy on May 31, 2013, 12:08:11 PM"Jeg gidder ikke ta nr ditt om du ikke vil møte meg"

Den der er så jævlig gull :D

Det er også greit med foreshadowing som han nevner, altså si ting dere skal gjøre sammen slik at hun kan tenke på det.

Ellers er det faktisk mye bedre å ringe enn å sende sms, selv om jeg sjeldent pleier å gidde det selv.

Her er en liten ringe "rutine" tatt direkte fra et annet norsk forum (så ingen creds til meg for denne) som faktisk fungerer ganske godt,

Quote1. Ring jenta
2. Svarer hun ikke, send SMS ala "kylling..." eller "regna med at du ikke var like tøff i edru tilstand.."
3. Enten ringer hun deg tilbake ellers sender hun en SMS med en lame unnskyldning ala "var opptatt", sender hun SMS ring opp med en gang da har hun ingen unnskyldning.

Ellers mener jeg at teknikken er den samme selv om du snakker på SMS eller over tlf. Her er det jeg pleier å gjøre,

- Før du ringer / sender sms planlegg noe du vil gjøre med henne, helst et par dager frem i tid slik at det ikke blir kjempe spontant.
- Anta at hun husker deg og spill på intern humor eller et eller annet som skjedde når du møtte henne. Hvis du ga henne et kallenavn, bruk det.
- Personlig er jeg fan av å holde det kort, jeg pleier å sende maks 2 meldinger med fjas før jeg spør henne om å gjøre noe. Men jeg vet at andre sverger til å flørte litt først, bare ikke drøy for lenge.
- Foreslå å gjøre et eller annet konkret. "Jeg skal X på Y dag, lyst til å være med?", "Lyst til å ta en kaffe på X dag?", "Blir du med å tar en øl på X dag?", etc..
- Får du noe ala "jeg kan ikke den dagen" eller "jeg liker ikke kaffe" så foreslå en ting til, men prøv å få det til å høres ut som du ikke kan hver eneste dag. Eks. "hmm, denna uka har jeg også tid på torsdag kveld, passer det bedre?"
- Får du negativt svar, spør henne om å foreslå noe. Får du ikke noe svar eller forslag så kommer ikke møtet til å skje uansett, hun var ikke interessert.
- Slutter hun å svare etter at du spør henne om forslag eller svarer hun negativt så ikke gidd å send noen avsluttende melding, hvis du møter henne igjen på byen bare flørt videre som om ingenting har skjedd.


Personlig tar jeg veldig sjeldent nummer nå om dagen siden jeg bor med dama, men før når jeg tok nummer så pleide den teknikken å fungere for meg. Jeg fikk sjeldent flakes, mer at de enten ikke svarte når jeg sendte melding eller at de slutta å svare når jeg spurte om å gjøre noe.

FatBoy

@lamasen: Ja ikke sant, det fins alltid noe "bedre" å finne på. Føler jeg gjorde en darn good job med tiltrekningen, tror muligens investeringen var problemet.

@Kaizer: Ja kanskje jeg bør bruke lenger tid i sett generelt. Disse settene var ganske korte pga ytre omstendigheter.

@VB: Dude , you rock. Postene og svarene dine oser alltid av kvalitet, takk.

@Roark: Ser poenget. På en måte er jeg enig i at man "ikke skal bry seg", og jeg ser hvordan "hennes tap" mentaliteten kan hjelpe. Når jeg blir frustrert over dette er det ikke pga disse spesifikke jentene, men pga at det skjer om igjen og om igjen. Så i tillegg til å klage over samfunnets gradvise forfall :) , bryr jeg meg om å gjøre det som er i min makt for å se hva jeg selv kan gjøre bedre, så det blir enklere å gi slipp på de jentene som ikke gjenkjenner en bad ass motherfucker når de ser en!
8)

Flere perspektiver er velkomment.

FatBwoiii.

Anders GV

Begge falker etter at dere har avtalt å møtes?
Avtalt på sms eller på byen?

--WTF?--

Quote from: FatBoy on May 31, 2013, 12:08:11 PM

Ytre faktorer:
-Er dette en Oslojente/ungjente-greie? Mange date-muligheter, all over the place, man har mye å gjøre, det har blitt vanligere å flytte og bryte avtaler? (hører for meg foreldra mine si "da jeg var ung fantes ikke mobiltelefon! Da avtalte vi klokka fem, og klokka fem ble det.") :-D
Har dette blitt verre de siste åra? Og økt i takt med at mange gutter har fått bedre game?



Bare innse det: du er blitt en gammel mann.  På tide å skifte beite?  :o
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

FatBoy

Quote from: Anders GV on June 01, 2013, 12:40:49 PM
Begge falker etter at dere har avtalt å møtes?
Avtalt på sms eller på byen?

Ja, begge "falket"  ;D

Avtalt på sms etter byen.

FatBoy

Quote from: --WTF?-- on June 01, 2013, 12:55:36 PM
Quote from: FatBoy on May 31, 2013, 12:08:11 PM

Ytre faktorer:
-Er dette en Oslojente/ungjente-greie? Mange date-muligheter, all over the place, man har mye å gjøre, det har blitt vanligere å flytte og bryte avtaler? (hører for meg foreldra mine si "da jeg var ung fantes ikke mobiltelefon! Da avtalte vi klokka fem, og klokka fem ble det.") :-D
Har dette blitt verre de siste åra? Og økt i takt med at mange gutter har fått bedre game?



Bare innse det: du er blitt en gammel mann.  På tide å skifte beite?  :o

FatBoy daygame infield footage:

Potet

Kan være mange grunner. Ramser kort opp noen
- Fylla vs. edru. MANGE jenter er ikke like tøffe edru som når de er på fylla. Redd for å skuffe deg siden hun er mer sjenert i virkeligheten? Redd for kjemien ikke blir den samme når dere er edru.
- Hun befinner seg i en annen emosjonell state nå. Der og da klarte du å skape tiltrekning, men nå er hun i en annen emosjonell state og er mer usikker på deg. Jeg har holdt på med jenter hvor jeg ikke har hatt sex med dem, men har endt opp med å avtale sex på et senere tidspunkt. Der vi gutter bare kan peise på neste gang vi ses, gjelder ikke dette i like stor grad for jenter som må være i samme emosjonelle state som sist gang.
- Randomness du ikke kan gjøre noe med.
- Facebook-profil. Har du en dårlig facebook-profil?
- Husker ikke så mye om deg (for full/for liten tid tilbrakt sammen) og vil derfor ikke møte deg på date.
- Gav nummer for å bli kvitt deg (tror ikke det i ditt tilfelle)
- Ikke nok tillit. Føler kanskje bare ute etter sex?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!