Sjekkestil

Started by Gutt20, October 09, 2013, 08:52:05 AM

Previous topic - Next topic

Gutt20

Heisann!

Har et spørsmål jeg har tenkt litt over, men jeg ser jo også argumenter for at jeg tar helt feil i mine antagelser. Jeg legger derfor frem mine antagelser, i tillegg til litt refleksjon.

Når jeg leser feltrapporter på bloggen, får jeg intrykk av at mange ofte har en sjekkestil som krever veldig høy energi, som går ut på å stort sett snakke med alle jentene på utestedet, ha et kanksje litt overdrevet fokus på tull / humor, samt nesten bli han "sjekkeren" fordi man går rundt til så mange av jentene i påsyn av mange andre på utestedet og folk man har sjekket opp allerede.

Når jeg hører på podcast / hører på bloggen, virker alle så ekstremt mye mer rolige, og jeg klarer ikke å se for meg at de springer rundt fra hjørne til hjørne på utestedet og sjekker opp alt og alle.

Jeg får et slags intrykk av at GV-folkene er veldig avslappede og "stille", mens mange andre på forumet har veldig høy energi og nesten er litt påtatt utadvendte.

Nå kan det jo fint være at dette bare er et intrykk jeg har etter å ha lest på bloggen i mange år, hørt på podcast, og (tidligere) lest andre sjekkeforum og sett videoer på nettet, og at det dermed ikke stemmer med virkeligheten i det hele tatt. Det er jeg fullstendig klar over.

Mener også å ha lest at det er viktig å ha lik, evt. litt høyere energi enn jentene man åpner - og på et utested med høy musikk er det jo ofte høy energi, noe som fører til at man må heve energinivået sitt for å matche utestedets.

En annen ting er jo at mange av de som skriver på forumet gjerne er i læringsfasen og derfor har et ønske om å åpne så mange sett som mulig - for å få så mye erfaring som mulig.

På podcasten snakker man om den kanskje litt undervurderte sjekkestilen, som går på å være han mystiske. Gjerne naturlig inadvendt, men fremdeles selvsikker og ikke Viggo Venneløs. Denne blir beskrevet litt i episoden om sjekking på fest, for de som vil høre. Men hvordan fungerer dette på et utested?

Den rolige/mystiske typen fungerer sikkert veldig fint på noen type utesteder - de som er litt mer lounge / bar, men hvordan fungerer det på de utestedene med høy musikk / dansing / "høy energi"?

Hva tenker dere om dette? Er det noen som kan oppklare dette for meg?  :)

Med vennlig hilsen Gutt20

VB

Quote from: Gutt20 on October 09, 2013, 08:52:05 AMDen rolige/mystiske typen fungerer sikkert veldig fint på noen type utesteder - de som er litt mer lounge / bar, men hvordan fungerer det på de utestedene med høy musikk / dansing / "høy energi"?

Kort sagt, det fungerer dårlig. Du må tilpasse stilen din til stedene du er, eventuelt dra på steder som passer til din stil.

Lenger svar,
Hvis du har en stil som er avslappet burde du dra til steder hvor den stilen passer inn, det blir litt som at hvis du hater dance, pop og tekno musikk så vil ikke standard klubber fungere bra for deg. Det samme gjelder klær, energi og alt annet også. Det sier seg selv at hvis du kler deg i vanlige klubb klær og drar på en goth/metal klubb så vil du gjøre det mye dårligere enn på en klubb hvor du passer inn. Det betyr ikke at det er umulig, men at du gjør ting mye vanskeligere for deg selv.

Det går sikkert an å dra noen damer på et høy energi sted selv om man har lav energi, men utvalget og mulighetene dine blir veldig mye mer begrenset. Jenter som allerede har høy energi, har det gøy å danser, etc... har ofte lite lyst til å bli dratt ned i energi av en "mystisk" kar i hjørnet.

Med det sagt betyr ikke det at du trenger å bli en bajas som løper rundt å prøver deg på alle, du kan fint dra damer på høy energi utesteder uten super høy energi. Selv er jeg dårlig på dansegulv game, så det jeg ofte gjør når jeg er på slike steder er å sjekke ut jentene som tar seg en pause fra dansingen.