Den søte jenta fra byen...

Started by Vincent, December 28, 2011, 16:31:40 PM

Previous topic - Next topic

Vincent

Jeg starter selvfølgelig mitt første innlegg med å takke 03.30 gutta for en awesome blogg! Har lest den i vell et år nå og den har hjulpet mye. Men så til temaet....

Jeg har lest mye teori angående sjekking i flere år, men har lite erfaring. Jeg ble 18 i november, så nå går jeg ut på byen så ofte som mulig! Det som nå har skjedd er selvfølgelig at jeg har truffet ei søt jente. Jeg kan forklare litt nærmere:


Jeg traff ei kul jente på en kro (er russ i år), og danset og snakte med henne hele kvelden. På nissekroet som var for alle russ rett før jul traff jeg henne igjen og ble introdusert til to venninner av henne. Den ene venninnen er hun jeg snakker om. Jeg var med disse 3 jentene og en kompis hele kvelden (ble for det meste dansing). Men jeg fikk ikke kontakt med hun søte jenta fordi hun virker som ei som henger mye etter venninnene og er aldri alene  :-\  (pluss at jeg var litt "påvirket av alkohol" den kvelden).

2. juledag gikk jeg ut igjen, og traff denne jenta igjen på byen. Først stoppet jeg henne når hun gikk forbi for å høre om hun husket meg. Men etter et kjapt spørsmål forsvant hun igjen (kanskje greit for dere å vite at jeg var så å si edru 2. juledag  ;) ). Jeg var bestemt på å få en mulighet til å bli bedre kjent med henne, så jeg tok til motet og gikk bort til henne når hun stod og snakket med ei venninne på slutten av kvelden. Jeg kom og avbrøt samtalen hennes med venninnen og fikk snakket med henne i ca. 2 min før jeg gikk med en kompis. (Med tanke på posisjonering og den litt sure venninnen så kunne ikke samtalen bli lengre!!) Hun virket veldig hyggelig/kul
(kanskje litt interessert også? ;) ) og snudde seg ikke tilbake til venninnen når muligheten kom.


Det jeg står igjen med er ei jente som virker søt og snill som jeg har veldig lyst til å bli bedre kjent med. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå fram herfra  :-\ Jeg har til nå kommet fram til at jeg enten:

venter til jeg tilfeldigvis treffer henne igjen og får en mulighet da

eller

legger henne til på facebook, og går på "offensiven" og sier til henne på chatten at hun virket som ei kul jente og at jeg ønsker å bli bedre kjent med henne, og prøver å få til et møte.

Hvis jeg venter risikerer jeg å ikke se henne igjen før i russetiden, eller kanskje aldri igjen  :-\ , men samtidig er jeg redd for å skremme henne litt vekk hvis jeg går på "offensiven" med tanke på at hun ikke kjenner meg og at vi såvidt har møtt.

Jeg vet fra all teorien hva jeg skal gjøre når jeg treffer henne og det, men jeg trenger et objektivt syn på situasjonen og andres mening, fordi jeg ønsker virkelig ikke å bare gå videre og overlate ting til "skjebnen".

Dette er selvfølgelig ikke den første søte jenta jeg har truffet, men det er noe spesielt ved henne  :) Og siden vi såvidt er "bekjente" er det vanskelig å gå fram, så jeg trenger råd!  8)

(Kan også nevne at hun virket ganske edru begge gangene jeg har møtt henne så vi kan gå ut ifra at hun husker det meste  ;) )
"As you think, you shall become"

mortenoe

#1
vis jeg venter risikerer jeg å ikke se henne igjen før i russetiden, eller kanskje aldri igjen   , men samtidig er jeg redd for å skremme henne litt vekk hvis jeg går på "offensiven" med tanke på at hun ikke kjenner meg og at vi såvidt har møtt.

Jeg vet fra all teorien hva jeg skal gjøre når jeg treffer henne og det, men jeg trenger et objektivt syn på situasjonen og andres mening, fordi jeg ønsker virkelig ikke å bare gå videre og overlate ting til "skjebnen".


Fra mitt synspunkt i denne saker virket det slik:

Du svarer deg jo selv her. Vist du ikke gjør noe, er muligheten der for at du aldri ser henne igjen. Tar du veldig tilfeldig kontakt gjennom facebook kan det virke litt stalkerish, men er veldig vanlig nå tror jeg. Men, da har du i det minste tatt kontakt og det er en liten mulighet for at det vil skje noe. Det verste som kan skje er at hun avslår og du finner deg ei ny søt jente :)


Men selv har jeg ingen erfaringer med å prøve å ta kontakt på nettet i en slik sammenheng.
Er du klein eller?

Vincent

Ja, du har nok rett  :-\ , det beste er nok å adde henne på facebook og gamble på at hun er interessert! I grunnen er vell all sjekking gambling uansett  :)
"As you think, you shall become"

mortenoe

Quote from: kastanje on December 28, 2011, 19:30:20 PM
Jeg vil si: sats på at du møter henne igjen. Å legge noen til Facebook helt uten videre er fælt. Har hatt flere samtaler med venninner om dette i jula, og vi er alle enige om at selv om de var koselige på byen så blir det too much og rett på limited profile. Det blir too much too soon, og det kan ødelegge alle sjansene dine.

Jeg er enig i det du sier, og som jeg sa kan det virke veldig "stalker."
Det ultimate ville jo vært å tatt nummeret på byen.. Men, som han sier er det en mulighet på at han aldri ser henne igjen og da er det vell i bunn og grunn bedre å gjøre noe, eller?
Er du klein eller?

Vincent

#4
Jepp, jeg har bestemt meg for å vente og heller treffe henne tilfeldig senere.   ;)

Med tanke på at jeg traff henne igjen på nattklubben jeg pleier å gå til, og det at hun også skal være russ gjør vel sjansen stor på at jeg treffer henne igjen snart  ;)

Men jeg kan vel også snakke med den felles vennen vår (jenta jeg traff på det første kroet), om å hjelpe meg med å "hooke" oss opp, eller...?  Hun er en kul jente og jeg tror hun kunne hjulpet, men med tanke på at det er bestevenninnen så blir det vel litt risikabelt?
"As you think, you shall become"

piken

Stemmer også for å vente til du møter jenta tilfeldig igjen. Du kan gjerne bruke bestevenninnen hennes litt for å "winge" hvis hun er en god venn av deg.

mortenoe

Quote from: Vincent on December 28, 2011, 20:54:15 PM
Jepp, jeg har bestemt meg for å vente og heller treffe henne tilfeldig senere.   ;)

Med tanke på at jeg traff henne igjen på nattklubben jeg pleier å gå til, og det at hun også skal være russ gjør vel sjansen stor på at jeg treffer henne igjen snart  ;)

Høres absolutt best ut. Det var to dårlige innlegg av meg tidligere, spesielt nå som jeg har lest hva andre mener og jeg er enig.
Er du klein eller?