Noe å tenke på neste gang du har det "vanskelig"

Started by VB, November 09, 2012, 22:10:50 PM

Previous topic - Next topic

Pære


piken


Voltaire


Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Autowin on November 09, 2012, 23:40:02 PM
Bare for å presisere, så har du ikke alle muligheter liggende åpne for deg.
Hvilke muligheter er det man ikke har i Norge pdd?
Går man inn for det kan man klare så og si hva som helst her.

VB


Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Toshi

Quote from: Autowin on November 09, 2012, 23:40:02 PM
Bare for å presisere, så har du ikke alle muligheter liggende åpne for deg.
De som forteller deg dette ville jeg sluttet å ta helt seriøst om jeg var deg.

Selveste

Dette blir kun kverrulering, men  :)

Mennesket vil jo alltid være preget av en slags "situasjonen lodd", f. eks. er du født inn i en en lutfattig familie i Afrika eller Asia er mange muligheter lukket, men er jo selvfølgelig ikke representativt for Norge. Er du født i Norge kan du f.eks. ikke bli USAs president. Hvis du har dårlig syn eller hørsel kan du ikke gjøre karriere i militæret. Er du født som handicappet er det mye du ikke kan gjøre. Er du født tvillingbroren til Breivik er også mange muligheter sannsynligvis lukket. Men, dette blir kun kverrulering, hehe.

Når det er sagt er jeg enig i at man kan klare nesten hva som helst hvis man går inn for det.

Potet

Bortsett fra selvfølgeligheter som selveste nevner HAR MAN MULIGHETEN til å bli hva man vil i Norge. Noen må jobbe mer for å nå målet, men muligheten er der alltid! Har du ikke har denne innstillingen vil veien til suksess være lang.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Her er en motiverende video til som er verdt å se,



Det som kommer på slutten kunne faktisk vært tatt ut av en bok om sjekking.

Potet

Herlig link. Slik tankegang burde vært pensum på skolen! Alt for mange godtar middelmådighet og jobber ikke nok for egen lykke. Om du gjør noe uvanlig vil følelsene prøve å stoppe deg fordi det bryter med ditt vanlige mønster og føles unaturlig - uavhengig av om aktiviteten utelukkende vil være positivt for deg eller ikke. Senest i dag sendte jeg en mail til en foreleser og hadde et spørsmål angående eksamen. På slutten av mailen slengte jeg inn et kompliment om at jeg synes forelseren hadde vært veldig flink og hvorfor jeg likte forelesningene så godt. Smisk vil kanskje noen si, men det kan ikke påvirke karakteren min og jeg gjorde det fordi jeg synes at forelseren fortjente å vite hvor mye lettere det hun hadde gjort faget for meg. Hun sendte tilbake at jeg hadde gjort dagens hennes til tross for at hun foreløpig hadde hatt en forferdelig dag. Jeg nevner ikke historien for å skryte over hvor sykt bra person jeg er, men som et eksempel på hvordan du kan gjøre folk rundt deg lykkeligere og dermed også deg selv lykkeligere!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

--WTF?--

Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

VB

Quote from: Potet on November 27, 2012, 13:35:34 PM...

Veldig godt eksempel. Har vært på begge sider av slike små bemerkninger før selv og det er utrolig hvor stor effekt det kan ha på hvor godt du liker en person. Vil tro foreleseren det gjelder helt sikkert vil huske det du gjorde i fremtiden hvis du skulle trenge hjelp fra henne.