Survival of the fittest

Started by tore, August 14, 2012, 00:50:19 AM

Previous topic - Next topic

--WTF?--

Quote from: Ananas on August 27, 2012, 10:41:57 AM
Hva gjør en jente high maintainance?

Et annet begrep for bortskjemt drittunge.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Toshi

Quote from: Ananas on August 27, 2012, 10:41:57 AM
Hva gjør en jente high maintainance?

Det at man forventer partneren skal gjøre mye. Alt fra å lage middag, handle, klippe plen, se bra ut for han/henne. Men ofte mye psykologisk også, som at han/henne forventer at man skal oppføre seg på spesielle måter. Tape med vilje i alt fra diskusjoner til spill osv.

Det er ok i små mengder om man er flink til å gi tilbake. Jeg syns det er pyton med folk som gjør for mye av det. Ofte er det folk med noe oppblåste selvbilder som oppfører seg sånn, og dermed er det en selvfølge i hodene deres at de skal fortjene alt. Det som er værst er at så utrolig mange er verdi-orientert, sånn at de som oppfører seg som at de fortjener alt virker mer verdifulle og dermed er mer attraktive. Det er akkurat det samme som at vi tror at det som koster mer i butikken er mer verdt. Det er helt klart et slags "sjekketriks" å være "high maintenance".


dagligvare

#47
Quote from: tore on August 27, 2012, 01:34:28 AM
Alles in ordnung  ;)

Men for å gå litt i trendene i kjønnsmarkedet da. Hvis jeg forstår ting rett så er trenden sånn at jenter får seg pult med høyere standard enn han de til slutt ender opp med, og menn ender opp med høyere standard enn de jentene han får seg pult med.

Nei, den overordna trenden er at jenter puler rundt på en stadig mindre prosentandel av gutta, mens en stadig større prosentandel av gutta ikke får seg noe overhodet.


Quote from: tore on August 27, 2012, 01:34:28 AM
Hva tenker gjennomsnittsjenta om gjennomsnittsgutten og omvendt hvis de for eksempel kommer i prat i parken? Er det noe sånn de tenker om hverandre:

Gjennomsnittsgutten: "Kult! En helt vanlig jente som jeg kan ha det gøy med. Hun ser pen ut og virker kul"

Gjennomsnittsjenta: "Æsj, en vanlig gutt. Jeg er jo vant med spesielle menn. Jeg skal ha en mann i toppsjiktet!"


Satt litt på spissen selvsagt  8)

Jeg mener dette blir for banalt. Hva er en gjennomsnittsgutt og en gjennomsnittsjente? Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn.

Men la oss si at jenta er på en nattklubb og er kun ute etter sex. Da vil hun kunne plukke fra utseendemessig langt høyere divisjoner enn hun er i selv dersom hun bare er litt frempå.

Heldigvis for oss som ikke ser ut som Brad Pitt er jenter flest så utrolig passive at de ofte nøyer seg med de gutta som tar kontakt med dem.

Stanley

#48
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Er selv helt uenig med det george og et par andre sier her, utseendet (det du ikke kan forandre på) teller veldig lite med mindre du er ekstremt hot eller ekstremt stygg. Hvis du ligger på gjennomsnittet kan du med trening, grooming og klesstil dra deg langt opp.

Det er også slik at personlig smak har mye å si, noen jenter liker for eksempel chubby gutter bedre enn muskelbunter.

Og for forhold vil personligheten din og andre ting ha MYE mer å si enn hvordan du ser ut (hvis vi antar at du ikke er utrolig stygg).

Quote from: George on August 26, 2012, 17:53:15 PM
Ja, men utgangspunktet har mye å si. Vil tørre å påstå at 5% av guttene er de alle jenter vil ha den øverste 5-10% av jentene får du ikke dersom du ikke er i denne kategorien. Du må være en gutt som har ALT for å få de aller aller beste. Hvorfor skal ei dame som kan få hvem som helst nøye seg med en gutt som har bra game? skal du ha de beste må du se genetisk bra ut! Du bør være høy, klassisk pen, ha høy sosial status, ha bra game og også mye penger. Vet mange i miljøet benekter dette, men det er sånn ting fungerer. Selvfølgelig kan man ha en lucky strike og være en normal mann og ha en knall kveld der alt klaffer og man får ei topp dame til sengs, men det vil neppe bli noe langvarig ut av det. Når jeg snakker om topp damer snakker jeg om damer som ser ekstremt bra ut, har gode utdannelser, er smarte og kule å være sammen med. Disse er det langt mellom og de er helt på toppen i pyramiden. Disse damene krever mer enn en mann som ser normal ut som har over snittet bra game.

Det der er nok bare slik det fungerer inne i hodet ditt, ta deg en spasertur rundt i byen på en solskinnsdag og se på parene som er ute å går. Da vil du se flere mindre pene personer som har utrolig attraktive kjærester (det fungerer begge veier).

Uansett, hvis du tenker at det er umulig for deg å få til noe med kjempe pene damer så vil det være umulig for deg å få til noe med de fordi du vil konstant lete etter problemer og grunner til at hun ikke liker deg.

Det at du nevner penger får meg til å tenke på alle de guttene jeg har sett på andre ikke sjekke forum som snakker om hvordan du må ha X for å dra damer. Bytt ut X med hva enn du vil... bil, muskler, flosshatt... Typisk tilfelle av at man ser det man vil se (som Kaizer allerede nevnte)


Personlig tror jeg eneste grunnen til at statistikken er slik som den er, (få gutter som drar mye damer, mange som ikke får noen dame eller barn) er fordi de fleste gutter ikke tørr å prøve. Og selv når de tørr å prøve så aner de ikke hva de skal gjøre.

dagligvare

Quote from: VB on August 27, 2012, 15:25:12 PM
Hvis du ligger på gjennomsnittet kan du med trening, grooming og klesstil dra deg langt opp.

Med andre ord sier du at utseendet betyr mye.

dagligvare

Quote from: Autowin on August 27, 2012, 15:24:28 PM
Det er ikke slik at jenta må ''nøye'' seg med X-type gutt, det høres negativt ut... Jeg tror hun VIL være med den gutten genuint.

Hehe, tro kan man gjøre i kjerka. Kl. 0330 er det sjelden drømmepartneren man drar med seg hjem.

tore

Quote from: dagligvare on August 27, 2012, 12:38:29 PM
Quote from: tore on August 27, 2012, 01:34:28 AM
Men for å gå litt i trendene i kjønnsmarkedet da. Hvis jeg forstår ting rett så er trenden sånn at jenter får seg pult med høyere standard enn han de til slutt ender opp med, og menn ender opp med høyere standard enn de jentene han får seg pult med.

Nei, den overordna trenden er at jenter puler rundt på en stadig mindre prosentandel av gutta, mens en stadig større prosentandel av gutta ikke får seg noe overhodet.

Det tror jeg du har rett i  :)

Jeg presiserte ikke at jeg tenkte på gjennomsnittsmannen da jeg skrev dette og ikke de største "taperne".

Hvis vi skal se en trend for gjennomsnittsgutten og gjennomsnittsjenta, tror jeg fortsatt at jenter får seg pult med høyere standard enn han de til slutt ender opp med, og menn ender opp med høyere standard enn de jentene han får seg pult med.

tore

Quote from: dagligvare on August 27, 2012, 15:36:10 PM
Quote from: Autowin on August 27, 2012, 15:24:28 PM
Det er ikke slik at jenta må ''nøye'' seg med X-type gutt, det høres negativt ut... Jeg tror hun VIL være med den gutten genuint.

Hehe, tro kan man gjøre i kjerka. Kl. 0330 er det sjelden drømmepartneren man drar med seg hjem.

Jeg tror Autowin mener at når et par er på det punktet at "de blir sammen for godt", vil jenta være med han genuint, selv om hun har senka kravene litt.

Roark

#54
...........

VB

Quote from: dagligvare on August 27, 2012, 15:34:51 PM
Quote from: VB on August 27, 2012, 15:25:12 PM
Hvis du ligger på gjennomsnittet kan du med trening, grooming og klesstil dra deg langt opp.

Med andre ord sier du at utseendet betyr mye.

Ja men ikke ditt medfødte utseende. Det er det jeg fikk inntrykk av at folk sa her, at hvis du ikke ser like bra ut som Brad Pitt eller David Beckham fra naturens side så har du ikke sjanse på de mest sexy damene.

Stanley

#56
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

Quote from: tore on August 27, 2012, 15:47:37 PM
Det tror jeg du har rett i  :)

Jeg presiserte ikke at jeg tenkte på gjennomsnittsmannen da jeg skrev dette og ikke de største "taperne".

Hvis vi skal se en trend for gjennomsnittsgutten og gjennomsnittsjenta, tror jeg fortsatt at jenter får seg pult med høyere standard enn han de til slutt ender opp med, og menn ender opp med høyere standard enn de jentene han får seg pult med.

OK da skjønner jeg bedre. Og det stemmer nok. For på byen har jenter mye enklere for å pule oppover i divisjonene. Det kan jeg skrive under på, alle de buruglene jeg har forbarma meg over. 

dagligvare

Quote from: Ananas on August 27, 2012, 16:40:05 PM
Quote from: VB on August 27, 2012, 16:25:12 PM
Ja men ikke ditt medfødte utseende. Det er det jeg fikk inntrykk av at folk sa her, at hvis du ikke ser like bra ut som Brad Pitt eller David Beckham fra naturens side så har du ikke sjanse på de mest sexy damene.
Men det er jo helt feil.

Mener du at man må se like bra ut som Brad Pitt og David Beckham for å ha sjans på de mest sexy damene?

dagligvare

Quote from: Roark on August 27, 2012, 16:08:19 PM

Et glimrende eksempel:



Eksempel på en fyr som har dratt dame på høy sosial status. Han er faktisk en verdensberømt DJ.

Annet eksempel er Aksel Hennie.