Dagtidssjekking

Started by Ole GV, August 08, 2012, 17:23:40 PM

Previous topic - Next topic

Ole GV

I det siste har jeg drevet ganske aktivt med dagtidssjekking
Jeg har lært mye rundt dette med å holde framen ovenfor jenter, og ha en sterk intensjon om å ikke gå før jeg har spurt om nummeret til jenta

Det dukker opp noen sticking points underveis, som jeg håper dere har noen synspunkter på
Anbefaller å lese denne artikkelen av Andreas først, slik forstår man forskjellen på indirekte og direkte åpner etc:
http://www.0330.no/2010/10/apningsreplikker-pa-dagtid.html

Min "indirekte åpner" er og spørre om veien til ett sted, for og ta ett skritt eller to i riktig retning; før jeg snur meg tilbake mot henne og sier noe som f.eks "Du forresten, hvor er du fra?" Hun: "Island" Jeg " Ok, jeg ble så nysjerrig skjønner du". Deretter fortsette samtale

Det var ett eksempel på indirekte. Det jeg derimot eksprimenterte ganske mye med i starten, som sprengte komfortsonen min noe helt utrolig var "Direkte åpner"
Eksempel:
Jeg: "Hei"
Hun: "Hei"
Jeg: "Du, det her kan sikkert virke litt tilfeldig. Men jeg så deg istad, når jeg gikk forbi og du virka som en utrolig kul jente!"
Hun: "Åh, hehe?"
Jeg: "Jeg måtte bare stoppe deg å si hei"

Osv..
Får jeg igang samtale er det fortreffelig, men skjønner jeg at hun ikke er i humør til å snakke med fremmede går jeg for nummeret hennes ganske raskt

Det som ofte skjer og som hindrer meg er ofte følgende:
- Jeg får ikke igang samtale med hun, slik at hun senere kan føle at "hun kjenner meg litt". Jeg har forsøkt med mer åpne spørsmål, men ofte responderes det med bare kort svar fra henne uten tonefall til oppfølging fra meg

- Ofte før jeg nummercloser pleier jeg å si, "Du virka faktisk som en kul jente, kan ikke jeg ta nummeret ditt?.." Jeg lurer på om dette er nødvendig og si? Det blir på en måte en naturlig bro, der hun skjønner hvertfall at jeg er intressert (Ofte tror jeg de har lurt på hva jeg egentlig vil)

- Det blir jo en del "pinlig stillhet" som jeg ofte har fylt. Jeg veit jeg burde fylt denne stillheten mindre, og spillt ballen over til henne.
   Men det jeg har lurt på er egentlig om jeg blir "Han rare som spør folk om veien, eller sier de er kule og deretter står der og ikke     sier noe mer"
For å beskrive: jenta jeg sjekker opp burde egentlig se at jeg er komfortabel med den pinlige stillheten, men så lenge omstendighetene er som de er, føler jeg at det er min "jobb" og fylle mye av samtalen pga hennes forventninger om hvordan den normale gutt oppfører seg når man approacher på denne måten
Kan jeg forvente at hun burde ta del i samtalen?
Altså at jeg kan stå der i påvente av at hun begynner å si noe/snakke om ett tema

Dette er liksom mye lettere på kveldstid (utesteder), da det er helt naturlig at hun skal bidra i samtalen

Jeg har fått flere telefonnummer på "direkte åpner" enn "indirekte", men de flaker veldig ofte..
Jeg tror det er litt sånn "Hun føler mer at hun må gi bort tlf nummeret sitt" så lenge jeg har vist så mye av min interesse
De kan jo bare unnlate å svare senere..

Ofte vil jentene ikke gi bort nummer på "indirekte åpner". Jeg mistenker det er fordi, som sagt tidligere; Det skjønner at jeg er intressert og kanskje vil treffe de igjen. Men de føler at de ikke kjenner meg godt nok enda, jeg mangler tilliten deres.
De er skeptiske til meg
Noen tips for å virke mer troverdig, eller at de skal forstå at det er trygt å møte meg igjen?

De gangene jeg har fått til date med jente senere er de gangene hun har sett at jeg ser på henne, deretter ser hun at jeg snur meg å går tilbake mot henne og åpner henne deretter direkte

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Dorian Gray

Quote from: Vaffel on August 08, 2012, 17:23:40 PM
Jeg har fått flere telefonnummer på "direkte åpner" enn "indirekte", men de flaker veldig ofte..
Jeg tror det er litt sånn "Hun føler mer at hun må gi bort tlf nummeret sitt" så lenge jeg har vist så mye av min interesse
De kan jo bare unnlate å svare senere..

Tror du er inne på noe her. Problemet blir vel at hun ikke kommer over "sjokket" slik at du ikke får tid til å bygge verdi og tillit før du ejecter. Husker du å få henne til kvalifisere seg og sette rammen om at det er du som har høyest verdi?
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lahoya

#3
Hmm. Det er ikke fullt så normalt i Norge med at gutter sjekker opp jenter på gata. Det er derimot normalt å føre en samtale med en fremmed på byen om helt uskyldige spørsmål.


Uansett.  Jeg trener opp direct approachen min (liker å si det på engelsk av en eller annen grunn), til å bli så smooth som mulig. Når man tar en direkte åpner bør man huske at da er du FERDIG med å sjekke, attraction delen. Det er det som er fordelen med den. Den sitter så bra at du trenger ikke lenger ha intensjon i hodet, si ditt, si datt, eller fundere om å vise så mye verdi. Etter direkte åpner kan du faktisk gå rett på komfor.  Det er daygame  ikke nightgame. Da skal du bare vise at du er en normal oppegående fyr. i komfor delen trenger kan du spice det litt opp med litt validering osv.  Men jeg er uenig i mange poster og forum, ja også GV med at du trenger å gjøre så mye mer ut av deg etter den delen.

Det jeg øver på er rent detaljer. For eks, stå rett ovenfor med bryst peket direkte, og laserblikk, samt snakke med øynene osv. Detaljer som man kan more seg med etter en del ganger direkte. 


Ole GV

Quote from: Dorian Gray on August 08, 2012, 19:39:42 PM
Quote from: Vaffel on August 08, 2012, 17:23:40 PM
Jeg har fått flere telefonnummer på "direkte åpner" enn "indirekte", men de flaker veldig ofte..
Jeg tror det er litt sånn "Hun føler mer at hun må gi bort tlf nummeret sitt" så lenge jeg har vist så mye av min interesse
De kan jo bare unnlate å svare senere..

Tror du er inne på noe her. Problemet blir vel at hun ikke kommer over "sjokket" slik at du ikke får tid til å bygge verdi og tillit før du ejecter. Husker du å få henne til kvalifisere seg og sette rammen om at det er du som har høyest verdi?


Jeg har egentlig fått kvalifisert ganske lite på dagtid kontra kveldstid, det er nok som du sier; Hun føler det nok ikke som ett stort nok catch til å gi nummeret sitt bort så tilfeldig
Jeg har hatt fokus på variere interessenivå dog
Men skal teste ut mer kvalifisering imorgen  :D

Quote from: Autowin on August 08, 2012, 19:44:47 PM
Det er normalt å dagtidsjekke, jenter er vant til det. Det sies jo på Podcasten eller hva det var, at jenter VIL møte gutter på dagtid, et spontant øyeblikk.

Et råd er jo å aldri ''spørre'' om nummeret?

Forskjell på selvtilliten du viser når du spør, og ''ikke'' spør:

Du virket jo kul, kan jeg få nummeret ditt?

og:

Få nummeret ditt, du virker som en kul jente, så kan vi ta kaffe en dag.

Ser forskjellen?

Nå har ikke jeg fått noe endelig nummer, men jeg har blitt avvist ''sterkere'' ved å SPØRRE enn å foreslå, uten spørsmålstegn som i eksempelet over.

Hvorfor skulle du stå der og ha pinlig stillhet?

''Hei, du så søt ut, så jeg måtte bare gå bort for å si Hei'', er bare en åpner. Det er den som skal åpne SAMTALEN dere skal ha videre, på kanskje 5-10 min.

Ja, altså det jeg har pleid å si ved direkte åpner når samtalen har nådd ett naturlig sluttpunkt:
"Men du, jeg må stikke nå jeg. Men kan ikke jeg ta nummeret ditt, så kan vi ta en kaffe en dag?"
Eller: "Du virka faktisk som en kul jente, kan ikke jeg ta nummeret ditt så kan vi ta en kaffe en dag.?"

Det jeg egentlig vil prøve og få til er å få henne til å invistere mer i samtalen, slik at den kan vare lenger og jeg kan vise at jeg er en normal fyr:)
Eller rettere sagt, de må få lyst til å treffe meg igjen. Jeg må vise at jeg er en normal fyr, samtidig som jeg er ett  lite "catch"
Ellers veldig godt poeng med å lede, kontra spørre :)

Jeg ønsker ikke å skape pinlig stillhet, men den kommer til å oppstå. Da må hun se at jeg er komfortabel med denne stillheten
Jeg bare lurer på hvor langt jeg kan dra det før jeg blir "han rare"
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Ole GV

Quote from: Lahoya on August 08, 2012, 19:57:32 PM
Hmm. Det er ikke fullt så normalt i Norge med at gutter sjekker opp jenter på gata. Det er derimot normalt å føre en samtale med en fremmed på byen om helt uskyldige spørsmål.


Uansett.  Jeg trener opp direct opproachen min (liker å si det på engelsk av en eller annen grunn), til å bli så smooth som mulig. Når man tar en direkte åpner bør man huske at da er du FERDIG med å sjekke, attraction delen. Det er det som er fordelen med den. Den sitter så bra at du trenger ikke lenger ha intensjon i hodet, si ditt, si datt, eller fundere om å vise så mye verdi. Etter direkte åpner kan du faktisk gå rett på komfor.  Det er daygame  ikke nightgame. Da skal du bare vise at du er en normal oppegående fyr. i komfor delen trenger kan du spice det litt opp med litt validering osv.  Men jeg er uenig i mange poster og forum, ja også GV med at du trenger å gjøre så mye mer ut av deg etter den delen.

Det jeg øver på er rent detaljer. For eks, stå rett ovenfor med bryst peket direkte, og laserblikk, samt snakke med øynene osv. Detaljer som man kan more seg med etter en del ganger direkte.

Intressant!
Så du mener at direkte åpner tar seg mye av verdi biten (av seg selv), og jeg bør fokusere det meste av resten av samtalen mot å skape tillit med henne? Komfort gjennom tid osv
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Roman

#6
Dagtidssjekking skal være "behagelig" i mine øyne, du skal være den random prinsen som helt "uskyldig" sjekker henne opp.

Ang. forventinger, GI FAEN.
Slik som deg så tenkte jeg for mye før, og jeg var redd for å være han "rare" som sjekket opp jenter på dagtid.

Hva er din virkelighet når du sjekker henne opp?
Spør deg selv, hvem er det som ser på deg selv som han "rare"?
Jo, det er deg selv. Om du ser på deg selv som rar, så blir du rar.
Om du ser på deg selv som en prins i skinnende rustning, så blir du en prins i skinnende rustning som skal "sweep her off her feet".

Tillit er et viktig nøkkelord, men av og til så er jenta svært tilbakeholden med informasjon.
Et fantastisk tips som jeg fikk fra Andy for en stund tilbake om alt står stille, er 3 enkle ord: "Hvor/hva skal du?".
Ut fra hennes svar, så får du sannsynligvis noe du kan jobbe med.
Herfra må du prøve å relatere, og skape rapport mellom dere.
Resultatet av dette er tillit, siden hun vil føle at dere har noe til felles.

Og hva det angår flaking, i likhet med kveldssjekking så oppstår flaking mye.
Dette må du bare akseptere :)

Personlig så liker jeg direkte indirekte åpnere.
Eksempel
Contekst: jeg står utenfor narvesen og ei jente kommer gående mot meg.
Meg: Hei! Vet du hvor narvesen er?
Hun ser seg rundt, ser rart på meg, og hun skal akkurat til å svare, før jeg avbryter henne.
Meg: Jeg bare tuller med deg, jeg ville egentlig bare snakke med deg *smile*.  :D
Her er spenninga tight, så hun reagerer med å le for å redusere spenningen som hviler på henne.
Herifra så kjører jeg på :)
Be like water my friend.

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Ole GV

Quote from: Vibingray on August 12, 2012, 09:23:11 AM
Dagtidssjekking skal være "behagelig" i mine øyne, du skal være den random prinsen som helt "uskyldig" sjekker henne opp.

Ang. forventinger, GI FAEN.
Slik som deg så tenkte jeg for mye før, og jeg var redd for å være han "rare" som sjekket opp jenter på dagtid.

Hva er din virkelighet når du sjekker henne opp?
Spør deg selv, hvem er det som ser på deg selv som han "rare"?
Jo, det er deg selv. Om du ser på deg selv som rar, så blir du rar.
Om du ser på deg selv som en prins i skinnende rustning, så blir du en prins i skinnende rustning som skal "sweep her off her feet".

Tillit er et viktig nøkkelord, men av og til så er jenta svært tilbakeholden med informasjon.
Et fantastisk tips som jeg fikk fra Andy for en stund tilbake om alt står stille, er 3 enkle ord: "Hvor/hva skal du?".
Ut fra hennes svar, så får du sannsynligvis noe du kan jobbe med.
Herfra må du prøve å relatere, og skape rapport mellom dere.
Resultatet av dette er tillit, siden hun vil føle at dere har noe til felles.

Og hva det angår flaking, i likhet med kveldssjekking så oppstår flaking mye.
Dette må du bare akseptere :)

Personlig så liker jeg direkte indirekte åpnere.
Eksempel
Contekst: jeg står utenfor narvesen og ei jente kommer gående mot meg.
Meg: Hei! Vet du hvor narvesen er?
Hun ser seg rundt, ser rart på meg, og hun skal akkurat til å svare, før jeg avbryter henne.
Meg: Jeg bare tuller med deg, jeg ville egentlig bare snakke med deg *smile*.  :D
Her er spenninga tight, så hun reagerer med å le for å redusere spenningen som hviler på henne.
Herifra så kjører jeg på :)

Takk for svar Ray!
Dette fikk meg til å tenke på en litt annen måte

Skal teste ut hva/hvor skal du imorgen, og kjøre fokus mer på rapport. Og ikke minst tenke på henne istedenfor meg :)

Hvordan går ditt sommerprosjekt?
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Voltaire

Bra greier, VibingRay ;) Lærerikt, og stemmer overens med det jeg allerede kan.

Roman

Du får si hvordan det går Vaffel :)
Bor du i Oslo forresten?

Ang. sommerprosjektet så har det gått litt i stå.
Jeg har jobbet ræva av meg i hele sommer, siden jeg trenger mye cash til flyttinga til Oslo, og at godeste mor skal selge huset.
Jeg regner med å få fingeren ut når jeg flytter til onsdag :)

Takk for positiv feedback Voltaire :)
Jeg digger forresten profilbildet ditt!
Be like water my friend.

Voltaire

Quote from: Vibingray on August 20, 2012, 09:24:10 AM
Takk for positiv feedback Voltaire :)
Jeg digger forresten profilbildet ditt!
Takker så mye ;) Det er kunstverket "Yellow" av Nathan Sawaya; høyreklikk for å vise bildet i full størrelse og bli fascinert om du ikke allerede har gjort det. Vet ikke helt hvorfor det fanger meg sånn. Er kanskje noe destruktivt, surrealistisk og tenkende ved den stakkars mannen.

Ole GV

Quote from: Vibingray on August 20, 2012, 09:24:10 AM
Du får si hvordan det går Vaffel :)
Bor du i Oslo forresten?

Jeg bor i Østfold :)
Men jeg er stadig innom Oslo på visitt
Det hadde vært kult å møte deg! Hva med og møtes neste gang?
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Ole GV

Takk for fyldig svar forresten!
Fokus på Mer rapport i dagtidssjekkingen gav meg en ny boost, og mange flere vellykkede approaches   :D
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Ole GV

I det siste har jeg forsøkt meg med mer indirekte åpnere
Jeg har nå hatt fokus på å eskalere og spørre om telefonnummeret til jenta, etterhvert som dette blir mer og mer komfortabelt glemmer jeg nesten "selve samtalen"

Isteden for og fokusere veldig hardt på akkuratt det telefonnummeret, trenger jeg og få lengre samtale med jenta
Vi må vite litt mer om hverandre, noe som er en nødvendighet hvis hun skal ha lyst til å møte meg igjen. Tror jeg :)

Denne uka har fokuset vært åpne spørsmål, for og få hun til å invistere --> jeg blir nysjerrig --> hun blir nysjerrig på min nysjerrighet og spør enda mer

Hvis samtalen har vart såpass lenge, at man kan kalle det en samtale har jeg gått for nummeret
Men fokuset mitt trenger fortsatt og være: Skape samtale som "oppstod" for deretter at hun skal bli nysjerrig på meg

Noen jenter har selvfølgelig travle dager, og skal raskt videre. Og har "ikke tid"
Men jeg tror majoriteten av mennesker på gata har tid, hvis de finner det intressant og snakke med personen

Seilfarer hadde ett godt tips: Snakk og still spm som det skulle vært bestefaren din. Han du er nysjerrig på barndomshistoriene til osv..

Det generelle problemet mitt er at hvis jeg legger for mye i å drive samtalen så "legger jeg meg under henne"
Det virker sånn for meg hvertfall

Noen tips til hvilke åpne spørsmål man kan stille til nye mennesker man er nysjerrig på, uten at det virker for rart eller påtrengende?
Eller hvordan man generelt skal få til en "tilfeldig" samtale med ei ny jente på gata, og drive som det skulle verdt tilfeldig at jeg stoppet henne. Feks for og spørre om veien? ::)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]