Sjekking i utlandet

Started by bareAre, June 24, 2013, 22:48:25 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Er for tiden i Ibiza i to uker for å kunne gå ut hver dag og åpne flest mulig. Har nå vært her en uke sammen med en GV kompis og har nok aldri vært borti større antall mulige interaksjoner - folk her er stort sett edru ute (koster en formue å komme inn på klubbene og drikke koster som i Norge). Det virker nesten mer vanlig at folk går på e eller hasj.. Blir åpnet selv en titalls ganger per kveld med spørsmål om jeg vil kjøpe, til og med jenter som har lurt om jeg selger når jeg har gått bort til en haug med jenter på utestedet.. Til nå har jeg kun møtt 2 norske jenter og det var tilfeldigvis på verdens største utested og første settet jeg åpnet der ;)

For en gangs skyld har jeg iallefall sett at det hjelper med penger - åpnet en haug sett som har blitt kapret av arabiske prinser som står og plukker damer inn i VIP området hvor de får gratis drikke ;) Dette er riktignok et ganske stort utested på størrelse med en fotballareana og er ute.

Spørsmålet er.. er åpningsreplikkene greie? Til nå, så har jeg kjørt mye "Hey, what is your name" eller "Hi, My name is bareAre" og bare rukket frem hånda. En del stusser over navnet mitt, siden det er merkelig for dem og jeg har ganske ofte måtte forklare at navnet mitt faktisk er som det er og da går det greit i en del tilfeller (event blir avvist der og da fordi de tror jeg kødder). Ellers er det å snurre jenta straks man hilser vist seg å være gull... Jeg er litt dårlig i muntlig engelsk og det merker jeg er en stor ulempe her, selv om også de jeg snakker med er enda dårligere.

Har klart å åpne en god del sett hvor de ikke snakker engelsk og bare lirt av meg noen spanske gloser og snurret de rundt.. men hvordan i huleste jeg skal bygge tillit i slike forhold for å ta det videre aner jeg ikke..

VB

I min erfaring er det omtrent samme faen hva du sier som åpningsreplikk så lenge det ikke er helt idiotisk.

Her i Berlin er mine goto åpnere når jeg ikke kommer på noe annet "hey, do you speak English?", hvis de svarer nei på tysk skifter jeg bare til tysk. Eller "Hey, are you german?".

Men det at det å ikke beherske språket er en ulempe er nok veldig sant, jeg sliter veldig mye mer når jeg må snakke tysk enn når jeg snakker engelsk. Er du god på ikke verbal flørting? Hvis du er god på dansegulvet kan du bare dra de med dit så fort som mulig og eskalere der. Ellers er jo dette også en glimrende mulighet for deg å øve på ikke verbal flørting.