Hvordan starte en chat med en jente?

Started by Bekr, March 30, 2014, 20:49:38 PM

Previous topic - Next topic

Bekr

Hei! Jeg har en jente på jobben, som jobber i en annen avdeling en meg. Vi pleier ikke treffes der og jobber på forskjellige tidspunkt. Har møtt henne et par ganger og da pleier vi å prate en del sammen og hun smiler veldig, setter seg intill meg og det virker som hun er interessert. Jeg er bare usikker på om det faktisk er som jeg tror eller om jeg kanskje bare "lager situasjoner" i hodet mitt sånn jeg har lyst til å oppfatte det? Kan også være at hun bare er en sånn person? kompliserte greier.

Men poenget er: Vi har ikke noen spesielle felles venner, har liten sjanse for å møtes på fritiden med mindre det blir planglagt (ettersom vi bor ca 20 min fra hverandre). Jeg tror jeg gjør lurt i å prate med henne på facebook eller noe for å bryte litt is og utforske litt mer, så jeg ikke driter meg ut noe jævlig, finner ut at hun ikke er keen i det heletatt og det blir villt dårlig stemning på jobben. Jeg er er ikke noe spesielt fan av å prate med henne på face, men for å invitere henne ut tror jeg det er lurt å gjøre det på den måten først. Jeg er ikke godt nok kjent med henne til at det ville vært naturlig å invitert henne på noe "vennegreier" enda.

Hvordan skal jeg starte en samtale? Har noen av dere noen andre tips å komme med? :)

mini

Begynn med "hei" så tar du det derfra  ;)

ikke lurt å planlegge hva du skal si, da vet du ikke hva du skal gjøre dersom ting ikke går som du hadde planlagt i hodet.

Anugita

Uenig med mini... Ha sånn ca klart hva du skal si først... Selvsagt ikke ordrett, men temaer dere kan prate om. Det verste jeg vet er noen som popper opp på chatten og sier hei, også blir det helt stille i den andre enden... Får meg til å tenke "hvorfor i all verden gadd du kaste bort begges tid på å si hei hvis du ikke har noe å si/spørre om? Må vel være en grunn til at du gadd å si hei?"


Fredrik

Quote from: Bekr on March 30, 2014, 20:49:38 PM
Hei! Jeg har en jente på jobben, som jobber i en annen avdeling en meg. Vi pleier ikke treffes der og jobber på forskjellige tidspunkt. Har møtt henne et par ganger og da pleier vi å prate en del sammen og hun smiler veldig, setter seg intill meg og det virker som hun er interessert.

Seff er hun keen :D

Be henne med på en kaffe en dag neste gang du møter henne på jobb? Evt via face.