Jeg vil ha mer enn vennskap, men hvordan fortelle henne?

Started by ItsScuzelbutt, March 06, 2016, 20:55:36 PM

Previous topic - Next topic

ItsScuzelbutt

Etter at jeg startet å studere, ble jeg kjent med en utrolig søt jente. Vi dro på noen dates før jul, og rett etter nyttår fikk jeg klar beskjed om at hu ikke kunne tenke seg noe mer enn vennskap. Jeg godtok dette, og prøvde å ikke ødelegge vennskapet helt ved å trekke meg litt tilbake fra henne. Men vi går jo fortsatt på skolen sammen... Etter noen uker/måneder (slutten av februar) starter hun med å invitere meg på ting som kino samt at jeg fikk en slags gave av henne (for no reason)... Nå de siste dagene har vi vært på skiturer (langrenn og slalåm) kun vi to og kost oss masse... Jeg var også hos hennes familie der det ble arrangert en slags spillkveld med hennes venner... Jeg vet ikke hva jeg skal tenke!?!?! Jeg blir gal, og vil bare få klarhet! HJELP! Burde jeg snakke med henne om dette?

The Stig

Dette er jo erketypisk jente.. Tror ikke du bør legge så mye inn i at hun vil henge med deg og slikt. Du går nok og føler masse, og håper på masse, men hun tenker bare at hun er ute med en venn.
Jeg hadde akkurat det samme for noen måneder siden. Jente som jeg hadde vært ærlig med fra begynnelsen og sagt rett ut at jeg likte henne, slik som gutter liker jenter...
Der var det også mye greier, vi gikk ut masse sammen, og hadde det veldig morsomt. Hun sendte meg masse meldinger om at kun oss to måtte ta oss en tur ut å drikke vin sammen, og inviterte meg til middag i leiligheten sin og slikt. Alt dette for meg føltes som et soleklart tegn på at hun likte meg, men når jeg konfronterte henne så kunne hun ikke forstå hvordan jeg kunne tro dette, og jeg ble veldig lei og såret.

Hvis du vil vite hvordan du ligger an så må du eskalere, berøre henne mer, skape spenning, og prøve deg på henne. Det er en bedre måte å gå frem på enn å spørre henne rett ut...det dreper all spenningen, og funker sjelden..

Kanskje det å ignorere henne en stund også kan virke..denne beskriver litt om det : http://www.0330.no/2012/04/hvorfor-skrifter-jenter-mellom-vre.html
bye bye comfort zone.Just die already.

Cobra196

Jeg ville spurt om hun vil være venn eller mer. Vil hun bare være venn, så er det helt greit, trenger ikke å ødelegge vennskapet. Blir det en klein samtale ut av det, så går det an å si at du bare lurte. Det er unnskyldningen jeg alltid bruker når jeg spør om noe, får et dårlig svar og så spør de meg om det var noe spesielt. Jeg svarer "nei, jeg bare lurte". Ikke like kjekt hver gang, men like godt hver gang å bare få det ut, istedenfor å gå rundt og lure på ting og tang hele dagen lang.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

dagligvare

Hun har sagt at hun vil være venner, og inviterer deg med på venneting.

Hva er det å lure på? Du er så i "friend-zone" det er mulig å bli.

Gjør deg selv en tjeneste og kutt henne ut. Den eneste grunnen til at du vil bevare "vennskapet" er fordi du har følelser for henne og tror at hun kanskje, kanskje en vakker dag vil få øynene opp for deg. Det kommer ikke til å skje. Dessverre.

Kjetil GV

Quote from: Cobra196 on March 11, 2016, 09:09:42 AM
Jeg ville spurt om hun vil være venn eller mer. Vil hun bare være venn, så er det helt greit, trenger ikke å ødelegge vennskapet. Blir det en klein samtale ut av det, så går det an å si at du bare lurte. Det er unnskyldningen jeg alltid bruker når jeg spør om noe, får et dårlig svar og så spør de meg om det var noe spesielt. Jeg svarer "nei, jeg bare lurte". Ikke like kjekt hver gang, men like godt hver gang å bare få det ut, istedenfor å gå rundt og lure på ting og tang hele dagen lang.
Aldri gjør dette! Kommer til å knuse enhver tiltrekning som evt finnes.

Du må nesten velge om du vil ha vennskapet uten mulighet for at noe mer skal skje, eller forsøke å ta det i kjæresteretningen og risikere å miste vennskapet.

Enig med dagligvare at det egentlig ikke er et vennskap dersom du kun henger med henne fordi du er keen.

Men det beste tipset er å kutte henne ut.

Det finnes selvsagt et mikroskopisk håp.

Hun kan bli keen dersom hun ser at andre jenter har lyst på deg.

Hun kan også bli keen dersom du endrer oppførselen din.

At hun datet deg var i utgangspunktet at hun så deg som en med nok verdi og at det var nok spenning tilstede for at hun ville prøve.

Så har noe dabbet av slik at hun nå kun ser deg i vennskapslyset:

Det kan ha vært mangel på:
-Verdi
-Eskalering
-Spenning
-Variasjon i interessenivå
-etc

Problemstillingen er desverre kjent. Og svaret er for å få en spesiell jente må du være flink til å tiltrekke jenter generelt. Dersom du ikke kjenner til mekanismene som er inne i bildet er det veldig vanskelig å forandre noe til det bedre.

Her har du artikler fra bloggen som instruktørene har skrevet:
http://www.0330.no/2012/03/ti-tegn-pa-at-du-har-havnet-i.html#.VwZoVPnhBD8
http://www.0330.no/2012/04/hvorfor-skrifter-jenter-mellom-vre.html#.VwZoL_nhBD8
http://www.0330.no/2011/11/slik-blir-du-bedre-til-flrte.html#.VwZnhPnhBD8
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

fri90

Enig med måka. Det beste du kan gjøre er å glemme henne litt og fokusere på andre jenter, merkelig nok vil det noen gang føre til tiltrekning. Vær heller ikke redd for å være åpen om at du treffer andre jenter og sende ut player vibs.

Iona

Som jente er jeg helt enig med The Stig. Du må prøve å eskalere for å teste ut.
Det jeg lurer litt på er hva gjorde dere på de datene dere var på, kysset dere f.eks, eller kom dere aldri så langt?

Mange jenter vet ikke om de vil noe mer hvis gutten ikke flørter med dem og prøver å skape en seksuell stemning. Det er f.eks er alltid lurt å prøve og kysse. Hvis kysset er dødt fra hennes side (eller din) og ikke skaper noe mer lyst, så blir det nok ikke annet enn vennskap mellom dere, men da vet du det og slipper og lure.

Og et vennskap kan jo være supert det også.