Når skoene gir deg gnagsår..

Started by Roman, January 23, 2013, 08:42:25 AM

Previous topic - Next topic

Roman

Hey!

Jeg kjøpte meg et par vinterboots fra heppo.no


Prisen var god, og utseendet levde opp til forventningene.

MEN, uerfaren som jeg var, tok jeg på bootsa og satset på at de satt bra.
Etter et par timers trasking på universitetet, merket jeg at de begynte å gnage på utsiden av foten, nærmere bestemt undersiden av den knokkelen du har på ankelen.

Fins det noen måte man kan "jobbe" med støvelen på, slik at den sitte bedre?
Om du ser på bildet, så er teorien min at det er skillet mellom det brune og mørkebrune som gnager.
Jeg leste at på sko som gir en gnagsår bak på helen, så fins det et triks som heter "vaselintrikset".
Gjelder det samme for sko/boots som gnager på siden av foten?

Jeg antar at jeg ikke har mulighet til å levere tilbake bootsa siden de er brukt.

Takk for svar :)
Be like water my friend.

Northwind

Har du nettopp kjøpt skoen? Hvor mye har du brukt den?

Når jeg har kjøpt meg nye fjellsko f.eks så får jeg alltid gnagsår om jeg går rett på en lang tur.
Skoene vil tilpasse seg deg etterhvert med mindre det er noe bak på hælen som virkelig ikke er som det skal da.

I begynnelsen så kan du ta på deg et gnagsår-plaster som du får kjøpt i en sportsbutikk, inntil skoene ikke gnager så mye lenger. :)

Femininist

Disse gnagsårplastrene er gode https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVIiA10uQOC_MVRRakv4FFeXo4jWRY1IafiQiMCa6uQhLiPgel fås kjøpt på apotek og i enkelte dagligvarebutikker, de finnes i flere størrelser og er veldig gode.

Skoene kan tilpasse seg, men det er ikke sikkert. Vil du fortsette å bruke skoene kan du bruke tynne sokker så slipper du at det trykker mer enn nødvendig. Ta også med deg gnagsårplaster når du bruker skoene, kjekt å ha ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

dtn

Dumt nå som det er kaldt ute, men det man gjør med for eksempel militærstøvler er å dynke dem i vann så de er gjennomvåte, for så å ta dem på seg og gå dem inn. Vannet gjør skinnet mykere, og gjør at det tilpasser seg lettere. Men uansett skal det gå seg til over tid. Som de andre har nevnt, bruk gnagsårplaser og gå dem inn gradvis. Pass på at du ikke tar for lange turer så gnagsåret blir alt for ille.

Jeagle

Vann funker fett. Ellers så er tape på steder hvor du kjenner det greit til du har gått in  skoen.
å være eller ikke være

Roman

Takk for tipsene folks! :)

Det hadde aldri falt meg inn at jeg faktisk må "gå" inn skoene :p

Det endte opp med at jeg kjøpte meg noe sportsteip siden gnagsår stedet var kinking plassert,
og det funker som bare faen ;)

Be like water my friend.