Umoralsk? Hva bør jeg gjøre?

Started by seffiboi, May 29, 2013, 00:08:29 AM

Previous topic - Next topic

seffiboi

Hei! Trenger litt feedback på et lite dilemma jeg har. Først litt om meg:
-Vært aktiv i gamet i et par år (av og på mtp praktisering, men alltid mye teorilesing).
- vært i fast forhold i halvannet år.

Pga min genuine interesse for sjekking klarer jeg aldri å slå meg til ro psykisk, og føler et behov for å hele tiden praktisere ferdighetene mine. Uten å gjøre "lovbrudd".
Har nå en challenge for meg selv hvor jeg hver dag skal snakke med ei fremmed jente. Dette har jeg gjort i en mnds tid.
Her er problemet:
- Igår, mens jeg og noen kompiser satt ute og pratet, dukket det opp ei strøken HB 9,5 som gikk forbi. Jeg øynet muligheten til å utføre mitt daglige gjøremål, og løp rett opp til hun og hilste. Hun hadde dårlig tid og måtte stikke, men  var tydelig interessert. For hun nølte ikke et sekund med å si at hun var singel når jeg spurte (noe jeg strengt talt ikke burde gjort da jeg et i et forhold). Jeg tøyde strikken lengre og number closa hu.

I ettertid har jeg en bismak i munn. 1) Jeg er i et forhold og burde absolutt ikke ta kontakt med hun. MEN: hu var i mine øyne det man kan kalle fysisk perfeksjon, i tillegg til å virke som en ålreit jente, så er nesten synd å ikke gjøre noe som helst mer med dette.

Er det noen som helst måte jeg kan henge med henne uten at dette blir feil? Type henge, men kun som venner? I hennes øyne er det nok dog ingen tvil om mine intensjoner når jeg spurte om hu var singel og tok nummeret hennes.

Feedback settes stor pris på!

FatBoy

Quote from: seffiboi on May 29, 2013, 00:08:29 AM

Er det noen som helst måte jeg kan henge med henne uten at dette blir feil? Type henge, men kun som venner? I hennes øyne er det nok dog ingen tvil om mine intensjoner når jeg spurte om hu var singel og tok nummeret hennes.



Hvorfor skal du henge med henne i det hele tatt?

Du skriver "kun som venner" men da spiller det ingen rolle hvor pen hun er.

Så, enten vil du
-knulle henne
-få bekreftelse ved en suksessfull approach --> meetup / "å ha ei dritdigg venninne".
(which is fine, jeg dømmer ikke. Jeg bare snakker fra levra.)

Jeg respekterer at du approacher minst en dame pr dag for øvelsens skyld.

Men noe sier meg at du ikke er åpen med dama di om det.
Èn ting er om dama di ikke liker det og du føler du ikke burde (ovenfor henne).
Men her er det tydelig at du er hypp på hun andre. (Jeg kjenner følelsen, har også hatt dame mens jeg har vært into pick-up. Var heller ikke åpen om pick-up)
Om ikke forpliktelsen til dama di springer ut fra lyst, men heller en følelse av plikt og tjeneste, bør du vurdere forholdet på nytt.
Er du egentlig mer hypp på å sjekke damer og være singel?
(trenger ikke svare, bare tenke gjennom)

Når du møter en ny dame hver dag så vil du jo møte ganske mange kvalitetsdamer på sikt, med mindre du bevisst går for stygge, tykke, slemme vortesvin! Så hva er din løsning på det, i forhold til forholdet ditt?
Enten bør du avslutte forholdet så du kan gå inn 100%, ELLER være veldig klar på (ovenfor deg selv) at de du møter når du har dame ikke fører noensteds. Altså vær villig til å gi slipp på 9,5.

Jeg respekterer at du approacher minst en dame pr dag for øvelsens skyld. Men øver du for å holde sosial-muskelen gående, eller for å "jump ships" nå det kommer noen bedre? Teoretisk kan du jo øve sosial-muskelen på gamle menn i parken. Altså, de som mater ender, ikke de som masturberer bak buskene. Poenget mitt her er at du kan gjøre det å være sosial til den du er  uten at det virker for sjekkete og at dama di skal frike ut og stikke din stakkars hals med en hagesaks.

Hvordan skal det bli når du henger ut med 9,5 uansett?
Du sier hun ikke hadde tvil angående dine intensjoner, og nå skal dere henge ut som "bare venner"?
Inkongruent med bildet du har skapt.
Selvsikker dude som ruller opp og tar nr, for å så ville henge ut som venner, og deretter sitte og deale med sin egen tvil foran henne (det skinner gjennom at du egentlig er hypp, men du nøler pga dama di)

Det er et par her på forumet med åpent forhold, og kjenner en annen som var åpen om at han gamet damer.
Vanskeligere å innføre "nye husregler" etter 1,5 år. Men ærlighet, om du skal være ålreit mot dama.
Ellers vet jeg at folk oppgjennom historien har hatt suksess med det gamle "skjule sidespranget for partneren"-trikset.

Valget er til syvende og sist ditt, bare tenk det igjennom på forhånd.

Openingherisont

Nei, du får heller ta det som et kompliment at hun var interessert og leve med det.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

VB

Får være djevelens advokat her og si at det er alltid lov å oppgradere. Jenter og gutter gjør slike ting hele tida, de er i et forhold de ikke liker fordi de er redde for å være alene. Så hvis de er "trofaste" venter de til de finner noen andre de liker som også liker dem, så slår de opp med partneren og har sex med / blir sammen med den andre personen dagen / uka etter.

Men hva du vil gjøre får være opp til deg og din moral.

Ellers er jeg en av de her på forumet med åpent forhold, jeg skiftet mitt monogame forhold til et åpent forhold etter at jeg hadde vært sammen med dama i over ett år. Måten jeg gjorde det på var å si det ærlig, jeg var ikke klar for å slå meg til ro med en dame enda og at enten fikk vi avslutte det vi hadde eller åpne det. Dama ville heller åpne forholdet og det virker ikke som om hun har angret siden.

Men vær klar over at hvis du skal ha et åpent forhold må du være komfortabel med at dama du er sammen med også gjør ting med andre gutter (eller jenter :D). Og de fleste gutter som går for åpent forhold finner fort ut hvor mye lettere det er for damer å hooke opp med andre enn det er for dem selv, men selvfølgelig driver ikke de fleste gutter aktivt med sjekking så...

Lars GV

Quote from: seffiboi on May 29, 2013, 00:08:29 AM
Pga min genuine interesse for sjekking klarer jeg aldri å slå meg til ro psykisk, og føler et behov for å hele tiden praktisere ferdighetene mine. Uten å gjøre "lovbrudd".
Har nå en challenge for meg selv hvor jeg hver dag skal snakke med ei fremmed jente. Dette har jeg gjort i en mnds tid.

Dette går litt utenfor hva du spurte om, men verdt å ta med i tråden alikevel:

Hvilken del av "sjekking" er du mest interessert i? Er det det å møte jenter, mestringen av å sjekke opp nye jenter osv, eller er det den personlige utviklingen og å uvikle de sosiale egenskapene?

Det er masse "game" du kan øve på i et forhold og gjennom vanlig sosialisering uansett. De egenskapene som er tiltrekkende for jenter handle om hva slags perosn du er generelt og hva du klarer å kommunisere om deg selv, og det er ting man kan trene på uten å direkte snakke med jenter eller sjekke dem opp. Istedenfor å åpne en ny jente hver dag kan du f.eks holde en kort samtale med en fremmed hver dag (komme tilfeldig i prat med noen, samme hvilket kjønn, alder eller utseende).
Spesielt i et forhold kan man øve på slike ting egentlig, jeg tror det er der utfordringene virkelig begynner, å holde et forhold spennende og gøy over tid, og å vokse som et menneske slik at man har nye ting å lære om hverandre og lære bort til hverandre.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

seffiboi

Quote from: Lars GV on May 29, 2013, 13:33:28 PM
Quote from: seffiboi on May 29, 2013, 00:08:29 AM
Pga min genuine interesse for sjekking klarer jeg aldri å slå meg til ro psykisk, og føler et behov for å hele tiden praktisere ferdighetene mine. Uten å gjøre "lovbrudd".
Har nå en challenge for meg selv hvor jeg hver dag skal snakke med ei fremmed jente. Dette har jeg gjort i en mnds tid.

Dette går litt utenfor hva du spurte om, men verdt å ta med i tråden alikevel:

Hvilken del av "sjekking" er du mest interessert i? Er det det å møte jenter, mestringen av å sjekke opp nye jenter osv, eller er det den personlige utviklingen og å uvikle de sosiale egenskapene?

Det er masse "game" du kan øve på i et forhold og gjennom vanlig sosialisering uansett. De egenskapene som er tiltrekkende for jenter handle om hva slags perosn du er generelt og hva du klarer å kommunisere om deg selv, og det er ting man kan trene på uten å direkte snakke med jenter eller sjekke dem opp. Istedenfor å åpne en ny jente hver dag kan du f.eks holde en kort samtale med en fremmed hver dag (komme tilfeldig i prat med noen, samme hvilket kjønn, alder eller utseende).
Spesielt i et forhold kan man øve på slike ting egentlig, jeg tror det er der utfordringene virkelig begynner, å holde et forhold spennende og gøy over tid, og å vokse som et menneske slik at man har nye ting å lære om hverandre og lære bort til hverandre.
Er interessert både å snakke med nye jenter, i tillegg til å bygge de sosiale ferdighetene. Faktum er at jeg har vurdert å kutte det hele. Går konstant rundt og tenker på å sjekke opp nye damer. Dette i seg selv er vel en ganske klar indikator for at å være i et forhold ikke er det riktige for meg på dette tidspunkt.
Samtidig er jeg veldig glad i henne og skylder henne ingenting vondt, heller tvert imot.

SuitUp

Som de andre har nevnt tidligere, så tror jeg du burde ta en avgjørelse på om du faktisk vil være i et forhold akkurat nå, eller om det passer bedre for deg å være singel(som du sier). Men jeg ville i det minste vært ærlig mot meg selv og dama. Du skylder henne jo ikke noe vondt som du sier, så ville nok tatt en prat med henne. Om det beste er å slå opp eller ha et åpent forhold, får dere jo bare diskutere.