Uhm ... Hva skjedde her?

Started by Tjodleik, July 01, 2013, 00:38:49 AM

Previous topic - Next topic

Tjodleik

Såeh ...

Jeg tok en tur ut til stamstedet mitt på torsdag og opplevde noe som har ført til en del hodekløing, så jeg funderer på om damene og herrene her inne kan gi meg noen pekepinner.

Jeg satt i pianobaren og var godt igang med å vrake stemmen min da ei ganske snerten blondine, la oss kalle henne "Eva", kom bort og ville ha meg med ut på dansegulvet. Jeg hadde vekslet et par ord med Eva tidligere på kvelden, og søstera hennes hadde nærmest overfalt meg da pianisten dro igang "Sweet home Alabama" et par minutter tidligere.

Uansett, jeg tuslet nå etter henne, og vi danset, tullet og fjollet noen minutter før kryssforhøret begynte ...

Først ville hun vite om jeg kom fra byen, og når jeg svarte nei ville hun vite hvor jeg kom fra. Så fulgte "smør-og-brød"-lista med hvor jeg bodde, om jeg jobbet, hva jeg jobbet med osv, før hun droppet denne i fanget mitt;

E: Har du dame? *sagt mens hun hadde armene rundt nakken min og så på meg med valpeblikk*
Insert et lite "WTF!?"-øyeblikk her.
T: Nope.
E: Ikke? Du er en kul fyr, du burde ha dame. *beholder både taket rundt nakken min og valpeblikket*
T: Næh ... Tar det som det kommer.

De neste minuttene dreide seg stort sett om påstander om at jeg var verdens kuleste fyr, samt at jeg burde skaffe meg dame. Vi endte så opp med å diskutere musikksmak, noe som stort sett kolliderte på alle områder bortsett fra at vi begge likte In Flames. Så unnskyldte hun seg med at hun måtte bort til venneflokken sin igjen, og ignorerte meg så og si fullstendig resten av kvelden.

For de som måtte lure: Nei, jeg eskalerte ikke. Jeg er ute for å ha det gøy, noe som sett skjer i form av observasjon av mine medmennesker, rare assosiasjoner, hemningsløs digging av musikk og gjentatte forsøk på å ødelegge stemmen. Jeg gir generelt en god faen i alt annet, og opplever nærmest sosiale interaksjoner som noe prakk som bare forstyrrer moroa mi. Misforstå meg rett, jeg er såklart ikke uhøflig og jeg svarer når folk snakker til meg, men det tar som regel maks 10 sekunder før jeg soner ut og er tilbake i musikkens verden.

1000 kroners-spørsmålet her er såklart hva som skjedde her. Jeg har vel en viss anelse om hva svaret blir, men tror dere hun var interessert? Jeg skal glatt innrømme at jeg ble litt satt ut, siden hun spurte direkte om jeg hadde dame og i tillegg ga meg en del andre signaler i tillegg. På en side vil jeg gjerne tro, men på en annen side har det gått til helvete hver gang jeg har opplevd ei jente som er såpass direkte, så ... Skeptisk.

For en 500-lapp: Jeg leste en artikkel på 0330-bloggen om at komplimenter for utseende i bunn og grunn var verdiløse, siden folk gjerne bruker det som en slags standardgreie. Såeh ... hva med komplimenter for personlighet og oppførsel? Jeg får høre til det kjedsommelige at jeg er kul, konge, sjef og en mengde andre superlativer, men jeg har fått hørt det så ofte at jeg begynner å mistenke at det bare er noe folk sier. Innspill for eller imot mottas med takk.

200-kronersspørsmål: Jeg opplever stadig at jenter viser tildels stor interesse, og at de starter en samtale ut av det blå, initierer fysisk kontakt og generelt investerer en del i å holde på oppmerksomheten min, før det etter en stund stopper opp og stemningen raser ganske raskt ned mot nullpunktet. Noen ideer om hvorfor?

-T-

Dwerg

På 1000-kronersspørsmålet ser det ut som det gikk i feil retning etter at du ble satt ut av spørsmålet hennes. Hadde vært best hvis spørsmålet ikke var så overraskende. Samt at du burde vist litt mer interesse hvis du faktisk hadde det.

500-lappen: Hvis du mottar komplementer på at du er kul eller lignende så betyr det faktisk at du er det. Hadde du ikke vært så kul så hadde ingen/svært få sagt at du var det. Jeg hørte det lite før, men takket være bedre holdninger så hører jeg det mer og mer. Jo oftere du hører det, jo bedre er det vel egentlig.

200-kronersspøsmålet: Fra det jeg leser så oppfattes du vel som uinteressert, og de gir vel opp når du ikke gjør noe selv. Hvis de investerer noe i deg så forventer de iallefall å få noe tilbake.

Unloved

Quote from: Tjodleik on July 01, 2013, 00:38:49 AM
E: Har du dame? *sagt mens hun hadde armene rundt nakken min og så på meg med valpeblikk*
Insert et lite "WTF!?"-øyeblikk her.
T: Nope.
E: Ikke? Du er en kul fyr, du burde ha dame. *beholder både taket rundt nakken min og valpeblikket*
T: Næh ... Tar det som det kommer.

Du er ikke interessert i dame! Altså kaster hun bort tiden sin på enda en player.

Eksotisk

Hva mer forventer du? Hun har allerede gjort for mye ved å approache og forsette samtalen. Etter det Det er DIN JOBB som MANN å ta ting videre! Duh!

QuoteJeg får høre til det kjedsommelige at jeg er kul, konge, sjef og en mengde andre superlativer, men jeg har fått hørt det så ofte at jeg begynner å mistenke at det bare er noe folk sier. Innspill for eller imot mottas med takk.

Tror du folk gir komplementer for moro skyld? Du nok må litt jobbe med selvtilliten.

VB

Quote from: Tjodleik on July 01, 2013, 00:38:49 AM1000 kroners-spørsmålet her er såklart hva som skjedde her. Jeg har vel en viss anelse om hva svaret blir, men tror dere hun var interessert? Jeg skal glatt innrømme at jeg ble litt satt ut, siden hun spurte direkte om jeg hadde dame og i tillegg ga meg en del andre signaler i tillegg. På en side vil jeg gjerne tro, men på en annen side har det gått til helvete hver gang jeg har opplevd ei jente som er såpass direkte, så ... Skeptisk.

Som nevnt tidligere, ja hun var interessert men du viste ikke mye interesse tilbake så hun trodde nok at du ikke var interessert. Slik jeg forstod det var det hun som stilte spørsmål og du for det meste bare svarte? Hvis jeg møter en jente som kun svarer og ikke spør eller engasjerer seg i samtalen så stikker jeg også fordi jeg antar at hun ikke er interessert og jeg gidder ikke kaste bort tiden min.

Quote from: Tjodleik on July 01, 2013, 00:38:49 AMFor en 500-lapp: Jeg leste en artikkel på 0330-bloggen om at komplimenter for utseende i bunn og grunn var verdiløse, siden folk gjerne bruker det som en slags standardgreie. Såeh ... hva med komplimenter for personlighet og oppførsel? Jeg får høre til det kjedsommelige at jeg er kul, konge, sjef og en mengde andre superlativer, men jeg har fått hørt det så ofte at jeg begynner å mistenke at det bare er noe folk sier. Innspill for eller imot mottas med takk.

Det er ikke noe folk bare sier uten videre, hvis damer sier det til deg så er det fordi hun synes du er hva enn hun sier. Hvorfor skulle hun ellers gi deg et kompliment, hva har hun å gagne på det?

Quote from: Tjodleik on July 01, 2013, 00:38:49 AM200-kronersspørsmål: Jeg opplever stadig at jenter viser tildels stor interesse, og at de starter en samtale ut av det blå, initierer fysisk kontakt og generelt investerer en del i å holde på oppmerksomheten min, før det etter en stund stopper opp og stemningen raser ganske raskt ned mot nullpunktet. Noen ideer om hvorfor?

Du må vise litt interesse tilbake. Interesser deg i henne, hva hun gjør og driver med og kjør fysisk kontakt tilbake. Og mest av alt, prøv å flørt litt og bygg spenning. Normale samtaler uten flørting er som oftest kjedelige med mindre dere finner en lidenskap dere begge har som dere kan snakke om.

dagligvare

Som det allerede er blitt sagt, hun viste masse interesse og du viste ingen tilbake. Hva mer hadde du egentlig forventet deg? At hun skulle invitere deg med på do for en blowjob?

I tillegg så svarte du ekstremt logisk og lite flørtende på damespørsmålet. Der kunne du vært mye mer leken og utfordrende.

Men uansett så hadde du hatt all mulighet til å gå bort og vise interesse senere på kvelden. Og så kunne du helt sikkert gått for et kyss mens dere dansa.


Schwarzkopf

Ja. Hun var veldig interessert. Slik du skildrer samtalen kunne du gjort mye mer ut av den, for eksempel ved å skape en leken og flørtende tone. Tingene jeg påpeker her er, i min bok, klassisk å oppdage i ettertid.

Først og fremst er det hun som kommer bort til deg. Dette betyr jo at det er du som kan screene om hun er en fet jente som du vil bruke tiden på eller ikke. Svarene du ga henne var derimot kjedelige og litt avvisende. På spørsmålet hennes om hvorfor du ikke hadde hatt dame kunne du køddet med at du trenger alt for mye omsorg, event. spurt hva slags dame hun tror du passer sammen med, kjørt en speed-date på fire minutter, gå ut og ta litt luft osv osv. Mitt inntrykk er at hun tok deg på sengen, og at du ble litt handlingslammet. En lignende situasjon skjedde med meg for en snau måned siden, og det suger noe jævlig!