Usikkerhet

Started by Love, March 19, 2014, 17:15:14 PM

Previous topic - Next topic

Love

Teamet usikkerhet kommer stadig opp, og mitt spørsmål er av ren nysgjerrighet: Hva synes du er bra og evt dårlig med at man ikke vet hvor man har hverandre i en dating fase og evt i et forhold?
Kan usikkerhet vippe over i sjalusi? Og når er man for sikker på den andre slik at spenningen helt blir borte eller man tar hverandre for gitt?

Smooth

Personlig har usikkerhet ødelagt for meg, ettersom jenta har vist veldig blandede signaler. Fra veldig interessert, til å si at vi har hver våres liv og at hun vil gå videre, til å plutselig bli sjalu når jeg prater om andre jenter igjen. Dette får meg til å ikke vite hvor jeg har henne.

Det positive er at man lurer litt på om den andre er interessert, og det trigger litt spenning.

trolltove

Jeg tror usikkerhet kan være skumle greier og som Smooth sier, i værste fall ødelegge noe som i utgangspunktet kunne fungert bra. Har selv vært borte i dette, og jeg tror som det sies at ærlighet varer lengst. Fremfor å gå rundt å lure så kan det være lurt å bare spørre rett ut av og til, da på en ordentlig måte selvfølgelig. Får du ikke et skikkelig svar tilbake, så sier det mer om den personen du spørr enn om deg selv.

Kjetil GV

På en andel av dette så tror jeg overflod også spiller inn.

Hvis den ene personen har flere valg, og lever et rikt liv uahvengig av den andre så tror jeg ikke at dersom den kommuniserer at man er sikker blir så uattraktivt. Personen har overflod, og dette gir dermed attraktiv oppførsel. Det blir kanskje til og med et pluss fordi man har en kul kjæreste. Fordi den andre personen har valg, og ikke alltid prioriterer deg, vil det skape en viss spenning og usikkerhet av seg selv uansett hva som kommuniseres.

Det er mer uattraktivt hvis den andre er sikker fordi du er den eneste og beste muligheten de har. De sier alltid ja og stiller alltid opp, ditcher andre for deg osv. Har ikke overflod. Det gir utattraktiv oppførsel.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Mitt definisjon av overflod er at jeg er trygg nok selv (med mitt liv) til å tenke at jeg har noe å tilby og kan dele med en annen. Dvs at jeg ikke behøver å spille på sjalusi eller gjøre den andre usikker....

Likevel kan man jo være naturlig usikker på i hvilken retning ting utvikler seg og om man har de rette motivene selv. Og slike tvil kan resultere i litt vingling og irrasjonell atferd, f.eks at man trekker seg tilbake. Tror derfor det er riktig å gi den andre Space og ha litt tålmodighet i starten, slik at man ikke presser eller stresser den andre til å ta valg de etterpå ikke kan stå for:)