Spør Jentene

Started by Gambit, February 28, 2014, 15:17:14 PM

Previous topic - Next topic

Gambit

Tenkte å starte dette emnet med tanke om å få ærlige svar fra de hyggelige jentene som deler dette forumet med oss.

Veiledning : Gutt stiller et spørsmål, men kun jenter får svare:)
 

Lisa

Quote from: Gambit on February 28, 2014, 15:22:39 PM
jeg har lite skjegg vekst, får så å si en smultring bare :) Det gir meg lite spillerom, hva er bra og hva er dårlig:

1.glattbarbert    2.bare bart  3.litt skjegg på hakka 4.kombinasjon-bart-soulpatch-litt på hakken

Kommer an på hvor kjekk du er, ansiktsformen og tettheten i skjegget. Siden du sier du har lite skjeggvekst vil sikkert glattbarbert være best på deg.

mortenoe

Er du klein eller?

Anugita

Quote from: Lisa on February 28, 2014, 17:53:34 PM
Quote from: Gambit on February 28, 2014, 15:22:39 PM
jeg har lite skjegg vekst, får så å si en smultring bare :) Det gir meg lite spillerom, hva er bra og hva er dårlig:

1.glattbarbert    2.bare bart  3.litt skjegg på hakka 4.kombinasjon-bart-soulpatch-litt på hakken

Kommer an på hvor kjekk du er, ansiktsformen og tettheten i skjegget. Siden du sier du har lite skjeggvekst vil sikkert glattbarbert være best på deg.

What she said... Men bør kanskje nevne at jeg er en av de som liker glattbarbert best nesten uansett, da ;) Finnes ekstremt få som kler skjegg...

--WTF?--

Hva tenker dere om menn som ikke ønsker ekteskap og barn?
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Greeneyed

Quote from: mortenoe on February 28, 2014, 18:00:39 PM
glatt eller stusset ?
Stusset :)

Quote from: Lisa on February 28, 2014, 17:53:34 PM
Quote from: Gambit on February 28, 2014, 15:22:39 PM
jeg har lite skjegg vekst, får så å si en smultring bare :) Det gir meg lite spillerom, hva er bra og hva er dårlig:

1.glattbarbert    2.bare bart  3.litt skjegg på hakka 4.kombinasjon-bart-soulpatch-litt på haken

Kommer an på hvor kjekk du er, ansiktsformen og tettheten i skjegget. Siden du sier du har lite skjeggvekst vil sikkert glattbarbert være best på deg.

Helt enig med Lisa. Synes veldig kort skjegg er fint på mange, men glattbarbert er best om du ikke har så mye skjeggvekst :) Og vær så snill; ikke bart!

Quote from: --WTF?-- on March 01, 2014, 20:37:03 PM
Hva tenker dere om menn som ikke ønsker ekteskap og barn?
Tenker egentlig ikke noe spesielt, annet enn at jeg ikke skal gifte meg eller få barn med en sånn en ;) Samtidig er jeg ganske sikker på at jeg en gang i framtida vil både gifte meg og få barn, så selv om jeg sikkert kunne hatt det gøy med en som tenkte sånn, ville jeg alltid hatt i bakhodet at det aldri kom til å bli noe langvarig eller seriøst.

Unloved

Quote from: Lisa on February 28, 2014, 17:53:34 PM
Quote from: Gambit on February 28, 2014, 15:22:39 PM
jeg har lite skjegg vekst, får så å si en smultring bare :) Det gir meg lite spillerom, hva er bra og hva er dårlig:

1.glattbarbert    2.bare bart  3.litt skjegg på hakka 4.kombinasjon-bart-soulpatch-litt på hakken

Kommer an på hvor kjekk du er, ansiktsformen og tettheten i skjegget. Siden du sier du har lite skjeggvekst vil sikkert glattbarbert være best på deg.

+1 på denne herfra også.
Helskjegg kan være fint det, hvis du er kjekk fra før (som Thomas Giertsen, f eks). Men goatee og sånne andre ting som mannfolk synes er toppen av kulhet ser bare idiotisk ut og trekker fort nedover på hot or not-skalaen.
Og siden du sier du har lite skjeggvekst, Gambit, så er du nok finest uten. Men legg gjerne ut bilder for å vise at vi tar feil eller noe ;)

Quote from: --WTF?-- on March 01, 2014, 20:37:03 PM
Hva tenker dere om menn som ikke ønsker ekteskap og barn?

Spørs på begrunnelsen, egentlig.

Personlig synes jeg 0 barn = perfekt, og med økende alder har det også blitt vanskeligere å finne noen som heller ikke vil ha barn. Det er jaggu ikke bare vi kvinnfolk som har en biologisk klokke!

Ekteskap stusser jeg mer over. Ikke fordi jeg tror på institusjonen som sådan, men hankjønn som er skeptiske til det pleier å ha commitment issues. Og så må jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg vil føle meg snytt for brudekjolen som jeg har drømt om siden jeg fikk min første Bridal Barbie :P ;)

Anugita

Quote from: --WTF?-- on March 01, 2014, 20:37:03 PM
Hva tenker dere om menn som ikke ønsker ekteskap og barn?

Perfect! Let's get married!

Neida, at han ikke ønsker barn er helt greit... Iallefall i min alder, men i min alder begynner som regel den biologiske klokka til mannfolka å tikke, og det å finne en mann som godtar ei dame som ikke ønsker barn er omtrent umulig. Finner man en sånn, er han garantert en bortskjemt drittunge som ikke kan ta ansvar for noe som helst, heller ikke seg selv ofte...

Når det gjelder ekteskap er jeg enig med unloved, selvom jeg ikke bryr meg like mye om kjolen ;)

--WTF?--

Quote from: Unloved on March 01, 2014, 23:59:56 PM
Og så må jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg vil føle meg snytt for brudekjolen som jeg har drømt om siden jeg fikk min første Bridal Barbie :P ;)

Interessant svar! Nettopp denne materialistiske tankegangen er noe av det jeg er motstander av.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Lisa

Quote from: mortenoe on February 28, 2014, 18:00:39 PM
glatt eller stusset ?

Kommer an på hårveksten forøvrig. Tett hårvekst; stusset, om ikke; glattbarbert.

Quote from: --WTF?-- on March 01, 2014, 20:37:03 PM
Hva tenker dere om menn som ikke ønsker ekteskap og barn?

For meg; no go! Jeg ønsker både barn og de trygge rammene et ekteskap gir.

Love

Skjegg: bra, men hvis lite skjeggvekst er det ikke noe vits vel;)

Ekteskap: Har vært gift, veldig redd for å gjøre det igjen. Tross alt en kontrakt der man får gjensidig forsørgelsesplikt. Kan jo velge særeie, eller samboerskap med en kontrakt? Treffer man en person man vil ha barn med bør man i alle fall regulere det for barnas skyld.

Barn: Viktig at begge er enige her, kan være en major showstopper (for begge kjønn) dersom den ene ikke vil og det andre veldig gjerne vil.

Ole GV

Spm ift gutterumper:

- Hvordan ser en bra gutterumpe ut?

- Gutter har som oftest løsere bukser enn jenter. Personlig synes jeg jenterumper er mye finere hvis buksene/tightsene sitter stramt. Er det ikke så nøye på gutter, kan en gutterumpe se bra ut i løse bukser? Eller må buksa sitte helt stramt rundt rumpa for å se bra ut?
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Unloved

Quote from: --WTF?-- on March 02, 2014, 13:13:49 PM
Interessant svar! Nettopp denne materialistiske tankegangen er noe av det jeg er motstander av.

Jeg skal ikke si jeg er stolt av det. Og hadde aldri innrømmet det hvis jeg ikke var anonym.

Minner meg forresten om; jeg snakket med en fyr engang som også var i mot ekteskap. Han var i ett forhold, og kranglet en del med dama si om det. Jeg spurte om det kunne være kjolen som var problemet, at uten bryllup får hun ikke drømmedagen sin. Da sa han at hvis DET var problemet kunne han da alltids kjøpe en kjole og leie fotograf til henne :D
Og vet du? Noen dager senere hadde han spurt henne om det var der det lå, og det var det. De leide kjole og fotograf og levde sikkert lykkelig ever after for alt jeg vet. (De fikk ihvertfall barn og da mistet vi kontakten).

Quote from: Kaizer on March 02, 2014, 13:42:14 PM
Denne forklaringen her er klassisk, men ingen tenker vel på dette:

Dere har vel ikke tenkt over at det finnes ganske dårlige incentiver for menn å gå inn i et ekteskap? Stor sannsynlighet for brudd, stor sannsynlighet for at du mister store deler av forumen din, stor sannsynlighet for at du kun ser ungene dine én gang i måneden?

Det er til og med enda verre i USA. Da kan du virkelig gå på en "bad trip" bare du møter en "riktig" dame. Menn stiller svakt mtp. loven angående slike saker.

Jo, og det er akkurat det samme for kvinner - hvertfall så lenge man ikke vil ha barn. I tillegg så finnes det jo kontrakter etc som kan regulere dette, "prenup" og sånn. Så derfor holder ikke den argumentasjonen for min del, ihvertfall. Det tyder på commitment issues, fordi du da beviser at du ikke er interessert nok til å gå til en advokat og få alle slike "hvisomatte dersomatte" ut av veien.

Quote from: Vaffel on March 03, 2014, 17:13:30 PM
Spm ift gutterumper:

- Hvordan ser en bra gutterumpe ut?

- Gutter har som oftest løsere bukser enn jenter. Personlig synes jeg jenterumper er mye finere hvis buksene/tightsene sitter stramt. Er det ikke så nøye på gutter, kan en gutterumpe se bra ut i løse bukser? Eller må buksa sitte helt stramt rundt rumpa for å se bra ut?

Ehm, det spørs vel litt på resten? At det passer, liksom?
Så noen bilder i litt rare vinkler av slalåmkjørerne under OL, og det så jo egentlig bare helt merkelig ut. Sånne atletiske/slanke kropper, også de mega-rumpene som vanligvis ville sittet på mennesker som veide 50 kilo mer.

Er buksene for stramme vil du jo fort se litt homo ut, så det er litt vanskelig balansegang der.
Saggebukser er ihvertfall  harry...
Skjønner ikke helt hva som er galt med sånne gammeldagse cowboyjeans, egentlig. Se bare på marlboromannen fra 97 liksom....

--WTF?--

Quote from: Unloved on March 04, 2014, 14:10:32 PM
Det tyder på commitment issues, fordi du da beviser at du ikke er interessert nok til å gå til en advokat og få alle slike "hvisomatte dersomatte" ut av veien.

Litt usikker på hva du egentlig mener her. Slike avtaler som du refererer til er ikke det samme som en ekteskapskontrakt. En person som ikke vil inngå ekteskap er ikke nødvendigvis negativ til å inngå andre typer bindende avtaler, så derfor kan du ikke konkludere med at det ligger commitment issues bak. (Dessuten er det ufint å psykologisere folk på den måten, så jeg skal avstå fra å komme med noen teorier om hvorfor du tenker som du gjør  ;))
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Unloved

Quote from: --WTF?-- on March 04, 2014, 14:40:15 PM
Litt usikker på hva du egentlig mener her. Slike avtaler som du refererer til er ikke det samme som en ekteskapskontrakt. En person som ikke vil inngå ekteskap er ikke nødvendigvis negativ til å inngå andre typer bindende avtaler, så derfor kan du ikke konkludere med at det ligger commitment issues bak. (Dessuten er det ufint å psykologisere folk på den måten, så jeg skal avstå fra å komme med noen teorier om hvorfor du tenker som du gjør  ;) )

Hehe ikke bland logikk inn i debatten ;)

Nei men altså, det er bare sånn hodet mitt fungerer, og jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn selv. Noen begrunnelser for ditt og datt lyder helt ok, andre gjør ikke det. Selv om den ene grunnen som ikke er ok kanskje høres mer logisk ut enn den andre som faktisk er ok.
(Hørte en eller annen person kalle det for "jentelogikk" - I plead guilty :P ).

Quote from: Kaizer on March 04, 2014, 16:29:21 PM
Det er dårlig argumentasjon å bruke psykologi som forklaring på dette. Man må se det større bildet også, da det er for enkelt å si "han er umoden", "han har commitment issues" som en forklaring på alt.

Jeg er enig i det, men når man sitter med følelser for en person som sier "sånn plutselig" at h*n ikke vil gifte seg eller ha barn, så er det ikke så lett å tenke rasjonelt. Man begynner automatisk å tenke på andre man har møtt med lignende uttalelser, og blir redd for å miste personen etc.
Logisk? Nei!
Mennesklig? Ja.

Quote from: Kaizer on March 04, 2014, 16:29:21 PM
Mange av disse kontraktene er faktisk ikke så sterke. Fra lovdata, Lov om ekteskap [ekteskapsloven]:
Quote§ 65 Avtalefrihet ved oppgjøret.
Reglene i denne loven er ikke til hinder for at ektefellene inngår avtale om oppgjøret. En avtale kan likevel helt eller delvis settes ut av kraft hvis den vil virke urimelig overfor en av partene. I stedet for å sette avtalen ut av kraft, kan retten bestemme at ektefellen som blir urimelig dårlig stilt, blir tilkjent et beløp fra den andre ektefellen.
(http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1991-07-04-47)

I know, og der har du ett bedre argument med en gang. Du har tatt deg tid til på finne frem lovtekster osv, som viser at du bryr deg...
(Igjen: Jeg vet det er ulogisk... Men dere spør, og da skal dere også få ærlige svar. Jeg er ikke ute etter å score popularitetspoeng her.)

Quote from: Kaizer on March 04, 2014, 16:29:21 PM
Det er heller ikke alltid så enkelt for menn å beholde barna:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Far-taper-kampen-om-barna-fordi-han-er-mann-6848257.html

Vet, og det er et stort likestillingsproblem. Vet ikke om det hadde blitt så mye bedre hvis barna selv fikk velge fra de var gamle nok til å forstå spørsmålet heller.