Drama queens

Started by Zervs, September 22, 2012, 14:48:40 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Var med en jente for en stund siden uten at det førte til noe mer seriøst. Hun spurte om fortiden min og etter å ha overbevist meg om at hun virkelig ville vite dette, fortalte jeg henne hvor mange jeg kjærester jeg hadde hatt o.s.v. Ingen navn, ingen detaljer.

Hun fortalte om sin uten at det plaget meg, fortid er fortid.

I ettertid begynte hun å whine og vri på samtalene vi hadde hatt, hun orket ikke tanken på meg og en annen jente. Vi kunne ha en hyggelig samtale der hun plutselig ble litt trist og sa ting som: Men du kommer sikkert til å flørte med en annen jente når jeg er på ferie, du har vært med hun og hun. Hun fikk rett og slett ikke tankene om fortiden min ut av hodet.

I starten gikk det greit, jeg fikk overbevist henne om at jeg verken er utro eller kom til å dumpe henne. Men som tiden gikk og uttalelsene forekom med større hyppighet og uten noen som helst forankring i virkeligheten, følte jeg for å rive meg selv i håret. Ordet oppgitt fikk en ny betydning.

Flere med samme erfaring?

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Dorian Gray

Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Stemning

Quote from: Autowin on September 22, 2012, 15:09:59 PM
Er det ikke bare positivt at hun vet du har flere options? Overflodsmentalitet?

Dere klager over at dere er på det stadiet dere er. Tenk litt heller på folk som ønsker å komme i deres situasjon.

Jo når man har dame bør man sørge for at hun vet veldig godt at du har options, at du liksom bare er en telefonsamtale unna et ligg.

ON TOPIC: Zervs det virker som om du bare poster at du har denne situasjonen for å gni det inn at vi ikke har dame.

dtn


piken

Har ikke samme erfaring, men er dog ikke av typen som forteller om mine tidligere forhold. Min nåværende kjæreste vet faktisk ikke en dritt om jeg faktisk har hatt en kjæreste tidligere og noe historie der, og jeg synes det er helt greit å la fortid være fortid med mindre noen spør ..

Men hvorfor spør man egentlig om slike ting? Er jo greit å være nysgjerrig til en viss grad, og ofte er det jo også naturlig å nevne noe om eksen når man tilfeldigvis kommer inn på et samtaleemne hvor det er naturlig å nevne. Men er det noen som spør og graver mye om tidligere forhold tror jeg det er lurt å være litt forsiktig med hvor mye informasjon man deler, da jeg ser på det som usunt å vite for mye om sånne ting.

Så ja.. Neste gang: forsøk å holde ex-praten kort og fokuser heller på å vise jenta at det er NÅ som teller og ikke fortiden :) (Selv om jeg skjønner at du forsøkte her, men hun var tydeligvis skada på en eller annen måte).

Zervs

#6
Quote from: Stemning on September 22, 2012, 15:43:58 PM
Quote from: Autowin on September 22, 2012, 15:09:59 PM
Er det ikke bare positivt at hun vet du har flere options? Overflodsmentalitet?

Dere klager over at dere er på det stadiet dere er. Tenk litt heller på folk som ønsker å komme i deres situasjon.

Jo når man har dame bør man sørge for at hun vet veldig godt at du har options, at du liksom bare er en telefonsamtale unna et ligg.

ON TOPIC: Zervs det virker som om du bare poster at du har denne situasjonen for å gni det inn at vi ikke har dame.

Dere har misforstått totalt. Har dere lest de andre innleggene jeg har spurt om diverse råd, skjønner dere at ikke alt bestandig er fryd og gammen. Hva skulle jeg tjene på å gni det inn som du sier? Slikt strider mot alt jeg står for! Dessuten er det mange her som skriver om deres velykkede kveld på byen med damer og da bør det være rom for å skrive innlegg som både er positive og negative.

Hele poenget med innlegget er hvordan å håndtere oversjalue jenter eller drama queens som jeg velger å kalle dem. Som det ble nevnt av Piken i den siste posten, skjønner jeg ikke hvorfor noen på død og liv vil grave rundt i fortiden til den andre. Hva har man å tjene på det annet enn å risikere eventuell misunnelse og skepsis?


piken

Tror nok de fleste som skrev negativt her mente det ironisk, ikke for å være slemme med deg, men for å vise en viss negativ fyr som startet den negative kommenteringen her at det er helt dust å kommentere negativt ...

Forsøkt å tenke litt på spørsmålet ditt angående det å unngå dramaqueens. Tror alle jenter har et dramaqueen-potensiale i seg - dog noen mer enn andre. Og for at slike ting ikke skal få grobunn er det viktig å slå hardt ned på det med en gang man ser tendensen, slik som andre former for atferd man ikke liker. Det er selvfølgelig ene og alene en selv som har ansvar for om man er dramaqueen eller ikke, men noen ganger trenger man rett og slett å få noen retningslinjer å forholde seg til og noen jenter setter faktisk pris på at mannen setter foten ned for å vise hvor grensen går.

Zervs

Quote from: piken on September 23, 2012, 18:27:31 PM
Tror nok de fleste som skrev negativt her mente det ironisk, ikke for å være slemme med deg, men for å vise en viss negativ fyr som startet den negative kommenteringen her at det er helt dust å kommentere negativt ...

Forsøkt å tenke litt på spørsmålet ditt angående det å unngå dramaqueens. Tror alle jenter har et dramaqueen-potensiale i seg - dog noen mer enn andre. Og for at slike ting ikke skal få grobunn er det viktig å slå hardt ned på det med en gang man ser tendensen, slik som andre former for atferd man ikke liker. Det er selvfølgelig ene og alene en selv som har ansvar for om man er dramaqueen eller ikke, men noen ganger trenger man rett og slett å få noen retningslinjer å forholde seg til og noen jenter setter faktisk pris på at mannen setter foten ned for å vise hvor grensen går.

Når jeg nå leser det grundig, ser jeg ironien i det hele. Jeg var ute i går og hadde en tung start på dagen, dere får ha meg unnskyldt :)

piken


Stemning

Quote from: Zervs on September 23, 2012, 18:39:18 PM
Quote from: piken on September 23, 2012, 18:27:31 PM
Tror nok de fleste som skrev negativt her mente det ironisk, ikke for å være slemme med deg, men for å vise en viss negativ fyr som startet den negative kommenteringen her at det er helt dust å kommentere negativt ...

Forsøkt å tenke litt på spørsmålet ditt angående det å unngå dramaqueens. Tror alle jenter har et dramaqueen-potensiale i seg - dog noen mer enn andre. Og for at slike ting ikke skal få grobunn er det viktig å slå hardt ned på det med en gang man ser tendensen, slik som andre former for atferd man ikke liker. Det er selvfølgelig ene og alene en selv som har ansvar for om man er dramaqueen eller ikke, men noen ganger trenger man rett og slett å få noen retningslinjer å forholde seg til og noen jenter setter faktisk pris på at mannen setter foten ned for å vise hvor grensen går.

Når jeg nå leser det grundig, ser jeg ironien i det hele. Jeg var ute i går og hadde en tung start på dagen, dere får ha meg unnskyldt :)

Fikk litt dårlig samvittighet en stund der før jeg så siste innlegget ditt. ;)

ON real topic: Hun virker loco. :/ Har ikke så god erfaring med sånne heldigvis/desverre. :)

VB

Quote from: piken on September 23, 2012, 18:27:31 PMForsøkt å tenke litt på spørsmålet ditt angående det å unngå dramaqueens. Tror alle jenter har et dramaqueen-potensiale i seg - dog noen mer enn andre. Og for at slike ting ikke skal få grobunn er det viktig å slå hardt ned på det med en gang man ser tendensen, slik som andre former for atferd man ikke liker. Det er selvfølgelig ene og alene en selv som har ansvar for om man er dramaqueen eller ikke, men noen ganger trenger man rett og slett å få noen retningslinjer å forholde seg til og noen jenter setter faktisk pris på at mannen setter foten ned for å vise hvor grensen går.

Jeg mener Piken har veldig rett her, du må sette en klar strek og si at hun kan ikke fortsette å dra det opp hele tida. Enten får hun stole på deg og komme seg over problemene sine eller så får dere slå opp fordi forholdet kommer ikke til å fungere.

Å drive å pese partneren sin sånn er også den beste måten å sørge for at han/hun er utro. Hvorfor ikke være utro hvis du konstant blir beskyldt for det uansett?

dagligvare

Min erfaring er at jenter ofte syter og bærer seg for å sjekke om du tør å sette dem på plass. Om ikke bevisst så ihvertfall underbevisst.

Dette virker som et slikt tilfelle.