Delikat sak...

Started by hyside, March 29, 2014, 15:20:29 PM

Previous topic - Next topic

hyside

Takk for godt råd. Jeg har bestemt meg for å la han gå  :-\
Kanskje han kommer tilbake en gang, men jeg skal ikke sitte på gjerdet å vente på det.
Jeg synes litt synd på han også, og alle de følelsene han har vært igjennom de siste månedene. Han må være utslitt nå. Jeg tror nok han har det bedre uten meg i den livssituasjonen han er oppe i nå, slik at han kan konsentrere seg fullt og helt om seg selv, komme i orden i det nye livet med rutiner i forhold til barn, jobb, eks, eksens nye mann, osv. Jeg forstår det. Bare så innmari vondt når han ga et fullstendig annet utrykk for et par mnd. siden, og alt det fine han sa.... Skuffet :'( Og at han så lett bare kuttet meg ut... Eller han har meg jo i bakhodet, eller så hadde det vel ikke tørnet slik for han når broren hans var hjemme hos meg på fest forrige uke. Jaja, jeg skal ikke gruble mer i det. Forhåpentligvis inviterer han meg på den kaffen neste uke. Føler jeg trenger det, bare for å få avsluttet dette for meg selv. Jeg har heller ikke lyst overhodet til å dra på den konserten i slutten av juni, sammen med han og broren. Da får han bare bli lei seg for at jeg ikke vil være venn, det stritter helt imot inni meg, og håper han vil forstå det. Og han vet dette er en konsert jeg har gledet meg til i et halvt år, og at vi skulle dra sammen, så han kommer sikkert til å føle skyld for det :-\ Men what to do...
Takk masse for all hjelp og støtte, dette forumet er fantastisk :D

Ps: Har fulgt med litt på Tinder i det siste for å fokusere på noe annet, og har ordnet meg en kaffedate med en fyr som virker ganske kul. Stolt  ;D

Donnie Darko

Jeg syns du gjør det rette nå. Som du så fortreffelig påpeker, han sender mixed signals, og hvorfor skulle han legge seg oppi/bli forbanna over at broren var tilstede? Det kan tenkes at han da a)faktisk bryr seg eller at b) vil markere territorium ovenfor broren sin, uten at han  kan legge beslag på deg eller nødvendigvis vil være sammen med deg. Gutter er skrudd sammen slik, ikke alle, men veldig mange, mtp sistnevnte punkt. Han vil nok mest sannsynligvis ha alle muligheter åpne, men jeg mener han har brent disse broene nå.

Kanskje han får orden på livet sitt, kanskje ikke. Kanskje er han over eks-en og ser videre i juni, kanskje (og mest sannsynligvis) ikke. Uansett, ikke fall for fristelsen og gjør deg selv en bjørnetjeneste med å finne på noe etter konserten, med mindre du klargjør premissene at du ikke er interessert i noe ONS men noe mer seriøst. Jeg tror du vil finne ut hvor landet ligger da, ved å lese reaksjonene hans. Du bør ikke legge deg opp i hans skyldfølelse, de har han fint skapt selv med den vinglingen.

Kjekt å se at du går videre med nye dater :) Livet er ikke bestandig så kjipt, bare sånn hver dag før lyspunktene kommer som perler på en snor, sånn innimellom ;)

hyside

Jeg må nesten oppdatere dere på denne, ble litt overrasket selv her i helga ::)
Den O`store konserthelgen (for dere som husker casen her) var endelig kommet på lørdag. Min gamle flamme, hans bror og sønn dro avgårde, samt at de hadde samlet med seg en liten flokk ekstra venner også. Jeg visste ikke noe om dette, da jeg bare skulle møte de på konsertområdet, etter avtale med min venn bror, som er den eneste jeg har kommunisert med etter "bruddet".
Jeg var i utgangspunktet godt i gang på en annen festival, og planen var å ta en avstikker til denne konserten. Jeg hadde virkelig ikke lyst til å henge med "eks" og hans barn og venner, men jeg hadde jo jæskla lyst til å se konserten!! Siden det ble litt stress med tog, og egentlig litt panikk for å se fyren igjen, osv. + at det brygget opp til hyggelig stemning med de vennene jeg allerede var på festival med, så endte det med at jeg droppet hele greia, jeg dro ikke på konserten.
Og plutselig poppet det inn bilder og meldinger på face fra fyren gitt!! Ikke hørt en tøddel fra han siden han ditcha meg, og etter alt det tullet han angivelig har sagt om meg og broren hans, så gikk jeg ut i fra at det kanskje ville bli litt kleint for han også at jeg kom på konserten. Men her fikk jeg meldinger som "kommer du eller??" svar som "dust" når jeg sa nei, mista liksom toget. Og litt senere tikket det inn sms`er om jeg kom meg til Bergen snart, o.l. (tror nok han var litt i draget etter et par halvlitere her). Til slutt så sa jeg som det var at jeg ikke hadde lyst, jeg følte at det ville bli kleint for meg. Han spurte hvorfor det skulle bli kleint?? Da kastet jeg inn håndkledet, jeg skjønner fortsatt overhodet ingenting av fyren 8) Han avsluttet med kos deg på festival. Jeg har ikke svart på den, da dette var kl.04 på natta. Var det dumt?
Vet ikke om jeg ønsker kontakt sånn sett lenger heller. Nå har jeg fått dette på et par måneders avstand, og ser alt i et klarere lys. Han er helt følelsesmessig ute å kjøre, og jeg ender bare opp med å såre meg selv. Vil han meg noe, så tar han kontakt, noe han jo forsåvidt gjorde her, gud veit med hvilke intensjoner.
Kanskje han så fram til å se meg igjen på denne konserten. Typ brygge opp til ny kontakt mellom oss? Han hadde fått broren sin til å passe sønnen, slik at han selv kunne ta seg en tur på byen etter konserten. Baktanker med å ikke være "stuck" med sønnen? Han tekstet meg også at sønnen ikke var der, at han hadde vært alene på byen....

Men da fikk jeg iallefall gitt ettertrykkelig beskjed om at jeg ikke henger i "skjørtene" på han ved første og beste mulighet for gjenforening.
Eller ga jeg beskjed om at jeg virkelig ikke er interessert? Hvis han spør meg ut på kaffe eller noe, så vet jeg med sikkerhet at jeg vil si ja....
Men akkurat nå har jeg det helt fint, tenker ikke på han hver dag lenger, liver har gått videre da jeg var skråsikker på og innstilt på at han var ferdig med meg. Men når han gjør sånn, så vekkes noe til live, og jeg blir usikkert. Surremann!  :o

Love

Du gjorde jo det eneste riktige ved at du ble værende med vennene dine der du hadde det gøy. Ikke naturlig å droppe alt og alle for noe som "kanskje" er hans forsøk på å få deg tilbake. Men skjønner at du kan være villig til en kaffe senere. Kan jo hende han har fått roet seg litt og tenkt seg om:)
Opplever selv mye "av og på" atferd fra en fyr, og svarer igrunn med samme atferd. Ikke mulig å ta det på alvor så lenge folk tydlig kommuniserer at de ikke selv vet hva de vil.....Det viktigste er å ikke bruke for mye tankekraft på det:D

hyside

Sant så sant! Menne.....er det sånn at jeg kan sende en mld nå i etterkant og spørre om de hadde en bra konsert? Siden jeg ikke svarte på siste mld, og det snart er en uke siden? Kanskje det t.o.m. har gått for mange dager til at det er naturlig...

Donnie Darko

Haha, booty call fail. Bra du ikke falt for fristelsen å slippe alt du hadde i dine hender for å møte Hr Vingle. Om du absolutt vil kan du sende en melding, hva som er naturlig eller ei må en selv kjenne på, men ikke bli overrasket om han er snurt fordi du ikke responderte på hans, om enn noe klønete, forsøk på et lite møte. Om han var så hypp så burde han vel strengt tatt sendt noen meldinger litt før for å lodde stemningen, men feiget ut med å sende en melding når han visste det var bankers at du kom. Booty call much? Oh yes.

Å ikke svare på fyllemeldinger sendt kl 04 er vel bare anstendig det? :) Du får lodde stemningen med å sende et svar da og ta det derifra. Karantenetiden tilsier i alle fall at han burde skjønt tegningen. Dere får ta en kaffe og se hva som skjer videre, men nå er det vel egentlig kommet til et punkt som tilsier at hvis det ikke skjer noe mer etter dette møtet så er egentlig hele greia dødt og begravet. FOR GODT. Problemet som imidlertid kan oppstå nå er at han er enda mer usikker på hvor han har deg, men dere har jo pratet nok om hans problemer og problemer med å komme over problemene! Time to get busy with the monkey business. Og du har vel strengt tatt kommunisert hva du vil, forventer og ønsker av ham og med dere sammen:)

BenBones

Jeg tror det eneste du og alle andre inkludert meg selv burde gjøre er å utforske og jobbe med oss selv, for å få de kvalitetene vi trenger. DERETTER gå for en partner. Som jeg har sett i flere svar her, så sier de jobb med ditt og jobb med datt. Og ja, jobb, eller nei.. LEK med deg selv, i den forstand at du utforsker og er nysgjerrig på hva som skjer med deg når han oppfører seg på en spessiel måte, og du finner deg selv i tilstander som er ¨ressursfattige¨ som vi kalder det. Og hvilke ressurser kan du trenge istede? For eksempel: Når han gjør x, så føler jeg meg alene. ok, hva skal til å for at jeg skal føle meg som et del av et mangfold? Overflod tenkning er en god tanke, men jeg tror at man skal tenke det, og gå for det samtidig, så overflod tanken blir virkelighet etterhvert. I attraction ligger også ordet action. Og gå ut å prøv ALT du vil prøve og tror funker, for det er ikke farlig, det er bare feedback, hvis du virkelig tenker på det som feedback, og kan lære av det. Til feedback og andre synsvinkler finnes også disse trådene! GO get them girl, the world is your playground and everything is around just for you.
Lykke til!

-Ben.

hyside

Quote from: BenBones on July 04, 2014, 22:57:58 PM
Jeg tror det eneste du og alle andre inkludert meg selv burde gjøre er å utforske og jobbe med oss selv, for å få de kvalitetene vi trenger. DERETTER gå for en partner. Som jeg har sett i flere svar her, så sier de jobb med ditt og jobb med datt. Og ja, jobb, eller nei.. LEK med deg selv, i den forstand at du utforsker og er nysgjerrig på hva som skjer med deg når han oppfører seg på en spessiel måte, og du finner deg selv i tilstander som er ¨ressursfattige¨ som vi kalder det. Og hvilke ressurser kan du trenge istede? For eksempel: Når han gjør x, så føler jeg meg alene. ok, hva skal til å for at jeg skal føle meg som et del av et mangfold? Overflod tenkning er en god tanke, men jeg tror at man skal tenke det, og gå for det samtidig, så overflod tanken blir virkelighet etterhvert. I attraction ligger også ordet action. Og gå ut å prøv ALT du vil prøve og tror funker, for det er ikke farlig, det er bare feedback, hvis du virkelig tenker på det som feedback, og kan lære av det. Til feedback og andre synsvinkler finnes også disse trådene! GO get them girl, the world is your playground and everything is around just for you.
Lykke til!

-Ben.

YEAH! Hva har jeg å tape?? Nada! Takk for den, oppfriskende!