morsom artikkel om speilbilde

Started by sinje, May 31, 2013, 22:10:43 PM

Previous topic - Next topic

sinje

Kom over den artikkelen om at speilblide vårt lyver, og det jeg stusset over spesielt var det som gikk på å ha hår skille på venstre eller høyre side og hva som ser "best" ut? har folk noen tanker rundt denne artikkelen?  :)

http://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/article823814.ece

Dev

Prøv å bruk kamera på innsiden av mobilen som speil neste gang du skal sminke deg.

Lisa

Da er det bare å legge skillen på den andre siden og prøve å venne seg til å ha håret til høyre istedet for til venstre ;) Dette kan bli en tøff tilvenningsfase...

Dev

Hm. Jeg tenkte at sinje var jente av en eller annen grunn.

Anugita

Pokkern! Jeg som har klipt til luggen etter skillen å greier...
Får la det vokse ut å bytte side da, selvom jeg hater å ha mest hår på venstresia    :-\

tore

#5
 :)

Lisa

Quote from: Anugita on May 31, 2013, 22:57:29 PM
Pokkern! Jeg som har klipt til luggen etter skillen å greier...
Får la det vokse ut å bytte side da, selvom jeg hater å ha mest hår på venstresia    :-\

Skulle ikke håret være til høyre? Jeg liker det på venstresiden jeg. Er der det hører hjemme ;)

Potet

Jenter bør heller fokusere på å bruke speilet til å sørge for at de sminker seg riktig. Hvilken vei skillet bør gå tror jeg vil avhenge mer av hvordan ansiktstrekk++ er proporsjonert (hvilken vei som vil gi ansiktet best balanse) enn at det alltid er én side som er riktig. De som merket en bedre effekt av endret skille var nok et resultat av en placeboeffekt og confirmation bias. Men så lenge placeboen funker kan man ikke klage? Blir som når man har på seg yndlingsfargen sitt på byen og man tror det er fargen som er grunnen til oppmerksomheten og ikke det er din endrete oppførsel som følge av at du føler deg mer attraktiv som er grunnen.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Anugita

Quote from: Lisa on May 31, 2013, 23:52:08 PM
Quote from: Anugita on May 31, 2013, 22:57:29 PM
Pokkern! Jeg som har klipt til luggen etter skillen å greier...
Får la det vokse ut å bytte side da, selvom jeg hater å ha mest hår på venstresia    :-\

Skulle ikke håret være til høyre? Jeg liker det på venstresiden jeg. Er der det hører hjemme ;)

Jo, men for oss som normalt har det til høyre og ser retard ut må det jo bli penere til venstre? Eller kanskje man ser er så uheldig å se retard ut uansett? haha...  Og håret hører hjemme på høyre side, helt unaturlig å ha det på venstre :P

Anugita

Quote from: Potet on June 01, 2013, 00:01:49 AM
Jenter bør heller fokusere på å bruke speilet til å sørge for at de sminker seg riktig.

Hva er å sminke seg riktig da?

Lisa

#10
Quote from: Anugita on June 01, 2013, 00:09:43 AM
Quote from: Lisa on May 31, 2013, 23:52:08 PM
Quote from: Anugita on May 31, 2013, 22:57:29 PM
Pokkern! Jeg som har klipt til luggen etter skillen å greier...
Får la det vokse ut å bytte side da, selvom jeg hater å ha mest hår på venstresia    :-\

Skulle ikke håret være til høyre? Jeg liker det på venstresiden jeg. Er der det hører hjemme ;)

Jo, men for oss som normalt har det til høyre og ser retard ut må det jo bli penere til venstre? Eller kanskje man ser er så uheldig å se retard ut uansett? haha...  Og håret hører hjemme på høyre side, helt unaturlig å ha det på venstre :P

Jeg liker å tro at jeg ser awsome ut uansett hvordan håret er og tenker derfor på å se nerd vs kul ut. Så om du vil se kul ut, og ikke nerd, så er det bare å fortsette å ha håret til høyre ;) Jeg prøver meg på å være kul idag, så får vi se hvordan det går...

Stemning

Går ikke god for kilden, men det er noen som har tenkt mer på dette enn andre. ;)

http://www.truemirror.com/theory01.asp

Jeg hadde skillen på høyre helt til for 2 år siden, da begynte jeg å kjøre mer fra venstre. Mitt hår er slik at det naturlig legger seg bedre fra høyre, men ser litt mer rocka ut fra venstre. Står mer "opp" i skillen. Nå varierer sveisene mine veldig, så en ekte skill har jeg skjelden men retningen på håret liker jeg bedre fra venstre nå. Føler meg freshere på en måte, veldig rart det der. ;)

Anugita

Også har man Aishwarya da... Som bare er overjordisk vakker uansett hvem side hun har skillen til...





Hvordan har det gått å bytte side, Lisa?

tore

Quote from: Anugita on June 08, 2013, 00:41:36 AM
Også har man Aishwarya da... Som bare er overjordisk vakker uansett hvem side hun har skillen til...


Nja.. overjordisk er å ta i vel hardt. Smaken er som baken  :)

Lisa

Quote from: Anugita on June 08, 2013, 00:41:36 AM
Hvordan har det gått å bytte side, Lisa?

Jeg gar fått MASSE oppmerksomhet, men det kan også ha en sammenheng med at jeg har blitt nøttebrun og har gått rundt i en gul tinywiny bikini :P

Litt mer seriøst så spurte jeg ei venninne som er rimelig god på detaljer hva hun synes ser best ut. Hun hadde ingen formening om det, så jeg holder skillen til venstre, har blitt vant til det nå =)