Spansk servitrise

Started by kaptein, June 20, 2012, 07:43:24 AM

Previous topic - Next topic

kaptein

Heisann, jeg har lest meg opp en del på 0330 og her på forumet i det siste. Har aldri hatt særlig flaks med damer, og iallfall ikke dem jeg selv vil ha. Selvbildet har ikke vært det beste, men har i vår fått trent litt, tatt av meg noen ekstra kilo og prøvd å ta med meg tipsene herfra. Det har jo endt med mye mer positiv tilbakemelding fra damer på byen, og jeg føler meg bedre enn på lenge selv om jeg føler jeg er i en tidlig treningsfase. (Så takk for det!)

På utestedet vi pleier være på jobber ei veldig hot spansk servitrise. Hun er bare sesongarbeider, men jeg har hatt et godt øye til henne siden hun kom tidligere i sommer. Smilt og sagt hei, men tenkt hun er out of my league og aldri kommet i prat med henne. Har registert at hun har hatt lett for å opprette øyekontakt og smile tilbake da.

Plutselig etter ei skikkelig flatfyll nå i helga kom jeg til meg selv på slutten av narchspiel med henne. Hvordan jeg i den tilstanden klarte å dra i land ei (nokså) edru bartenderdame skjønner jeg ikke, men men.. De siste gjestene gikk og hun hev seg over meg. Den ene ledet til det andre, og faktisk ble hun hele søndagen og natt til mandag også. Beste søndagen jeg har hatt! Prøvde oss på tre filmer på kvelden, men ble ikke mye tid til å se på dem.. :)
Kommunikasjonen er litt mere så som så, hun kan gjøre seg enkelt forstått på engelsk, men det er det. I helga var ikke det noe problem uansett, vi skjønte begge hva vi ville og manglet ikke på initiativ fra hennes side heller.
Kjørte henne hjem når jeg dro på jobb mandags morgen, fikk nummeret hennes og skulle ringe på ettermiddagen. Jeg drøyde den litt og ringte i kveldinga, men da var hun sliten og ville bruke kvelden hjemme og prate med spanske venner over nettet. Det kan jo være en ærlig sak for alt jeg vet..?

På tirsdag visste jeg at hun skulle jobbe, så jeg gikk ned og satte meg i baren på ettermiddagen. Tok en kort hilsen med henne i det hun begynte skiftet sitt. For å virke så lite påtrengede som mulig satte jeg meg med en laptop, pratet med andre kjente og tok litt øyekontakt med henne i ny og ne når hun løp mellom kundene. Til slutt fikk jeg pratet litt smått med henne, tonen var god og latteren satt løst. Men om helt generelle ting bortsett fra at hun lo godt av et stort rødt bitemerke hun hadde gitt meg. Når jeg følte tonen var veldig god sa jeg at jeg måtte gå, reiste meg og på vei ut sa jeg at hun måtte ringe meg når hun har fri. Hun smilte og sa okey!

Så kommer usikkerheten litt inn. Hvor mye innsats burde jeg vise? Som litt nevnt om europesike damer tidligere på forumet her virker hun ganske mye mer sosial og direkte enn kanskje norske jenter er. Hvis ikke hun ringer burde jeg ta kontakt? Jeg kunne nok faktisk tenkt noe mere her - eller i det minste ha det som en sommerflørt, men jeg ikke helt hva hun vil. Jeg tolker jo helga som et godt tegn i utgangspunktet.

Har noen noen gode råd å komme med?

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

kaptein

Hun var ikke full, nei. Hun sa selv dagen etter at hun bare hadde hatt et par øl. Hun ble med etter jobb, så har ikke noe grunn til å tvile der..

Ang. det å oppsøke henne så er jeg enig i at det i utgangspunktet er needy. Men kan jo oppklare den biten litt. Jeg er om sommeren der 4-5 ganger i uken for en kaffe, middag e.l.
Er en stamgjest og kjenner betjeningen og de fleste som er innom. At jeg kom dit er noe jeg ville gjort uansett, så situasjonen var sånn sett ikke noe utenom det vanlige. Hadde det ikke vært tilfelle hadde jeg aldri tatt det steget.

Voltaire

#3
Jeg kjenner meg igjen i å spørre om kjærlighetsråd fra andre. Som Andreas GV sier: Det man faktisk er ute etter er at noen kan si "Ja, hun er garantert interessert" og gi deg en oppskrift på hva du skal gjøre. Men det er ingen andre enn deg selv som kan finne ut av om hun liker deg.

Jeg er heller ikke verdens mest erfarne type, men hvis jeg skal stille en diagnose ut fra den erfaringen jeg har, tror jeg hun ikke er interessert for øyeblikket. Det beste du kan gjøre i det lange løp er å ta litt avstand og bruke din nyvunne selvtillit på andre, mer fruktbare muligheter.

Resten av innlegget skal jeg komme med usminkede, konstruktive råd, så om du mener jeg tar feil eller du ikke har lyst til å lese ubehagelige halvsannheter, er det bare å stoppe. Siden det er en subjektiv vurdering basert på annenhåndsinformasjon, er den nok bare delvis riktig. - Husk på at man alltid skal ta råd med sunn skepsis ;)

Beskrivelsen fikk meg til å tenke på dette blogginnlegget: http://www.0330.no/2010/12/hvorfor-er-hunhan-alltid-opptatt.html

Når hun er sliten på kvelden og heller vil prate med sine spanske venner på nettet - uten å foreslå et nytt tidspunkt -, føler jeg at dette er et tegn på manglende interesse. Og i situasjonen der du ber henne ringe deg og hun smiler og sier "Okei!" kommer det av at det faktisk er det eneste riktige valget hun kan gjøre i situasjonen: Svarer hun "Nei" sårer hun deg; svarer hun "Okei," uten å smile, sårer hun deg.

Skjønner vurderingen din av kafésituasjonen, men konteksten har forandret seg. Se det fra hennes synspunkt: Hun ser deg der, og før du dro dit, vet hun at hun selv garantert har vært i tankene dine. Og du har kommet dit allikevel - det sier "interesse", og det må du ta med i beregningen. Ikke at du skal sky kaféen for alltid, men et lite avvik fra normalen er nok det som kan gi best mulig utfall.

Men som forbehold må jeg si at når man leverer en rapport og spør "Hva gjorde jeg galt/rett?" er det mange "skjulte variabler". Ofte kan det være ubevisste ting i mimikk, småsetninger og kroppsspråk - og som man da ikke skriver ned - som har har størst utslag, men med økt selvfølelse kan slike ting forsvinne av seg selv. Kanskje det til og med er ting du ikke forteller som faktisk er gode tegn? Og uansett så trenger du ikke bekreftelsen hennes. 8)

Til slutt må jeg si at det er veldig bra av deg å prøve å forbedre deg og å lete etter råd på steder. Det virker som om du er en type som tør å sette i gang med ting (trening) og tør å gripe mulighetene når du får dem (denne situasjonen). Anbefaler deg å fortsette å diskutere her, høre på podcasten og lese bloggen, så blir det nok bedre skal du se  :)

kaptein

Takk for utfyllende og konstruktiv tilbakemeldig og ser poengene dine.

Jeg kommer til å gå der som vanlig for å være med venner, men skal ikke gå etter henne da. Som du sier så er det sikkert like greit å bare gå videre. Vil hun noe mere vil hun kanskje vise interesse når den tid kommer.

Du nevner det kanskje er andre hint jeg ikke har fortalt om. Hun slengte faktisk et slengkyss i det jeg dro fra baren, men kanskje bare for å være hyggelig det også. Som sagt, dette var en anderledes opplevelse enn andre jenter, så derfor jeg er litt spørrende :)

VB

Jeg synes du burde prøve en gang til, se om hun er med på noe neste uke og hvis hun fortsatt er opptatt så ta det som et hint om at ikke noe mer kommer til å skje. Du har ingenting å tape på det heller siden hun bare er der midlertidig, blir det rar stemning mellom dere så forsvinner hun snart uansett.

PS. Det blir sjeldent rar stemning med mindre du gjør det rart, hvis du tar avvising med et smil og later som ingenting så går det fint.

kaptein

Ja, absolutt gode poeng! Merker jo fort om stemninga er klein og da er det bare å komme seg bort.
I dag møtte jeg henne mere tilfeldig i det hun var ferdig på skiftet sitt. Tenkte jeg skulle prøve spansken for første gang og hilste med en klumsete utalt "Hola!". Hun kom da bort for å prate, og vi fikk avklart litt. Stemninga var god og flørtete hele veien. Hun strøk meg på armen og slike småting jeg tar som gode hint.

Kan jo gi en liten oppsummering siden jeg startet tråden. Kanskje noen kan få noe forunftig ut av det til andre situasjoner..
Hun savner hjem og dermed ikke villig for noen forhold her, noe som er helt greit. I helga snakket hun jo om mulighetene for å bli, men hun har vel fått tenkt seg litt om. Vi ble enige om at helga var moro og vi godt kan kose oss sammen videre på de premissene. Ellers ville hun møte meg på byen i morgen kveld, og foreslo at jeg måtte ta henne med ut og fjellklatre en dag. Er noe vi begge har drevet litt med og pratet om i helgen.

Så ja, får bare ta det som det er. Jeg er fornøyd med å få en oppklaring og skulle det ende med å bli noe mere så er vel det bare en bonus. I mens satser jeg på at det blir en ålreit sommerflørt :)

fuglen

Sinnsykt fett da :) bra jobba, enjoy!!