om lette samtaler.

Started by Spot, July 03, 2012, 20:29:33 PM

Previous topic - Next topic

Spot

Hey!

I det siste har jeg kommet over ens med meg selv at neste punkt jeg må rette på, er å holde lette/useriøse samtaler gående eller i det hele tatt starte dem. Jeg holder kontakten med noen flørter fra studiene over nettet nå i sommer, og har ingen problemer med å holde en god tone med dem, men: Jeg står i stampe når jeg skal prøve å initiere useriøse/vittige lette samtaler over melding eller nettet. Det begynner stort sett med at jeg spør om noe, og jeg vil ikke at det skal få preg av et intervju. innspill?

VB

Enkleste måten å lære dette er faktisk bare å prøve seg frem. Kast ut noe, begynn å snakk om noe random og se hva som skjer. Det er faktisk utrolig hvor brått du kan skifte tema uten at folk reagerer nevneverdig på det (selv om det ikke nødvendigvis er å anbefale).

Prøv å si ting som et utsagn og ikke et spørsmål, så kan du se hvordan de reagerer og ta det derfra.

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Autowin on July 04, 2012, 10:55:54 AM
Med utsagn og ikke spørsmål, tenker du da på f.eks:

Spørsmål: Hva jobber du med/som/sted, osv?

Utsagn: Tipper du jobber som skuespiller (er det sant, sier du at du har magiske tankeleserevner, er det feil, så vil du likevel få fram hvor vedkommende jobber ala; Nei, jeg jobber som X istedet osv., uten å være spørrende, needy, osv. Og samtalen vil være i gang bedre) ?

(Dette var ikke et forsøk på å ta over tråden).

Det er en måte å gjøre det på (ofte i form av cold reading), men du kan også kaste ut helt tilfeldige ting som "i dag så jeg ... og det fikk meg til å tenke på ..." Så kan du vente å se hva personen du snakker med følger opp med, som regel vil de prøve å relatere til noe du snakker om. Får du bare en "eehhh, javel?" så kan du evnt følge opp med et spørsmål eller snakke mer om temaet.