Kjedelig å dra på byen når man er i et forhold?

Started by urlm, November 27, 2015, 04:52:35 AM

Previous topic - Next topic

urlm

Er jeg den eneste som synes det rett og slett er litt kjedelig å dra på byen når man ikke er singel?

Har egentlig aldri vært noe spesielt fan av å dra på byen tidligere, det var ikke først før jeg begynte å få øynene opp for flørting og sjekking at jeg faktisk begynte å trives ute på byen, tidligere var jeg liksom bare med vennene og prøvde å prate over alt for høy musikk eller sto og danset som en tulling som ble kjedelig etter ca. 15 min.

Nå er jeg (mer eller mindre) i et forhold med en dame, og jeg merker at jeg har mistet lysten til å bli med gutta ut på byen. Er dette normalt? Hva gjør gutter på byen når de har dame? Når de drar ut med en gjeng med ungkarer, som egentlig mest er ute etter å sjekke damer?

Vet at det finnes jenter som liker å dra ut på byen selv om de ikke er single, som står i grupperinger med venninene sine og danser halvhjertet hele kvelden, men det er liksom ikke helt en guttegreie og stå sånn, hehe.

Er ikke noe stort problem for meg egentlig, har ikke noe sykt behov for å dra på byen hele tiden, men er student og vil liksom ikke gå glipp av alt det sosiale, som i bunn og grunn utelukkende består av å dra på byen.

I tillegg maser faktisk (tro det eller ei) dama litt på dette, mener jeg er kjedelig fordi jeg ikke er så gira på å dra ut. Er liksom press fra alle kanter på at jeg skal ut på byen, men synes rett og slett ikke det er så gøy lengre.

Noen der ute som kan dele litt erfaringer?

linnerle

Hvordan møttes dere?

Hvis hun møtte deg og ble kjent med deg på byen, eller mens du var i perioden der du dro ut og flørtet og sjekket, så var det en del av pakka hun falt for. Dater en fyr selv som ikke er så fan av å dra ut, men som gjør det allikevel for å være sosial. Men som regel drar han på vorset og stikker hjem når de andre skal ut. Personlig har jeg ingenting i mot det - for jeg er helt lik selv. Og jeg vet at han ikke vil ødelegge døgnrytmen de påfølgende dagene og setter mer pris på å få unna jobb, drive med en hobby, dra på kino eller slappe av hjemme. Han har nok av interesser og hobbyer og venner til at jeg ikke bryr meg om han drar ut på byen eller ikke. Hadde han ikke hatt dette, og heller aldri fant på noe annet med gutta - så ville jeg også blitt litt irritert. Eller..ikke irritert, men jeg vil leve mitt liv - og vil ha en fyr som har sitt eget liv - bare at vi lever hvert vårt liv sammen.

Snakker meg kanskje bort her men.. personlig er som sagt ikke en type som er så fan av å dra ut på byen (kjenner meg igjen i det du skriver - selv om jeg er jente da :P så jeg kunne danset hele natten..sometimes). I starten av datingperioden så følte jeg litt på det. Da dra han ganske ofte ut, mens jeg så og si aldri gjorde det. Men skal han ville være med meg, så får han ta meg som jeg er, tenkte jeg. Jeg sa det som det var, at jeg heller ville være inne med gode venner, eller alene, på treningsttudio eller lese en bok el. Virket bare som han respekterte meg mer etter det -  og det var da han åpnet seg med og si at han egentlig var sånn som meg han og.


urlm

Quote from: linnerle on November 27, 2015, 06:07:31 AM
Hvordan møttes dere?

Hvis hun møtte deg og ble kjent med deg på byen, eller mens du var i perioden der du dro ut og flørtet og sjekket, så var det en del av pakka hun falt for. Dater en fyr selv som ikke er så fan av å dra ut, men som gjør det allikevel for å være sosial. Men som regel drar han på vorset og stikker hjem når de andre skal ut. Personlig har jeg ingenting i mot det - for jeg er helt lik selv. Og jeg vet at han ikke vil ødelegge døgnrytmen de påfølgende dagene og setter mer pris på å få unna jobb, drive med en hobby, dra på kino eller slappe av hjemme. Han har nok av interesser og hobbyer og venner til at jeg ikke bryr meg om han drar ut på byen eller ikke. Hadde han ikke hatt dette, og heller aldri fant på noe annet med gutta - så ville jeg også blitt litt irritert. Eller..ikke irritert, men jeg vil leve mitt liv - og vil ha en fyr som har sitt eget liv - bare at vi lever hvert vårt liv sammen.

Snakker meg kanskje bort her men.. personlig er som sagt ikke en type som er så fan av å dra ut på byen (kjenner meg igjen i det du skriver - selv om jeg er jente da :P så jeg kunne danset hele natten..sometimes). I starten av datingperioden så følte jeg litt på det. Da dra han ganske ofte ut, mens jeg så og si aldri gjorde det. Men skal han ville være med meg, så får han ta meg som jeg er, tenkte jeg. Jeg sa det som det var, at jeg heller ville være inne med gode venner, eller alene, på treningsttudio eller lese en bok el. Virket bare som han respekterte meg mer etter det -  og det var da han åpnet seg med og si at han egentlig var sånn som meg han og.

Dette var i starten av studietiden, og vi møttes på byen, ja, og dro ut sammen en del fordi vi hadde en del felles venner i starten. Etterhvert begynt vi mer og mer og dra ut hver for oss, men møttes som regel ute eller etter byen.

Så det kan nok stemme at hun har fått et litt feil inntrykk av meg som en festløve som elsker å dra på byen hele tiden.

Det jeg ikke forstår er hvorfor det skal være noe problem om jeg ikke gjør det, så lenge det ikke påvirker henne. Jeg kommer ikke til å mase på henne eller klage om hun drar ut og ikke jeg, og å dra på byen med dama er vel det de aller færreste som gjør veldig ofte, ihvertfall ikke de utestedene vi driver og flyr på.

Det er ikke slik at jeg er kjedelig eller negativ til å gjøre spennende ting med henne av den grunn. Drar gjerne på en reise eller gjør noe spennende med henne, men å dra på en trang kjøttmarked-klubb med dama og venninnene hennes er rett og slett ikke hverken gøy eller spennende, og regner med at de fleste kan si seg enige i det. Er også oppskriften på drama, spør du meg.

Trodde alltid det var positivt kjærestematerial-messig at man ikke fløy på byen hele tiden, har hørt mange klage over at kjæresten gjør nettopp det. Om jeg drar ut på byen med gutta eller blir hjemme alene har vel ikke det noe og si for henne så lenge jeg ikke maser på henne av den grunn?

Love

Du kan lese litt av tipsene under innlegget til Greeneyed om samboerskap. Tror nøkkelen er å vise at du er busy med andre ting, ikke sitter hjemme. Dvs kom henne i forkjøpet med at du har lagt planer. Typ skal spille biljard med gutta men kan treffe henne senere osv.
Introverte folk virker mystiske på en som er mer utadvendt, så du trenger ikke forsvare deg. Bare vær bestemt på at du har ditt liv, og ikke kan henge med venninnene hennes hele tiden;-)

piken

Jeg synes det er kjedelig å dra på byen selv om jeg er singel, men det er såklart ytterligere forsterket når man er singel.

Men jeg er på byen innimellom, og da pleier jeg å fokusere på at det er gøy å være ute blant folk, danse litt og snakke med mennesker - man møter alltid randoms som bidrar med noen artigheter eller spennende mennesker man kan ha inspirerende samtaler med.

Det er jo rart å synes det er rart at noen ikke drar på byen. Foreslår at du heller gjør andre ting du liker, men blir med på byen innimellom for å være sosial. Altså en mellomting. Eventuelt kan du jo hjelpe kompisene dine til å sjekke damer når dere er på byen da, så fremt dama di er komfortabel med at du gjør det (stoler på deg).

Kjetil GV

Jenter subkommuniserer ofte.

Så at hun sier at du bør dra mer ut på byen kanskje ikke nødvendigvis at hun ønsker at du er mer spesifikt på byen, men at du kanskje generelt sett bør være mer sosial og proaktiv, og kanskje ikke er den som alltid er hjemme eller alltid tilgjengelig for henne.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Greeneyed

Mener jenta di at du skal dra mer ut med kompiser? Kjæresten min og jeg har det nemlig kjempegøy når vi drar ut sammen. Kanskje hun bare husker hvor gøy det var da dere hooket opp, og vil ut med deg igjen? Eller kanskje hun er redd for at vennene dine skal tro at det er hennes skyld at du har blitt "treig", og at hun derfor maser, for å vise hvor greit det hadde vært for henne, og at hun stoler på deg? Umulig å vite hva hun tenker, selvsagt ... Men utover det de andre har sagt her, er dette det eneste jeg kan komme på.




zodd

Høres ut som du har blitt litt for komfortabel med å sitte hjemme. Tror at hun ønsker du skal være litt mer sosial som Måka sa. Tenk på hvor mye man lærer på å tilbringe tiden med nye mennesker.

Har hatt flere kompiser som har forvunnet helt når de har fått seg dame, mens damene deres er veldig flinke til å finne på noe med de single venninne sine. Rart det der.

Jeg tror jenter er flinkere på å ta vare på vennene sine i forhold. Kjæresten er bare en del av det sosiale livet. Ikke alt.