Når noen har kjæreste men liker deg

Started by Vandelay, March 05, 2012, 21:27:09 PM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Quote from: Vandelay on March 30, 2012, 21:24:37 PM
Jeg vet hun har sterke følelser for meg. Men jeg har sagt fra at jeg bare vil være venner og er interessert i vennskap. Så lenge vi kan være venner kan hun godt være hypp på meg så lenge ikke noe skjer. Jeg kan ikke vite hvordan hun har det inni seg, så jeg mener at hun må ta ansvar for seg selv dersom det blir for vanskelig å være bare venn med meg.

Problemet er at hver gang vi er i lag etter at hun kyssa meg har jeg vært  fokusert på å ikke være for kjekk, søt, kul etc. Prøvd å være nøktern og nøytral. I det lange løp så tror jeg dette ikke vil funke for meg. Blir for unaturlig, spesielt når jeg vet at jenta liker meg.

Har ikke ståltrua på dette, og at jeg kommer til å slå opp vennskapet vårt før eller siden ser sannsynlig ut. Huff. Skal iallefall prøve denne framgangen i en liten periode og se hvordan det går.

Hvor er visdommen min når jeg trenger den? Eventuelt en regelbok...

Jeg synes ordtaket: "Det er bedre å angre på noe du har gjort, enn å angre på noe du ikke har gjort" passer inn her.. Som du sier selv: du vil jo være venn med henne fordi hun er kul og smart. Jeg hadde hvertfall prøvd å sett hvordan det gikk, og eventuellt kuttet kontakten senere hvis det skulle gå skeis.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Casual

Vandelay. Selvom du har god moral og gjør det "riktige" så stiller jeg sterkt spørmålstegn ved forholdet hennes. Har sett så mange jenter som ikke trives og er i et forhold på tross for at typen har løyet og eller ikke er en bra partner....Men jenta er i forholdet pga. følelser og trygghet. Fornuften sier ofte noe helt annet.
Har man ikke et godt forhold til seg selv,tror jeg man ikke kan skape et godt forhold til noen andre.
La oss si forholdet hennes er bra...men følelsene hennes ligger mer på deg. Da har hun jo LYST på deg....og potensielt sett kunne det blitt et forhold...Om det hadde blitt bra eller ikke kommer ann på deres individuelle forhold til dere selv og hvordan det fungerer unisont.

Du liker ikke denne jenta da? For meg så har det vært sånn at jeg liker jenta men hu er i forhold....men hun liker bare mitt fysiske utseende og de gode kvalitetene:P Hun nevnte også for typen sin at hun ville at han skulle være som meg(lurt).

En jente jeg liker nå sa hun kunne vært sammen med meg hvis hun var singel. Og er i et forhold nå pga følelser,trygghet og fornuft. Men hun ser på meg med "jeg liker deg" øyne og blir nervøs rundt meg. Jeg hadde ikke personlig splitta noens forhold(om ikke annet hun virkelig ikke vil det) men jeg hadde sagt hva jeg mener og stelt meg i køen;P haha. Det som er litt teit er at visse jenter er sammen med en fyr pga. trygghet osv. men også pga. praktiske årsaker som det å dele regninger.

For deg så er det ubehagelig å være venn med noen som liker deg...men det er jo bare hvis du ikke kan gjengelde følelser.

Er dette en jente DU kunne tenke deg eller er hun ikke attraktiv?

Audun

--WTF?--

Quote from: Casual on April 04, 2012, 17:17:05 PM
Det som er litt teit er at visse jenter er sammen med en fyr pga. trygghet osv. men også pga. praktiske årsaker som det å dele regninger.

Slike jenter (og gutter som gjør det samme) gidder jeg ikke ha som venner engang.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Flertallet? Aldri hatt inntrykk av det, selv ikke når jeg var yngre, at folk har kjæreste for å ha kjæreste har jeg opplevd , men da liker de som regel den de er med. Som sagt vært i tilsvarende situasjon og til slutt gikk jenta tilbake til kjæresten fordi hun skulle være "flink" fra nå av, var ikke superfarlig for min del for var mest "fadderukefuntime", men jeg er relativt sikker på at hun hadde sterkere følelser for meg enn for kjæresten.

Finnes mange merkelige personer i verden ;)

VB

Enig med Baz der, det er langt fra flertallet som er slik. Vil faktisk gå så langt som å si at det ikke er så mange, men vi legger veldig merke til dem når vi hører om den fordi det er noe vi alle frykter. Folk snakker vanligvis ikke så mye om alle vennene sine som er i forhold som fungerer super bra og har det konge sammen, de snakker om de som er utro og gjør dritt mot hverandre. Derfor høres det ut som det er mange som er slik selv om flertallet av forhold er gode forhold hvor begge er fornøyde.

Men dette er bare min personlige mening som ikke er basert på noen fakta annet enn at jeg vil tro det, orker ikke å gå rundt å tenke hele dagen at alle jenter er kun ute etter forhold av praktiske årsaker og vil være utro så fort de kan. Å tenke sånn gjør deg bare ulykkelig og paranoid.

Stanley

#21
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Adriwen on April 05, 2012, 10:59:14 AM
Jeg tenkte mer på at jenter kun er i forhold, for forholdets skyld, det sto noe om det på bloggen at jenter ofte blir forelsket i forelskelsen, og ikke i personen de er med. De føler liksom de går ut på dato fortere enn gutter, og må skynde seg å bringe slekten videre osv.

Men utroskap og andre ting er også faktorer da.

Tror fortsatt ikke de fleste jenter eller gutter er i forhold kun for forholdets skyld, det skjer at jenter blir forelska fordi de liker å være forelska. På samme måte som at det skjer at gutter blir "forelska" fordi de liker å ha regelmessig sex.

Men det er langt fra hovedregelen og jeg tror jo eldre du blir jo sjeldnere er disse fenomenene. Men alle forhold dabber av i intensitet etterhvert, det er ikke like spennende å være sammen med noen etter 3,5,10,20 år som det var de første ukene dere var sammen. Jeg tror folk flest forstår dette og de er derfor skeptiske til å kaste seg inn i et nytt forhold selv om de blir litt små forelsket i en ny person, fordi de vet det ikke kommer til å vare. Før eller siden blir det som det nåværende forholdet uansett.

Det at noen jenter som nærmer seg 30 blir verpesyke er ikke noe nytt, jeg stiller fortsatt spørsmål ved hvor fort min egen søster endte opp med å gifte seg når hun ble 30. Etter en lang rekke med kortere forhold gjennom 20 åra var det plutselig veldig fort mann og barn når hun ble 30.

Men jeg sier det igjen, dette er mine personlige meninger og baserer seg ikke på fakta. Jeg vil anbefale deg å ha omtrent samme holdning, fordi å gå rundt å tro at alle jenter som er sammen med deg ikke virkelig er interessert i deg eller kommer til å ditche deg for noen andre så fort de får muligheten er jævlig å leve med. Har vært der selv i en kort periode og det er ikke noe jeg orker igjen eller unner andre.

Stanley

#23
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Casual

Quote from: Vandelay on April 05, 2012, 14:20:41 PM
Quote from: Casual on April 04, 2012, 17:17:05 PM
Vandelay. Selvom du har god moral og gjør det "riktige" så stiller jeg sterkt spørmålstegn ved forholdet hennes. Har sett så mange jenter som ikke trives og er i et forhold på tross for at typen har løyet og eller ikke er en bra partner....Men jenta er i forholdet pga. følelser og trygghet. Fornuften sier ofte noe helt annet.
Har man ikke et godt forhold til seg selv,tror jeg man ikke kan skape et godt forhold til noen andre.
La oss si forholdet hennes er bra...men følelsene hennes ligger mer på deg. Da har hun jo LYST på deg....og potensielt sett kunne det blitt et forhold...Om det hadde blitt bra eller ikke kommer ann på deres individuelle forhold til dere selv og hvordan det fungerer unisont.

Du liker ikke denne jenta da? For meg så har det vært sånn at jeg liker jenta men hu er i forhold....men hun liker bare mitt fysiske utseende og de gode kvalitetene:P Hun nevnte også for typen sin at hun ville at han skulle være som meg(lurt).

En jente jeg liker nå sa hun kunne vært sammen med meg hvis hun var singel. Og er i et forhold nå pga følelser,trygghet og fornuft. Men hun ser på meg med "jeg liker deg" øyne og blir nervøs rundt meg. Jeg hadde ikke personlig splitta noens forhold(om ikke annet hun virkelig ikke vil det) men jeg hadde sagt hva jeg mener og stelt meg i køen;P haha. Det som er litt teit er at visse jenter er sammen med en fyr pga. trygghet osv. men også pga. praktiske årsaker som det å dele regninger.

For deg så er det ubehagelig å være venn med noen som liker deg...men det er jo bare hvis du ikke kan gjengelde følelser.

Er dette en jente DU kunne tenke deg eller er hun ikke attraktiv?

Audun

Hun er helt normal utseendemessig, bra kropp. Så jenta er såpass  at jeg kunne hatt sex med henne dersom hun var singel. Men det jeg synes er fint er at vi har god connection, vi samtaler bra og har samme humor. De andre jentene jeg er med fyller ikke samme behovene, om man kan si det sånn.

Det er derfor jeg vil være venn med henne. For min del hadde det vært greit om hun hadde sett på meg som en kompis. Da slipper jeg å stresse med å ikke handle "instinktivt".  Dessuten vet jeg ikke hvorvidt jeg liker at jenta fortsetter å søke kontakt med meg selv etter hun har innsett at hun liker meg såpass at hun kunne vært utro. Og jeg har heller ikke bestemt meg for om jeg bør la dette ligge eller prøve å være venn med henne.
Skjønner.

________

Angående at jenter er bare er sammen for forelskelsen,tryggheten osv. Etter mine observasjoner så er dette 95% av tilfellene jeg har observert.Uten noen form for snakk om det. Jeg forstår det når jeg snakker med de og har skjønt det av personlige erfaringer. Etter hva jeg har sett så er det ofte *en av personene som ikke har et godt forhold til seg selv. *Gutten som har vært utro eller uærlig, men jenta er sammen med han fordet *Jenta er glad i gutten men det er ikke så veldig sterkt forhold.  Det virker ofte som nevnt at de er forelsket i forelskelsen.
Jeg har enda ikke sett et par som har et sundt forhold til seg selv(og derfor et godt forhold sammen) Ei heller har begge en god balanse mellom maskulinitet og femininitet. Dette er bare hva jeg har sett...Men har også merket at folk har ikke jobbet eller sjekket opp parteren sin...de har møtt hverandre gjennom felles venner som regel...
Også er det dette med at vi er kompatible med veldig mange mennesker...og ingen er egentlig spesielle eller "the one". Det er hva man gjør det til. Og man vil aldri (synes jeg) Finne den rette hvis ikke du har "funnet" deg selv først. Hvis man søker etter en partner for å vokse og utvikle seg...bli tilfreds...synes jeg er et veldig dårlig utgangspunkt. Og er derfor mange forhold ikke blir noe seriøst.
Det er VELDIG mange som ikke har det bra med seg selv. Og jeg tror man kanskje ikke blir så lett forelska hvis man har en indre ro,tilfredshet,god selvfølesle og en solid maskulinitet.