Plan

Started by kastanje, April 15, 2012, 12:04:46 PM

Previous topic - Next topic

kastanje

Har etterhvert innsett at det aller vanskeligste med sjekking (for min del) er å ha en plan. Jeg har etterhvert blitt ganske oppmerksom på hva jeg egentlig vil ha og hva jeg ikke vil, men er kanskje ikke alltid like flink til å gå etter dette.

Nå har jeg kommet til et punkt der jeg har lyst til å finne han jeg har lyst til å være med og holde meg til han.

Jeg har nok aldri vært helt der før, og har derfor likt veldig godt å få mye oppmerksomhet, å kunne velge og vrake og prøve å kapre den potensielt beste. Men aldri tenkt lengre enn ut kvelden, og kanskje ikke engang utenfor rommet.

Jeg vet hvordan jeg vil en gutt skal gå frem, men synes det er mye vanskeligere å avgjøre min egen rolle. Jeg liker å se på meg som superbra (hihi), men merker også at med en gang jeg blir litt betatt blir jeg ekstremt usikker på meg selv, og ikke minst gutten.

Jeg har bare et forhold på noen måneder bak meg for noen år siden, som endte når jeg flyttet til Bergen. Så jeg har ikke all verdens kjærste-erfaring. Holdt på med en fyr forige vår/sommer, og hadde det kjempebra, helt til han kuttet all kontakt og ble sammen med bestevenninna. Jeg vet egentlig ikke hva som skjedde, sånn bortsett fra at jeg må ha levd i en annen verden enn han. Tror det bidrar til å gjøre meg veldig usikker på hva som egentlig skjer, og gjør at jeg må få bekreftelser (ikke nødvendigvis ordrett i det hele tatt, men han må være villig til å åpne seg for meg rimelig raskt).

Jeg vet ikke hva jrg prøver å si. Kanskje at jeg vet hvordan jeg skal få en gutt til å få skikkelig lyst på meg, men at å finne en jeg vil være med utover en kveld, og å kapre han, er noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt. Da aner jeg ikke hvordan jeg skal gå frem og mangler fullstendig plan. Møter nok av kjekke gutter som jeg godt kunne blitt bedre kjent med.

Om noen har lest hele greia, har dere noen tips?
(har forresten kommet frem til mye av dette etter refleksjon etter samtale med snille jungeldyret, så han fortjener litt creds).

--WTF?--

Quote
Holdt på med en fyr forige vår/sommer, og hadde det kjempebra, helt til han kuttet all kontakt og ble sammen med bestevenninna. Jeg vet egentlig ikke hva som skjedde, sånn bortsett fra at jeg må ha levd i en annen verden enn han.

Det du beskriver her skjer med mange, ihvertfall ikke noe å stresse med! Bergen er en liten by, og du finner nok ut hva som skjedde etterhvert, hvis det er viktig for deg.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

piken

Jeg vet ikke om jeg kan komme med noen konkrete tips akkurat, men jeg kjenner meg veldig igjen i situasjonen din.

Har alltid vært supersingel og har trivdes med det. Min tankegang har alltid vært at jeg skal være supersingel helt til noen omvender meg. Men så traff jeg plutselig en hyggelig kar på sukker som jeg nå har date'et i godt over ett år (kjærestemerkelappen er skummel!). Jeg skjønner ikke helt selv hva jeg har gjort for å få beholde han så lenge, men jeg tror at mye ligger i det at jeg alltid har vært veldig klar på det at jeg ikke har noen som helst forventninger overfor han og at jeg tar ting veldig som det kommer.

Tror det med plan er veldig lurt i startfasen. Når du flørter med en fyr ute på byen så forsøk å sette han i den kategorien du synes han passer best (venn, one night stand, pulevenn, kjærestemateriale) og forsøk å tilpasse atferden din for å nå det målet som passer til kategorien. Men når dere først har begynt å date så synes jeg ikke det er så nødvendig med en plan (med mindre man er på hus, volvo, hund og barn-stadiet), men snarere å nyte øyeblikket og se hva som skjer. Det viktigste, tror jeg, er at du har flere baller i luften i starten og hele tiden tenker at du skal finne en som er god nok for DEG.

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

Quote from: Adriwen on April 15, 2012, 12:48:42 PM
Det er skummelt at min teori om at jenter plasserer gutten i en katagori, før de engang har blitt ordentlig kjent, ble bekreftet nå.


Jeg gjør da det samme jeg.. Hvorfor er det skummelt? Om jeg vil ha sex med jenta vet jeg jo allerede før jeg går fram å sier hei, så hun blir jo automatisk plassert i en kategori da.. Om hun er pulevenn/kjærestemateriale osv finner jeg ut når jeg har pratet litt med henne.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#5
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

Det sier seg jo selv at hvis 2 personer er ute etter forskjellige ting, så vil det ikke funke?

Det gjør jo ingenting det.. Blir du venn med henne så kan hun introdusere deg til venninner av henne som er ute etter det samme som deg :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

piken

Artig at du har kommet frem til den konklusjonen, tror mye av jobben er gjort bare ved at du har kommet frem til hva du skal ha som mål. Selv har jeg aldri turt å si til meg selv at "Ja, jeg har lyst på kjæreste" fordi det rett og slett er dritskummelt i tillegg til at jeg føler meg needy - men det er jo egentlig bare bra at man finner ut av hva man har lyst til slik at man ikke vaser rundt uten mål og mening.

Adriwen: hvorfor er det negativt at man skulle bestemme seg før man drar ut på byen hva som målet med byturen er eller at man putter folk i en kategori? En kategori er uansett ikke mer enn nettopp det, og det er ikke klin umulig å forandre underveis. Ganske mange som har byttet plass mellom venn og pulevenn for å si det sånn! Eller som i første øyekast er kjærestemateriale, men som raskt havner i "One nighter"-kategorien. Poenget med kategorisering er at man skal gjøre det enklere for seg selv og ha noe å jobbe ut ifra. Og det med intensjon var forresten korrekt.

Toshi

Jeg tror det er lurt å gå igjennom hva du kan gjøre for å legge tilrette for at det skal skje. Lett å møte seg selv i døra om en sitter å har lyst til at ting skje, uten at en tørr gå litt i seg selv(Jeg kan trygt si det av egen erfaring ihvertfall ;)).


SpantaX

Quote from: Adriwen on April 15, 2012, 13:38:57 PM
Jaja. Men da blir det på en måte en bortkastet tur?

Nei, det var jo det jeg nettopp sa. Hvis du blir kjent med hu, og du ikke er det hun ser etter, så kan hun fortsatt introdusere deg videre til andre jenter som er på jakt etter det samme som deg.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Andreas GV

Adriwen: Dessuten kan intensjonen endre seg underveis. OG veldig mange jenter på byen har BÅDE intensjon om å finne seg kjæreste SAMTIDIG som de er åpne for å bli med en skikkelig kjekkas hjem. Med andre ord er det DIN intensjon som er viktigst. Du trenger ikke aktivt prøve å finne ut hva jentas intensjon er, du kan heller (sub)kommunisere hva DIN intensjon er og se om hun er med. Er jenta tiltrukket vil hun veldig ofte bli med på DIN intensjon uavhengig av hva hennes EGENTLIGE intensjon var i utgangspunktet.

SpantaX

Quote from: Andreas GV on April 15, 2012, 16:50:40 PM
Adriwen: Dessuten kan intensjonen endre seg underveis. OG veldig mange jenter på byen har BÅDE intensjon om å finne seg kjæreste SAMTIDIG som de er åpne for å bli med en skikkelig kjekkas hjem. Med andre ord er det DIN intensjon som er viktigst. Du trenger ikke aktivt prøve å finne ut hva jentas intensjon er, du kan heller (sub)kommunisere hva DIN intensjon er og se om hun er med. Er jenta tiltrukket vil hun veldig ofte bli med på DIN intensjon uavhengig av hva hennes EGENTLIGE intensjon var i utgangspunktet.

Forumet trenger en "like-knapp" :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

piken

Tja, du kan jo starte med å gjøre deg selv mer tilgjengelig på de arenaene hvor det er størst sjangs for å treffe noen.

- Meld deg inn på flere datingsider for å holde dører åpne, du velger selv hvor anonym du ønsker å være.
- Vær mer der "det skjer", sosiale arrangementer og generelt ute blant folk.
- Finn en aktivitet hvor det er lett å komme i kontakt med gutter. Anbefaler feks klatring - for alle jenter som klatrer blir veldig lett kule i guttas øyne og gutter vil veldig gjerne hjelpe til hvis du trenger det.
- Gjør deg selv mer attraktiv på de punktene du kan. For min del funker det veldig bra med trening - man føler seg bedre og blir derfor bedre
- Se rundt deg: er det noen potensielle på lesesalen, i klassen, venner av venner, på treningssenteret ?
- Ha det bra med deg selv: ingenting er mer forførende enn en person med god selvtillitt og som i tillegg er morsom og komfortabel i sosiale settinger (for å oppnå dette funker trening, å være sosial, sette deg mål og ha varierte fritidsaktiviteter)


Det var det jeg kom på i forbifarten. Forøvrig syntes jeg dette var kjempegøy å engasjere meg i og håper vi får følge deg hele veien frem til "målet" :)

Jeagle

piken har gode råd følg de.
om du er ute etter og møte mr rigth og stresser for masse med det tror jeg du kommer til og ende opp med et par dårlige forhold mtp at man kansje går for fort inn i forhold da.
du kan jo bare inviterer alle på forumet her på fest, da treffer du nok en del gutter:p
å være eller ikke være