nettdating og fedme

Started by Miss Føniks, May 24, 2012, 17:48:06 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Er i en diskusjon med en bekjent. Hun er på på sukker for og bli kjent med nye mennesker påstår hun og er ikke desperat. Hun svarer de som virker oppegående og hyggelige. Noe som er få,når hun har funnet en god tone og skrevet en stund. Virker bra. Når hun da viser helprfoilbilde, blir det enten stille eller glir over i sex prat. Og når hun aviser sex prat hører hun ikke mer.
Hun sier at "det virker som man ikke er bra nok til å bli kjent med når man er stor...for jeg var bra nok helt til jeg viser helbilder"

Hvordn kan jeg forklare henne dette på en god fine måte, uten og bli halshuggs og si det er pga størrelsen hennes? :p altså forklare hva mannfolk på dating sider tenker. Hva som gjør at dette skjer. Jeg er selv tynn og har utsende med meg,så når det kommer fra meg. Så blir man halshuggd for og si noe sånt. Så hvordan skal man kunne forkalre tema på en sakelig og gode måte. Så jeg ikke kommer dårlig ut av diskusjonen?

Jeg tenker automatisk på stian i paradis, som sier han vinner folk på 2 inntrykket. Pga utsråling og personelighet.


Jeg selv huker jo bort dette på mitt søk,da jeg ønsker en slank atletisk fyr som er glad i friluftliv. Jeg er det selv,og vil da ikke ha en som er overvektig. Han er neppe interessert i de samme tingene som meg,+ det er turnoff..
The Phoenix always rises from the asses

Andreas GV

Problemet hennes, sånn jeg ser det, er ikke at hun er tjukk.

La oss for enkelhetens skyld anta at en tredel av alle menn i hennes aldersgruppe er menn som enten foretrekker eller ikke synes det gjør noe at hun er tjukk.

Da er det en uhensiktsmessig strategi å først late som hun ikke er tjukk på profilbilde og profiltekst, da hun:

1) Bommer på de gutta som faktisk foretrekker tjukke jenter
2) Kaster bort sin egen (og andres tid) ved å snakke med gutter som uansett er uaktuelle for henne.

Grunnen til at de går over til sexprat er at hun umiddelbart går over i engangssexformorodersomhunerveldiglettvinslikatjegikkekasterborttidogkanmøteandrejegegentligermerkeenpå-kategorien. Hvis hun ikke er keen på sex er det derfor bedre om det fremgår tidligere at hun er litt rund.

Koraboros

Quote from: Miss Føniks on May 24, 2012, 17:48:06 PMJeg er selv tynn og har utsende med meg,så når det kommer fra meg. Så blir man halshuggd for og si noe sånt. Så hvordan skal man kunne forkalre tema på en sakelig og gode måte. Så jeg ikke kommer dårlig ut av diskusjonen?
Hun har rett. Sukker er overfladisk og profilbilde/utseende betyr veldig mye, så ja - at hun er feit gjør at hun stiller mye svakere på sukker enn hun gjør i virkeligheten. Men hun bør få inn et bilde i helprofil i albumet, så de som synes hun er for feit ikke tar kontakt. Så bør hun gjøre det hun kan/vil/gidder for å bedre helhetsinntrykket (bedre bilder og bedre profiltekst). For hun er så klart bra nok selv om hun er feit, hun er bare ikke bra nok for den overvekten av menn som vil ha slanke jenter.

Miss Føniks

Takk for gode svar folkens :)

En anne faktos som spiller inne, er jo det at slanke menn. Har et større antall jenter og velge mellom.

Paradise- Stian er et godt eksmeple.Vinner ikke på 1 inntrykket,men tar igjen på 2 intnrykket pga perosnligheten. Rå kul fyr! MEN pga at han er rund, fortsatt ikke sånn tiltrekkende i mine øyne :) Men definitivt en jeg ville hatt som kompis!
The Phoenix always rises from the asses

QueenB

det er nok desverre ingen fordel å være tjukk jente på sukker, på samme måte som det ikke er så kult å være en lav gutt.

dette merket jeg selv under min korte, men turbulente  sukkerkarriere  ::) ::) ::)

guttene jeg møtte på date, uttrykte alltid glede over at jeg var like slank i virkeligheten som på bilder, og samtlige fortalte at de hadde blitt lurt av tjukke jenter, som var mye større irl enn på bilder.

samtidig, hendte det ganske ofte at jeg trodde jeg skulle på date med en som var 175cm høy, som viste seg å være nærmere 165cm. men jeg sa ingenting. synes bare det var litt frekt av dem å klage på at andre løy på nettet. De fæle, slemme, tjukke jentene liksom  ::) ::) ::) 
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Miss Føniks

Quote from: QueenB on May 24, 2012, 20:44:43 PM
det er nok desverre ingen fordel å være tjukk jente på sukker, på samme måte som det ikke er så kult å være en lav gutt.

dette merket jeg selv under min korte, men turbulente  sukkerkarriere  ::) ::) ::)

guttene jeg møtte på date, uttrykte alltid glede over at jeg var like slank i virkeligheten som på bilder, og samtlige fortalte at de hadde blitt lurt av tjukke jenter, som var mye større irl enn på bilder.

samtidig, hendte det ganske ofte at jeg trodde jeg skulle på date med en som var 175cm høy, som viste seg å være nærmere 165cm. men jeg sa ingenting. synes bare det var litt frekt av dem å klage på at andre løy på nettet. De fæle, slemme, tjukke jentene liksom  ::) ::) ::)

Ha ha ha kjenner meg veldig igjen der QueenB :D
Bra sammenligning, med det og være lav gutt!

Er ikke fint og lyve,man konstruer et bilde av hvordan man tror/håper personen er. også blir det ødelakt av sånne faktorer.....for meg betyr høyde mye. Og at de er litt atletiske(jeg elsker friluftliv osv). Vis de da er motsatt....da blir man jo skuffa da :P
The Phoenix always rises from the asses

Chuck Baz

Quote from: Miss Føniks on May 24, 2012, 19:19:49 PM
Paradise- Stian. Rå kul fyr!
Visste ikke at det fantes kule/oppegående mennesker på det programmet, kanskje jeg bør se min første episode snart?

Jeagle

Quote from: QueenB on May 24, 2012, 20:44:43 PM
det er nok desverre ingen fordel å være tjukk jente på sukker, på samme måte som det ikke er så kult å være en lav gutt.

dette merket jeg selv under min korte, men turbulente  sukkerkarriere  ::) ::) ::)

guttene jeg møtte på date, uttrykte alltid glede over at jeg var like slank i virkeligheten som på bilder, og samtlige fortalte at de hadde blitt lurt av tjukke jenter, som var mye større irl enn på bilder.

samtidig, hendte det ganske ofte at jeg trodde jeg skulle på date med en som var 175cm høy, som viste seg å være nærmere 165cm. men jeg sa ingenting. synes bare det var litt frekt av dem å klage på at andre løy på nettet. De fæle, slemme, tjukke jentene liksom  ::) ::) ::)
er ikke alle som er klar over at de ikke er så lav. jeg selv trodde ejg var 175 pga at det sto i passet mitt. hvem måler seg selv regelmessig liksom. men nå når jeg skulle ha nytt pass ble jeg målt lit nøyere enn sist og der kom det frem at jeg bare var 168 høy, må si det føltes som et stort nedelag og være enda lavere. 175 er jo lavt nok fra før av.
personelig har jeg vært på 2 dater på sukker. begge var mye større enn de så ut til. (men så var jeg lavere enn det vi begge trodde så det gikk opp i opp) ellers så er det ingen som svarer meg eller tar kontakt. så er enten profil teksten min eller bildet.
men til bake til topic.
prøv heller og hjelp henne med teksten og bilder enn og si hun er tykk. tykke jenter er søte de og(kommer seff litt ann på)
å være eller ikke være

Jeagle

Quote from: kastanje on May 24, 2012, 23:31:16 PM
Jeg tiltrekkes lettere av høye gutter, men om en ser på statistikken over gutter jeg har datet over en lengre periode har alle vært relativt lave. (og jeg hadde gjettet mer enn 3cm høydeforskjell på oss jeagle).
hehe vel takk takk da vi møttes var jeg fortsat 175 i passet:p
Quote from: kastanje on May 24, 2012, 23:31:16 PM
Kanskje er det viktigere å vise mer av andre-inntrykket om en mener at førsteinntrykket trekker ned?
hva mener du?
å være eller ikke være

VB

Jeg liker å si jeg er 178 cm, men er vel egentlig mer 176-177. Får vel slutte å skryte på meg slik at jeg ikke skuffer ;(

Ellers er det vel egentlig ingenting å legge til her siden Andreas svarte så bra.

Femininist

Quote from: Andreas GV on May 24, 2012, 18:02:55 PM
Grunnen til at de går over til sexprat er at hun umiddelbart går over i engangssexformorodersomhunerveldiglettvinslikatjegikkekasterborttidogkanmøteandrejegegentligermerkeenpå-kategorien. Hvis hun ikke er keen på sex er det derfor bedre om det fremgår tidligere at hun er litt rund.

I don't get it.

Slank nok til å ha sex med, men ikke slank nok til å "henge med"? Er det ikke viktigere at jenta er slik gutten foretrekker det om en skal ha sex, enn om en bare tar en kopp kaffe og ser om en har kjemi? *ikke erfaring med nettdating*
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stanley

#11
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Solskinn

Har hun absolutt ingen bilder av hele kroppen i album?
Vil da si at alle slags mennesker får seg kjæreste (kanskje ikke meg da men  :P).
Noen menn tenner på store damer, andre tenner på slanke damer.

Ikke si til henne at det er pga vekta hennes.
Vis henne heller hvordan hun kan få laget en god profiltekst, og finn noen fine bilder av henne hvor hele kroppen vises.
Ta gjerne bildene selv sånn at de blir bra.
Hjelp henne ved å utfordre henne til å kle seg etter fasong og størrelse og ha en liten photo shoot.
De guttene som syns hun er tiltrekkende vil da ta kontakt.
Om det er færre, så gjør vel ikke det noe, så lenge de som faktisk tar kontakt synes hun er tiltrekkende, og er oppriktig interresserte.
Det er det viktigste  :)
Og jeg tror nok også det er fler som syns det er tiltrekkende med litt formfulle jenter.

De guttene som har tatt kontakt med meg har virket genuint interreserte. Men det har ikke vært så mange av de.
Jeg er fornøyd med det :)

VB

Quote from: Femininist on May 25, 2012, 12:39:21 PM
Quote from: Andreas GV on May 24, 2012, 18:02:55 PM
Grunnen til at de går over til sexprat er at hun umiddelbart går over i engangssexformorodersomhunerveldiglettvinslikatjegikkekasterborttidogkanmøteandrejegegentligermerkeenpå-kategorien. Hvis hun ikke er keen på sex er det derfor bedre om det fremgår tidligere at hun er litt rund.

I don't get it.

Slank nok til å ha sex med, men ikke slank nok til å "henge med"? Er det ikke viktigere at jenta er slik gutten foretrekker det om en skal ha sex, enn om en bare tar en kopp kaffe og ser om en har kjemi? *ikke erfaring med nettdating*

De fleste gutter kan fint ha sex med jenter de ikke finner veldig tiltrekkende bare det er lett nok, hvis de ikke finner henne tiltrekkende nok for å være i forhold med så gidder de heller ikke møte henne for å se om de har kjemi.

Og dette var fra en nettdating side så gutta er sikkert ikke ute etter å finne en jente å "henge med", de er enten ute etter sex eller forhold.

Tror gutter og jenter er rimelig forskjellige på dette området så kan være vanskelig for jenter å forstå. Sannsynligvis pga forskjellige forutsettinger i tilgang til sex, ikke bare av biologiske årsaker. Så når en gutt uten så mange muligheter for å få seg noe ser en mulighet, selv med en jente som han ikke er tiltrukket av, så er det ofte like greit å prøve.

Quote from: Leonaen on May 25, 2012, 16:03:59 PMOg jeg tror nok også det er fler som syns det er tiltrekkende med litt formfulle jenter.

Skriver under på den, er selv en av de guttene som synes former er bra.


Potet

Støtter det du skriver, VB. Selv har jeg aldri hatt sex med en jeg ikke har vært i en eller annen grad fysisk tiltrukket av, men min erfaring er at den gjennomsnittlige mann absolutt kan være i stand til det, og sannsynligheten øker hvis han ikke har så mye tilgang til jenter og/eller er full.

Miit inntrykk er også at flertallet av menn foretrekker litt for mye former enn lit for lite. Selv er jeg stikk motsatt, jeg fortrekker utelukkende tynne jenter. Mens andre gjerne blir helt satt ut avi en jente med store pupper, kan jeg bli helt satt ut av en stram kropp.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!