Eskalering - noen som har gode erfaringer/tips?

Started by Studenten, November 22, 2012, 17:40:01 PM

Previous topic - Next topic

Potet

Herlig jobba!! Merker jeg blir motivert av å høre suksesshistorier. Når man ikke vant med det er det en veldig forvirrende posisjon å være i når jenter bare står og venter på at du skal ta neste steget. Det ligger så mye spenning i lufta at det virker som et veldig stort steg å ta. Knall. Lykke til videre, virker som mye skal gå galt for at det skal feile. Hold oss oppdatert!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

FatBoy

Det ser jo ut som du dro denne i havn, men generelt er jeg enig med lamasen, hør på eightball og Dorian Gray her. Jeg vil legge til at du ikke nødvendigvis trenger en unnskyldning for å se på film på pcen da, men det blir minor details. Det skader ikke å ha en unnskyldning, men tror det er unødvendig fordi det er kjempetydelig at hun liker deg.

Ellers hadde jo klatring vært en super date, du kan hjelpe henne med å sette på utstyret, stramme, lære henne ting osv. Din hjemmebane.

Peace

Studenten

Filmkvelden gikk over all forventning. Sjeldent har ting gått så på skinner. Det ble hjemmeseier :)

Vi spiste først pizza med de jeg bodde med, for så å trekke oss tilbake til rommet mitt for å se på film. Der satt jenta godt inni armkroken min hele tiden. Etter filmen lå vi å klina en stund (ble nesten dehydrert ^^) før vi tok steget videre.

Klatringa gikk også veldig greit. Var vel egentlig ikke en date, men mer for å kunne bruke tid med jenta (noen vil kanskje kalle det date ^^). Vil gjerne at hu skal få prøvd ting jeg liker, og klatring har en relativt lav terskel å gjennomføre. Da er det brått mye lettere for hu å bli med, tror jeg. Ho var veldig skeptisk til å komme seg opp veggen, men klarte det hver gang. Utrolig kult!  Klatring i seg selv er også en utrolig fin øvelse, særlig i å gi hverandre tillit.

Syns at eskaleringsterskelen kanskje er passert, neste mål blir nok et som er litt høyere. Begge er gira på hverandre, så kan fort gå veien.
Må igjen takk for all hjelp og innspill jeg har fått på forumet her, setter stor pris på det folkens :)

VB

Kult å høre at alt gikk bra :)

Veldig godt eksempel på at ofte er alt man trenger å gjøre å ta litt initiativ.

Studenten

Hei igjen!

Kanskje på tide med en liten oppdatering igjen.
Ting har gått ganske bra siden sist. Vi har hatt god kontakt, og truffet hverandre jevnlig, men ikke like mye pga eksamensperioden og nødvendig lesing. Vi har truffet hverandre på skolen flere ganger og gikk på kino i helgen. Kinoturen var en god opplevelse, vi holdt hverandre i hendene gjennom hele filmen. Og mye flørting til og fra kinoen. Puser og flørter med hverandre hver gang vi møtes.

Men i går fikk jeg en midt i tryne. Skulle ta lunsjen min hjemme hos hu. Vi satt sammen og pusa med hverandre, litt klining. Og så tar jeg en powernap i senga hennes før jeg skal på skolen igjen. Når jeg våkner 20 min senere virker hu litt rar og sier vi må prate. Har jeg snorka tenke jeg?? Men det var det ikke. Hu ble brått veldig trist og sa at vi trolig ikke kommer til å gå noe lenger enn det vi er nå. Det var et rimelig stort sjokk, virka som alt var veldig bra for mindre enn 2 dager siden (dagen før hadde vi ikke møttes - lesing). Jenta hadde tenkt framover for å se meg som kjærestemateriale, vi hadde kommet så langt, men så var det tydeligvis noe som hu hadde tvilt på. Hu mente at gnisten var borte, men kjemien var der. Hu ville ha en som kunne "lede" henne og gjøre at hu kunne føle seg liten og mer feminin (ho har alltid vært lang og dermed følt seg lite feminin). Jeg er litt kortere enn hu, men det var "attituden" og væremåten som var problemet, og ikke høyden.

Ble litt knust de følgende timene før jeg starta å tenke rasjonellt igjen. Og tror jeg fant svaret ganske rast på den bloggen her under tittelen "Jenta som glipper -syndromet". Det samsvarer ikke helt med det hu sa, men at overflodsmentaliteten ble litt borte er jeg helt sikker på er en avgjørende faktor. Det verste var at jeg følte jeg hadde det litt inne og fortsatte å hilse på jenter på skolen selv om jeg datet denne ene jenta. Det er mulig at "tøffelheten" har vært litt dealbreaker. Men det har ikke vært lett å se, for alt virka bra og gå i riktig retning.

Så er blitt litt rådvill og fortvila. Sendte henne et par lengre meldinger på kvelden om hva jeg tror kanskje kan ha gått galt. Jeg har da gått hovedsaklig ut i fra overflodsmentaliteten. Dette var godt gjennomtenkte svar som jeg hadde fått de jeg bor med til å lese gjennom. Håper på at det kanskje kan bedre situasjonen...Man kan jo alltids endre seg. Om ikke med en gang, så over tid (som juleferie + januar). Denne bloggen har allerede endret meg i min oppførsel ovenfor jenter, til det bedre. Om denne jenta vil det, så tror jeg kanskje jeg kan "tilfredsstille" henns ønsker også. Veit at det finnes flere fisk i sjøen og at jeg har heftige skylapper nå. Men når vi hadde kommer så langt vil jeg gjerne prøve å få det til å fungere.

dagligvare

Quote from: Studenten on December 19, 2012, 09:53:44 AM
Så er blitt litt rådvill og fortvila. Sendte henne et par lengre meldinger på kvelden om hva jeg tror kanskje kan ha gått galt. Jeg har da gått hovedsaklig ut i fra overflodsmentaliteten. Dette var godt gjennomtenkte svar som jeg hadde fått de jeg bor med til å lese gjennom. Håper på at det kanskje kan bedre situasjonen...Man kan jo alltids endre seg. Om ikke med en gang, så over tid (som juleferie + januar). Denne bloggen har allerede endret meg i min oppførsel ovenfor jenter, til det bedre. Om denne jenta vil det, så tror jeg kanskje jeg kan "tilfredsstille" henns ønsker også. Veit at det finnes flere fisk i sjøen og at jeg har heftige skylapper nå. Men når vi hadde kommer så langt vil jeg gjerne prøve å få det til å fungere.

Sorry dude, men å vinne henne over med logikk og lange meldinger der du "forklarer" hvorfor du egentlig er drømmetypen funker bare ikke.

Virker som om du har fått litt one-itis, der du har plassert denne jenta på en pidestall og blitt altfor pysete og klengete. Dermed har gnisten blitt borte. Som du selv skriver har nok "tøffelheten" din ødelagt for deg. 

VB

Quote from: dagligvare on December 19, 2012, 10:27:31 AM
Sorry dude, men å vinne henne over med logikk og lange meldinger der du "forklarer" hvorfor du egentlig er drømmetypen funker bare ikke.

Virker som om du har fått litt one-itis, der du har plassert denne jenta på en pidestall og blitt altfor pysete og klengete. Dermed har gnisten blitt borte. Som du selv skriver har nok "tøffelheten" din ødelagt for deg.

Det han sa, stikk ut og møt nye jenter og ikke kast bort mer tid på denne jenta akkurat nå. Så når du har fått henne ut av hodet ditt og du ikke oppfører deg som en tøffelhelt rundt henne kan du ta kontakt og eventuelt prøve å få noe til å skje på nytt.

Vær glad for det du fikk, du har hatt det morro med denne jenta og du fikk masse erfaring som du kan ta med deg videre. Kanskje du ender opp med henne igjen senere eller kanskje du finner en ny jente som du liker bedre, uansett neste gang vet du at du må oppføre deg mer som en mann (ie. mer ledende som hun sa til deg).

Knipetak

#22
Har vært der du er, og kan si at absolutt alt du kan foreta deg overfor henne når du er i den rammen du er i nå gjør ting verre for deg. Du handler utifra et "skal vise for henne at jeg er bra nok"-tankesett, mens hun sier til og med rett ut at det er akkurat det motsatte hun ønsker seg.

En av mine favorittquotes fra filmen Swingers:

Quote
Mike: Okay, so what if I don't want to give up on her?
Rob: You don't call.
Mike: But you said I don't call if I wanted to give up on her.
Rob: Right.
Mike: So I don't call either way?
Rob: Right.
Mike: So what's the difference?
Rob: There is no difference right now. See, Mike, the only difference between giving up and not giving up is if you take her back when she wants to come back. But you can't do anything to make her want to come back. In fact, you can only do stuff to make her not want to come back.
Mike: So the only difference is if I forget about her or just pretend to forget about her?
Rob: Right.
Mike: Well that sucks.
Rob: Yeah, it sucks.
Mike: So it's just like a retroactive decision, then? I mean I could, like, forget about her and then when she comes back make like I just pretended to forget about her?
Rob: Right. Although probably more likely the opposite.
Mike: What do you mean?
Rob: I mean at first you're going to pretend to forget about her, you'll not call her, I don't know, whatever... but then eventually, you really will forget about her.
Mike: Well what if she comes back first?
Rob: Mmmm... see, that's the thing, is somehow they know not to come back until you really forget.
Mike: There's the rub.
Rob: There's the rub.

Studenten

Takker for tilbakemeldigene folkens! Alt hjelper i en slik situasjon.

Vi har sendt noen meldinger mellom oss i dag. Lange meldinger. Sikkert ille nok at jeg sendte døm i fra starten av, men hva gjør man når man føler seg ille til mote...Tviler egentlig på at ærlighet alltid varer lengst i slike situasjoner.

Men tror vi er blitt enige om å slutte nå, i hvertfall ta en pause en stund. Skrev jo at hu skulle vært borte, så det skjer i hvertfall ikke noe før til februar. Det er nok en god ting. Så kan jeg stikke på byen å sjekke litt, og lese meg litt opp på bloggen og annet sjekkestoff i mellomtida. All erfaring og kunnskap er vel verdt det.

På det tidspunktet her er vel det verste å tenke på at man har tapt henne, og at noen annen kan bli sammens med henne... Men med tida går vel det over og man klarer å se at det finnes andre ålreite jenter der ute.

Sitatene virker å gi mening Knipetak, men det er ikke lett. Har dere tru på at om man prøve å glemme henne helt, så vil interessen kanskje bli vekket hos henne igjen? Det var tross alt hu som oppsøkte meg på en fest en gang.

VB

Quote from: Studenten on December 19, 2012, 18:05:50 PMSitatene virker å gi mening Knipetak, men det er ikke lett. Har dere tru på at om man prøve å glemme henne helt, så vil interessen kanskje bli vekket hos henne igjen? Det var tross alt hu som oppsøkte meg på en fest en gang.

Nei, men det er mye større sjanse for at hun kommer tilbake om du bare gir opp nå enn om du ikke gjør det. Innstill deg på at løpet er kjørt med denne jenta, ingenting kommer til å skje med henne igjen. Så kanskje en dag om et par måneder eller et par år så treffer du henne igjen eller hun tar kontakt igjen og da kan du se hva som skjer hvis du fortsatt bryr deg.

Men vær klar på at dette ikke er en strategi for å få jenta, du må gi henne helt opp og faktisk gi faen i henne. Hvis hun tar kontakt så svar for all del hvis du vil, men ikke bli sugd inn i å gi henne masse validering og kom løpende så fort hun ringer. Da ender du bare opp med å bli den kjempegode guttevennen som vil ha jenta men som aldri får henne. Han hun går til for trøst og validering når hun blir dumpet av andre gutter.

Studenten

Skjønner at det bare er å komme seg videre og få denne jenta ut av systemet. Det er ikke lett, men som dere sier, stadig aktivitet og møte med nye damer gjør nok susen. Dro derfor ut på en eksamensfest på torsdag. Det var ikke store festen, men samla en del folk (litt for liten kvinneandel men hehe...)

Det jeg la spesielt merke til blant jentene der, var hvem som faktisk framsto som attraktive. Satt ved et bord med tre jenter (og noen andre dudes), men to av disse virket veldig ukomfortable. De så mutte ut og dersom man prøvde å dra i gang en samtale så virket de veldig blyge. Det så ut til at de ikke trivdes på festen i det hele tatt. Derimot jente nr.3, som virket avslappa, lugn og komfortabel med hele situasjonen, hu virka langt mer attraktiv enn de to andre jentene! Selv om en av de andre faktisk så litt bedre ut :p Retta derfor mest oppmerksomhet mot jente nr.3, men fortsatte å holde en liten tråd bort til de to blyge. Kvelden endte med at jeg fikk tak i nummeret til den lugne jenta, så kanskje det blir kaffe på nyttåret ;)   

Men det jeg egentlig ville med det innlegget her. Jeg starta denne tråden for å få innspill i eskalering under sjekking og før en datingperiode. Det funka. Men nå som jeg har tenkt mye og evaluert en del, så må denne prosessen fortsette også langt inn i datingperioden (selvsagt...). Jeg dreit meg jo ut på å være tøffel, og ikke være en mer mannetype. Når kosinga tok overhånd så falt spenningsmomentet ut. Det som manglet var en flørtende situasjon, en framtoning og kommunikasjonstype som skulle skape mystikk, spenning og framfor alt seksuell spenning. Det går ikke å hoppe rett i «kjærestemodus» når man er på datern, slik jeg gjorde...

Spørsmålet blir da, hvordan fortsette eskalering og skape spenning under en datingperiode, og kanskje videre mot et forhold?

dagligvare

"Jenta som glipper -syndromet" som du selv dro fram er nok veldig treffende.

http://www.0330.no/2012/11/jenta-som-glipper-syndromet.html

Du gikk altfor fort frem tok bort all spenning ganske tidlig i bli kjent-fasen. Den letteste løsningen er å få mer erfaring og ha flings med flere damer. Det gjelder å ha en viss gi faen-holdning slik at dama ikke er helt sikker på hvor hun har deg. Når man får overflodsfølelsen kommer denne holdningen av seg selv nesten ubevisst. Damer kan lukte det. Det er helt rart. 

tore

Det er maaange av oss som har vært i samme situasjon.

Ikke undervurder at erfaring er gull verdt  :)