Hvordan avvise jenter som er "under standard"?

Started by FatBoy, March 19, 2013, 15:17:19 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Yo!

Jenter, ikke hat meg for den tilsynelatende overflatiske overskriften, gode gamle onkel FatBwoiii er snill på innsiden. (Hvertfall mot jenter som er pene... Ouch...) :)

Om ei jente jeg ikke er hypp på prøver seg, ønsker jeg ikke å såre henne, men kan ende opp med å være for vag, dermed tror hun kanskje at det finnes et håp. Må vel være bedre for jenta å få klar avvisning så hun slipper å kaste bort tiden sin.

Gutter, Hvordan avviser dere jenter dere ikke er interressert i?

Jenter, hvordan "liker dere" å bli avvist?
Med "liker" mener jeg, hva er en tydelig men samtidig høflig måte å avvise på.


Her om dagen, meg og 2 kompiser kom i prat med 4 jenter. Hun ene var for frampå men hun var maks en sjuer. Litt søt, men føler det er meningsløst å bange henne kun for å gjøre det. Ingen utfordring, no fun. Bare hun som stiller seg tilgjengelig. Prøvde å hinte til at jeg ikke var hypp, eller ikke "acte på" hennes tilnærmelser, men hun ble bare mer og mer ivrig.

Noen av disse jentene stiller en litt til veggs med spørsmål som: "Hvorfor vil du ikke?" "Hva er det?, Er det noe galt?"

.....Hvor jeg KUNNE svart: "Nei ikke noe galt altså, men du er ikke fin nok for meg skjønner du, jeg pleier å bange jenter som er finere enn deg, og knuller for tiden mange forskjellige jenter og har derfor ikke behov for å bange deg"

MEN det ville vel vært litt usmaklig..
(Hater å bli stilt til veggs på den måten fordi om jeg er ærlig så er det sårende og da blir jeg dusten. Føler spørsmålet ikke er genuint, fordi man kan ikke svare det man mener.)

Føler nesten det bikket over mot at hun trodde jeg var homo siden jeg ikke var hypp. (Bare fordi gutter flest ville hoppet på muligheten til å knulle uansett hvordan jenta er.)

Derfor ønsker jeg en allround-unnskyldning som raskt og effektivt rydder saken ut av verden men som ikke får henne til å tape ansikt.

Takker for innspill,
FatBwoiii

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Openingherisont

Har inntrykk av at de fleste jenter er flinkere til å lese tegn på at man ikke er interessert, enn det gutter er. Så tror det er få tilfeller hvor man trenger å være avvisende på en veldig direkte måte.

De gangene jeg opplever innpåslitne jenter, har jeg bare rettet oppmerksomheten mot noen andre jenter og ikke gitt noe oppmerksomhet til hun som prøvde seg. Det pleier å gjøre susen.

Men om hun begynner å gnikke seg mot deg og ta på deg (med andre ord ikke skjønner noe og eskalerer), ville prøvd å få henne på tomannshånd og si den klassiske kommentaren om at du setter pris på oppmerksomheten, men har kjæreste. Om de ser deg med andre jenter etter dette, skjønner de tegningen. Har aldri opplevd at de cockblocker deg etter denne kommentaren.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

VB

Quote from: FatBoy on March 19, 2013, 15:17:19 PM
Noen av disse jentene stiller en litt til veggs med spørsmål som: "Hvorfor vil du ikke?" "Hva er det?, Er det noe galt?"

"Du er ikke min type", er avvisende men ikke fornærmende siden det er du som har problemet ikke hun det er noe feil med.

Meauw

"Det er ikke deg, det er deg."
Og så sprinter jeg ut i måneskinnet.

dagligvare


Greeneyed

Hvis du ikke gir noen tegn på interesse tilbake, burde egentlig dét være nok. Vær ekstra obs på å ikke virke flørtete på noen måte, gi lite oppmerksomhet ... De andre som har svart her har gitt mange gode forslag, synes jeg :) Vanskelig å vite sikkert når man kan avvise verbalt, jenta vil mest sannsynlig bli flau og føle seg litt teit, så det kan være lurt å vise den manglende interessen på andre måter først. Dersom jentene selv spør om hva som er galt, er det selvsagt klart at avvisningen kan være såpass direkte at du kan si "du er ikke min type" (det er forøvrig min favoritt blant avvisningssetningene). Eventuelt går det jo an å gi tydeligere hint tidligere, for eksempel snakke om ei du "holder på med", åpenlyst flørte med/rote med ei annen, og virke som du kjeder deg litt når du prater med henne. Jeg vet ærlig talt ikke. De tipsene der er ikke så veldig skånsomme og hyggelige, og noen kan det jo være koselig å prate med selv om man ikke vil noe mer.

Dersom man møter på noen med innstillingen "han er interessert inntil det motsatte er bevist", lønner det seg nok hvertfall å sette i gang med "bevisjobbing" så fort som mulig ;)

tore

Jeg har fått det inntrykket at jenter som oftest gir seg med initiativene etter hvert som de ikke får noe som helst tilbake.

Hva med å se på oppmerksomheten som noe positivt og tenke at andre (heitere)jenter syns det det er tiltrekkende at du blir jaktet på.

Selv får jeg ofte en selvtillitsboost i sånne situasjoner som gjør det lettere å sjekke andre jenter.

FatBoy

Takk dere.
Altså, det er jo ikke noe stort problem akkurat, dette her, men interressant nevertheless.

Jeg liker veldig godt: "Du er ikke min type" . Perfekt. Takk VB og Greeneyed.

@Roark, jeg sliter litt med å bare gå. Spesielt om vedkommende kjeder meg! Eller er energy leaches. Fordi jeg nærmest syns synd på dem, og føler det er ubehagelig å måtte avvise folk. I akkurat søndagens tilfelle dro vi jentene med på nach og kompis nr 1 skulle bange èn av venninnene, så å gå var ikke en mulighet.

@dagligvare: "Si at du gjerne vil være venner." Regner med at du ikke sier dette med tanke om å møte dem senere? Altså at dette kun er en setning man lirer av seg for å skaffe den nødvendige avstanden? Det er ganske tight. Men om hun er av type jente som ikke tar et hint, kanskje hun benytter sjansen til å prøve å skaffe en day2!! :) Huff!! :-D hahaha.

Hun dama her syns det var hot at jeg flørta med andre damer, så det hjalp ikke stort..

@Greeneyed: Du har rett, jeg drev og flørta med henne først (ga den hjemløse katten melk :-D hahaha).

Openingherisont

Enig i at det å si"du er ikke min type", er en grei kommentar. Men tror at det er viktig å være klar over måten man sier det på. Denne kommentaren kan i noen tilfeller få motsatt virkning, fordi man, uten være klar over det, kan diskvalifisere seg på en tiltrekkende måte. Og dette vil i så fall skape mer spenning mellom dere.

Om du eksempelvis sier til en jente at " du burde ikke bruke tiden din på meg, for du er nok ikke typen min. Du burde heller prøve deg på noen av de andre gutta her". Og de andre gutta rundt virker uinteressante for jenta. Så kan konsekvensen bli at man oppnår høyere verdi, fordi man virker utilgjengelig og eksklusiv. Dette har jeg prøvd ut selv, og fått positiv respons fra jenter, så poenget er at det er viktig å bruke denne kommentaren på alvorlig måte, så dama forstår at du ikke bare er ute etter å spille "hard to get".
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

dagligvare

Quote from: Openingherisont on March 20, 2013, 13:56:20 PM
Enig i at det å si"du er ikke min type", er en grei kommentar. Men tror at det er viktig å være klar over måten man sier det på. Denne kommentaren kan i noen tilfeller få motsatt virkning, fordi man, uten være klar over det, kan diskvalifisere seg på en tiltrekkende måte. Og dette vil i så fall skape mer spenning mellom dere.

Tror en slik kommentar bare fører til at dama blir skikkelig sur på deg, og vil cockblocke deg og snakke dritt om deg for venninner. Lettere å bare spille dum, og gjøre det tydelig at du er interessert i andre damer. Si "tror du jeg har sjans på hun der borte", elller "kanskje du kan være min wingwoman!" - altså kommunisere tydelig at du ikke er interessert uten å at hun legger deg for hat. 

Solskinn

Altså greier du ikke være tydelig, så er det nesten det du får øve deg på.
Jeg gir egentlig f i hvorfor du føler ditt eller datt og derfor ikke greier å være tydelig.
Er du interessert så viser du dette. Er du ikke interessert så får du avvise og være tydelig.
Jeg forstår ikke problemet. Bare si; du er ikke min type. Ferdig med den saken. Så går man videre til noe som er mer interessant. Og jenta kan gå videre til noe som er mer interessant for henne.
Da gjør du dere begge en tjeneste  :)

FatBoy

#12
@ Solskinn. Ja, for min del har jeg funnet det jeg ser på som den ideelle kommentaren ("du er ikke min type") og føler meg også "ferdig med saken".

Jeg reagerer litt på at du skriver: "Jeg gir egentlig f i hvorfor du føler ditt eller datt og derfor ikke greier å være tydelig." Er dette en aggressivitet som stammer fra dårlig erfaring fra utydlige menn du har erfaring med som du prosisjerer over på meg, eller er det bare slik du vanligvis ordlegger deg? (Jeg kjenner deg jo ikke så jeg lurer)

"problemet" i dette tilfellet, som jeg ganske tydelig sa at ikke var et stort problem, var at jeg ikke fikk rista av meg jenta selv om jeg gjorde omtrent alt annet som står her enn å si "du er ikke min type jente". Jeg flørtet med damer foran henne, ba henne kline med kompisen min, klina med venninna hennes, og var generelt avvisende MEN også høflig. "Problemet" var at jenta ikke ville ta hint, (i tillegg til å bli tent av fyrer med litt playerish vibe) og at jeg i ettertid lurte på hvordan jeg kunne taklet situasjonen annerledes ved å være bestemt og tydelig mens jeg samtidig bevarte høfligheten.

Forøvrig er jeg enig i at jeg får øve meg på å være tydelig. Etter denne tråden er jeg bedre rustet til nettopp det.
Og jeg er enig i at man da gjør begge en tjeneste ved å ikke kaste bort hverandres tid. Men alt dette sto allerede i de andre svarene, mistenker litt at du ikke leste trådens utvikling før du svarte.

<3

FatBwoiii.

EDIT: tillegg til hva "problemet" er, for å forklare ytterligere hva jeg mente: at når dama ikke tar et hint og "tvinger meg" til å være direkte, hvordan kan jeg da være direkte uten å såre henne. Det var problemstillingen.

Solskinn

Mente ikke å projisere noenting på deg. Jeg er heller ikke aggressiv. Mer at jeg ser så mange gutter som er redde for å såre jenta, er ikke sikkert jenta blir så såret. Tror jenter blir mer såret når man ikke er tydelig nok. Gjelder for mine venninner og såklart meg selv. Jeg takler bedre å bli avvist om det er klart og tydelig. Og hvis jeg avviser selv er min erfaring at gutter også takler tydelighet best.

FatBoy