Sliter med sms-game.

Started by fri90, September 10, 2013, 23:09:24 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Jeg har drevet å kartlagt de punktene jeg føler at jeg begynner å mestre med sjekking, men ser at den samme tingen går igjen hos meg som ødelegger for noe videre med jenter. Det kommer når jeg har fått nr eller facebook og skal sende de meldinger. Nå har jeg skjønt både fra en kompis og G.V at det beste er å ta nr så har begynt med det. Problemet er bare at jeg er utålmodig  og sender alt for ofte meldinger vis jeg ikke hører fra jenta på en eller 2 dager. Jeg var fæl med å sende svar med en gang jeg fikk melding men har sluttet med det og svarer heller når det passer meg.

Er det noe tommelfinger-regel om hvor ofte man skal ta initiativ til første melding og hvor lenge man kan vente før ma tar kontakt med jenta vis det har vært stille et par dager?

FatBoy

Yo.

Dette med sms er vanskelig fordi det er en del faktorer utenfor din kontroll.

Ta nr, tekst henne med en gang (ja, samme kveld) så hun har nr ditt og navnet ditt og dermed lettere kan huske deg (jenter gir ut nr sitt til en del gutter).

Jeg er ingen mester på sms, og gjør sikkert fremdeles en del "feil" men:

DU må ta initiativet.
Og deretter matche jentas investering. (balanse i hvem som vil ha den andre mest, unngår at "makt"-balansen tippes i jentas "favør")
Om hun svarer kort, svarer du kort og aloof (jeg elsker å tekste uten punktum/tegnsetting)
Om hun svarer langt og skriver engasjert om dagen sin osv, er du in og trenger ikke gjøre annet enn å lose båten i havn.

(Gjerne start med noe callback humor fra dere møttes, eller et eller annet søtt kallenavn eller whatever)

Poenget er å møte jenta igjen, ikke å game henne over tekst. Med det sagt, finn en balanse der også.
Ikke spør om å møtes i hver tekst, tekst litt fram og tilbake. Vær normal men dryss en klype +/- emotions.
Du er mer spennende for jenta hvis hun ser at du er uforutsigbar.
STOPP! Ikke forutsigbar (vill) i seg selv! Uforutsigbarhet kan bli forutsigbart MEN jeg mener variér mellom å være morsom, seriøs, cheeky, teasing, omsorgsfull. Altså ikke kjedelig. Range of emotions.
Tenk "la oss se hva som utfolder seg mellom meg og jenta" framfor "nå skal (og MÅ) jeg +1".
(Du har ikke dårlig tid, men stoler på deg selv til å make it happen hvis det er det dere vil)

Ikke vær FOR tilgjengelig (needy) eller solgt. Du vil men trenger ikke. Du har ansvaret for å lede men sørg for å få henne til å investere litt også. Om hun svarer "jeg kan ikke torsdag", ikke pøs på med "fredag da? eller lørdag? Søndag? Halloo?"
Svar heller: "ok. Er det noen dag du heller vil?"
La henne kjenne at du "slakker snøret" litt om hun trekker seg tilbake. At hun er med på prosessen hun også.

Pass deg for "the yes ladder", den fungerer motsatt også, "the NO-ladder".
Dvs at om dama avviser deg flere ganger, selvom hun har meget gode grunner til at hun ikke kunne møte deg, vil det å si nei til deg bli et mønster og det blir lettere å si neste gang.
Fucked up, men det er min erfaring.

Start alltid med blanke ark! Ikke bli snurt fordi hun ikke svarte osv. Tenk at hun enten er inne (i varmen, metaphoricly speaking, hos deg) eller ute. Om du bestemmer deg for at hun er inne (du vil fremdeles) tenk: "grunnen til at hun ikke svarte/avslo osv er at hun var opptatt" i motsetning til "fy faen hun svarer jo aldri, jeg skal la det skinne igjennom at jeg er fornærmet så hun skjønner at hun bør svare".
(Om hun derimot aldri svarer/det virker som om interressen ikke er der, tenk: "Ok, hun vil ikke, hun er ute." (Next!))
Så, etter et nei, start med blanke ark, og:

Restart samtalen, ikke føl at du må "plukke opp tråden fra forrige gang".
Emotional spike, og fortsett som om hun aldri har sagt nei til første date-request.

Tålmodighet er jammenmeg viktig her. Ofte kan vi (jeg) bli frustrert over jenter som ikke svarer. Bit det i deg! Ingen sure miner.

Spør litt i forkant om en spesifikk dag. Jeg har ofte brent meg på å tekste samme dag fordi jeg vil holde det casual, men ofte kan ikke folk (eller orker ikke å forandre planer uten å ha "mentalt forberedt seg"), (jmfr the NO ladder)

Selve date-requesten, inviter på noe som er low pressure. Ikkenoe "jeg har to flybilletter til mallorca i en uke"-shit. Og i den gate; ikke inviter på "offisiell, formell, tre-retters middag" på din egen bursdag eller lignende. Når jeg sier low pressure, mener jeg vel egentlig "ikke få dama til å tro at; når hun takker ja til invitasjonen din, så skaper du deg forventninger"
Hold det lighthearted og casual, frame det som noe MORO. (Adventure!)
Mindre press = mindre sjans for akwardness!

Noe jeg nylig leste som jeg har vært skyldig i er: Sitat:
"Just because she agreed to meet up with you doesn't mean you can ignore her till your date! That's the #1 reason why girls flake. Stay engaged. Don't just set up the date and then go radio silent! That's so awkward for a girl, lol. Shoot her a text a couple days before you're scheduled to meet up, and definitely text the day before and the day of. Keep it fun and light."
Viktig!

Jeg fikk også tips av AlexGV og ei av jentene her tidligere om å droppe sex-sms`er (noe jeg var veldig fæl på før. Det verste er at det funka på mange, men play it safe.) Dropp sexting. (Det er noe med den forventningen og presset) La det heller utfolde seg, la henne lure om du virkelig er hypp.

Den største utfordringen med flakes og text game er etter min mening at vi lar oss vippe av pinnen når dama ikke vil/kan.
Så lenge det indre sitter på plass, er det ikke så viktig med hvor lenge man skal vente før man svarer osv.
Så lenge de svarene du gir henne kommer fra riktig sted inni deg.
Det hjelper jammenmeg å ha en liten rotation på 4-5 jenter som du dealer med simultant, sånn at du ikke er altfor opphengt i at det skal ordne seg med denne spesifikke jenta.

Peace and love

FatBwoiii

fri90

Utrolig bra skrevet! Fikk et nytt syn på ting :D

Anders GV

QuoteNoe jeg nylig leste som jeg har vært skyldig i er: Sitat:
"Just because she agreed to meet up with you doesn't mean you can ignore her till your date! That's the #1 reason why girls flake. Stay engaged. Don't just set up the date and then go radio silent! That's so awkward for a girl, lol. Shoot her a text a couple days before you're scheduled to meet up, and definitely text the day before and the day of. Keep it fun and light."
Så etter at hun har sagt ja til sted og tid på sms, flaker hun?