Bør jeg vente med å ha "the talk"?

Started by Jente89, August 07, 2014, 19:40:04 PM

Previous topic - Next topic

Jente89

Jeg har truffet en fantastisk fyr, begynte å snakke med han på Tinder i mai, men etter noen uker slettet jeg brukeren min (orket ikke mer av ekle meldinger osv.). Vi hadde allerede lagt hverandre til på snapchat, og "snakket" litt her. I juni utvekslet vi til slutt tlf-nr da det ble vanskelig med chattefunksjonen på snapchat. Sendte en del meldinger frem og tilbake, og i starten av juli ble jeg bedt med ut på date. Det er bare en mnd siden nå, men vi har hatt det veldig fint sammen. Han er veldig forsiktig! På mandag var første gang han kysset meg, og det var etter jeg sa "kyss meg" til han (noen måtte jo være frempå :P).

MEN! Så kommer spørsmålet mitt: om 5 uker flytter jeg til utlandet for å studere ett år. Jeg vet ikke hva han tenker om situasjonen, annet enn at han har sagt han vil besøke meg. Er det for tidlig, etter "bare" en mnd, å snakke litt fremover? Jeg vil vite hva han tenker om det, hva han vil osv. Jeg orker ikke at det skal bli sånn at han "dumper" meg etter han har fått seg noe, og jeg liker desverre ikke å dele heller. Er det for tidlig etter en mnd å si at jeg ikke vil han skal date andre? For hvis dette er noe han kanskje vil satse på og, så burde vi jo bruke de siste 5 ukene for alt det er verdt. Eller burde jeg vente lenger før jeg tar det opp?

Hilsen en overanalyserende og forvirret sjel.

hyside

#1
Jeg synes ikke du bør ta den praten.... Mye kan skje i løpet av et år, og etter bare noen få uker sammen så har man ikke rukket å lage den trygge samhørigheten som i et forhold, og som er limet i en lang periode fra hverandre. Jeg tror det vil være urettferdig for dere begge å definere dere før du drar. Nyt de siste ukene, se hva som skjer, og ta det derfra. Er han forelsket, så vil de siste dagene med deg før du drar mest sannsynlig gjøre noe med han, og han vil selv fortelle deg hva han tenker rundt at du reiser, og at han ønsker å besøke deg.

Hadde en sommerromanse en gang med en kar fra statene. Vi datet i et par-tre måneder den sommeren. Når han skulle fly hjem, så gråt han faktisk :'( Vi holdt nesten daglig kontakt den første stunda, både på face, skype og sms. Et par mnd. senere dro jeg over og besøkte han. Men ved juletider avtale vi at det er uholdbart å binde seg opp på den måten. Vi levde to forskjellige liv i to land langt fra hverandre....han ville prøve å søke om oppholdstillatelse her, og flytte til Norge, men det er ikke gjort i en håndvending akkurat...Vi avtale å roe ned forholdet, og vi hadde sporadisk kontakt frem til neste sommer, da kom han tilbake for å jobbe. Jeg hentet han på flyplassen, han var litt merkelig, og han fortalte meg at han hadde møtt ei jente i mellomtiden, hans sjelevenn. Jeg ble ikke så lei meg som jeg trodde, ble glad på hans vegne. Hun bor i hans by. Om han hadde vært låst opp til meg, så hadde han mistet muligheten til å møte sin livs partner. De er gift i dag, og ser veldig lykkelige ut.

Moralen er vel; er det "ment to be", så holder dere helt naturlig kontakten, og han er der når du kommer hjem igjen også. 

bareAre

En liten avsporing, men spør bare fordi jeg er nyskjerrig. Hva slags bilder hadde du på Tinder? Var det mye helprofil, nakenhet, badebilder eller utfordrende på noen måte? Har snakket med en del jenter om dette og de sier de ikke har fått så mye ekle meldinger (med noen unntak). Når jeg har lurt på om det er tilfelle, så har de svart med at det har vel også med hva slags bilder man har selv på profilen sin. Kan godt være de bare har ignorert personer (gutter) som har vært i baris også (altså sjekket bildene før de dis-liked profilen) og dermed fått færre tvilsomme meldinger.

Jente89

Jeg hadde ingen utfordrende bilder i det hele tatt. Hadde vel et par helprofil, og et par sammen med venner. Og for å si det sånn så likte jeg ikke disse guttene med bare baris bilder og festbilder, men man må vel bare innse at det er mange som bruker tinder til en easy hook-up.

Jeg har ikke snakket med han om noe enda, men vi var hele helgen sammen. Veldig fin helg, og første gang vi hadde sex, etter fem uker dating. Jeg har en tendens til å stresse og overtenke, så tror hvertfall jeg må snakke om hva han vil, for alle har jo en formening om de er ute etter et forhold eller bare å ha det gøy.

FatBoy

Om jeg var deg ville jeg ha nytt de 5 ukene som er igjen med takknemlighet for det dere har, uten å skulle definere dere eller "fange" kjærligheten og putte den i en bestemt bås. Kjærligheten kommer og går som den vil, og en kort romanse er ikke "mindre verdt" så å si.
Jeg tenker at de ytre omstendighetene hindrer dere i å ha et ordentlig forhold på det nåværende tidspunkt, og at det er bedre å gi slipp selvom det gjør vondt, så kan du se om et år når du kommer hjem, om dere fremdeles vil.
Det virker som om det er veldig utfordrende å ha langdistanseforhold, personen blir mindre og mindre en del av hverdagen din, og selvom man er glad i personen, danner man seg ett "nytt liv" på det nye stedet og man møter kanskje andre spennende mennesker. Jeg personlig syns at det blir feil (for meg) å skulle begrense et annet menneske ved å si at det ikke får møte andre når jeg selv nesten ikke får møtt vedkommende, og man på en måte er mere "brevvenner" enn kjærester. Og jeg tenker at, ja, etter en måned er det tidlig å skulle binde seg opp til et års langdistanseforhold.
Med mindre dere velger det så klart.