Første "date" etter nettdating

Started by Tittentei, May 14, 2013, 07:38:28 AM

Previous topic - Next topic

Tittentei

Heisann godtfolk

Sikkert ikke bare jeg her inne som har tumla meg bort i jenter som bor langt unna via nettdating.

Min situasjon:
Blitt kjent med ei jente over nettdating for rundt en måned siden. Vi har funnet tonen godt, og prater daglig via telefon.

Hun kommer nedover ei uke i juni for å besøke slekt i området, så da får vi tid til å treffes for første gang.

Utrolig spent for dette, og trenger litt tips på gode alternativer for første date....

anyone?
Don't take life to serius, you'll never get out alive

dagligvare


Tittentei

Quote from: dagligvare on May 14, 2013, 09:16:23 AM
Ta en øl sammen.

KIS(S)? (Keep It Simple)

Enkelt og greit det :) Andre forslag?
Don't take life to serius, you'll never get out alive

FatBoy

Ja.
Ha en "gameplan"
Gå og gjør whatever (gå en tur i parken, ta båten, gå på utstilling, kino, bowling, minigolf) Alstå whatever DU syns er gøy!

Inviter henne inn i din hverdag, hva DU LIKER, ikke hva du tror hun kanskje vil like.

Ha 2 -3 ting klart. "legg opp et løp" Ikke overdådige ting, (Ikke nødvendig med dyr middag, og kjøre hest og kjerre og sende opp fyrverkeri.) men f eks:

Gå på utstilling, så foreslå å vandre på aker brygge og ta en is, stikk og grill i parken så ta en pils eller to på en bar i nærheten av der du bor mot kvelden.

Gjør litt research.

Poenget med flere ting er å holde det gøy, og lede henne gjennom en kul dag, og at det skjer ting så man slipper å holde en intens samtale over flere timer, som muligens kan bli (tolkes) kleint om dere ikke snakker. Når det skjer mye rundt tar det mye av presset vekk fra samtalen.

Tittentei

Takker masse FatBoy :) Ser tankegangen din rundt å ha en agenda. Er mest redd for "stallmate" i samtalen hvis vi bare drar et sted for å prate, og søker derfor visdom i forummet :)

PS. Jeg bor et kort stykke utafor Gjøvik, så trenger derfor å holde meg kjørbar for å komme rundt omkring.

Har vurdert å ta bussen til Moelv og ta en kaffe\lunch der før vi evt tar Skibladner tilbake til Gjøvik. Er det "over the top"?

Ellers kan det å gå tur\grille fungere bra :)
Don't take life to serius, you'll never get out alive

Oslomann77


Mitt råd er å holde forventningene lave, da senker du skuldrene litt mer også.

I snitt har jeg vel fått meg kjæreste for hver femtende dame jeg har møtt, sånn cirka hehe.., de siste tre årene. Ett av(3 totalt) forholdene varte nesten to år da, og jeg var den første hun møtte. Så alt og ingenting kan skje :-\

Hva er "stallmate"?

Tittentei

Quote from: Oslomann77 on May 14, 2013, 14:37:53 PM
Hva er "stallmate"?

Beklager men det er et utrykk som kommer fra Magic (ikke spør hva det er er du snill, its for nerds :P)

Det er når ting kommer til et stopp og ikke går videre, selv om begge ønsker det. Litt klein stillhet fordi begge har litt for mye forventlinger og ikke helt veit hva man skal prate om.

Kan btw stryke skibladner da den ikke er oppe for rutekjøring når a kommer :\
Don't take life to serius, you'll never get out alive

Oslomann77

Quote from: Tittentei on May 14, 2013, 14:51:10 PM
Quote from: Oslomann77 on May 14, 2013, 14:37:53 PM
Hva er "stallmate"?

Beklager men det er et utrykk som kommer fra Magic (ikke spør hva det er er du snill, its for nerds :P)

Det er når ting kommer til et stopp og ikke går videre, selv om begge ønsker det. Litt klein stillhet fordi begge har litt for mye forventlinger og ikke helt veit hva man skal prate om.

Kan btw stryke skibladner da den ikke er oppe for rutekjøring når a kommer :\

Hehe, skjønner.. Men hvis du har litt overarmer hadde kanskje en rotur sjarmert? Eventuelt hadde de "tråkkebåter" på campingen der husker jeg, hvis du har det i låra!
Men seriøst, ut på vannet kan ikke være feil på Gjøvik i juni, så lenge det ikke er noen lang tur.
Eventuelt noe å ha i bakhånd om daten starter bra.

Sola

Enig ned det som ble nevnt ovenfor, finn på flere ting etter hverandre, da føles det plutselig som flere dater, og det er lettere å bli komfortabel fordi dere GJØR noe sammen, istedet for "bare" å prate. Lykke til :)

Tittentei

Don't take life to serius, you'll never get out alive

Tittentei

#10
Tror jeg satser på godt vær og legger opp til rusletur på promenaden med vin og ferske reker litt utpå formiddagen. Om alt går bra skal jeg invitere a hjem på middag og showe med kokkeskills (:

(oWlan's berømte ovnsbakt and med appelsinsaus, nomnomnom )

Så har man mulighet til å gå innom bowlinga, kinoen, kafe\bar etter som magefølelsen tilsier. Samtidig som en kan ta en svømmetur hvis temperaturen er bra
Don't take life to serius, you'll never get out alive