Trenger hjelp gutter og jenter!

Started by Gutt1995, October 06, 2013, 23:50:12 PM

Previous topic - Next topic

Gutt1995

Det er nå 2 måneder siden jeg mistet min forrige store forelskelse og har vært mer knust enn noen gang før, helt til nå. Jeg har jobbet rundt 70 timer hver månede med denne jenta i mange måneder nå, men har aldri sett på henne som noe mer enn en venn. Vi har god kontakt og prater veldig mye sammen. Hun er veldig ofte rundt meg når vi jobber (bevisst/ubevisst vet jeg ikke), men hun tar sjelden initiativ til å prate. Vi prater ganske mye sammen når vi er på jobb og litt på snapchat ellers, men jeg må som regel prate.

Jeg er plutselig blitt veldig sjarmert av denne jenta og har virkelig lyst til å finne ut om det kan være noe mer, uten å ødelegge vennskap og forholdet på jobb. Kjenner noen av veninnene hennes og de sier at hun ofte blir litt sjenert, flau og "lur" når hun er med gutter hun liker. Jeg kan finne en del tegn på at hun liker meg, men problemet er at jeg tror jeg leter etter tegn og ignorerer alt annet. Hvordan skal jeg finne ut om hun liker meg uten å ødelegge noe vennskap eller fohold på jobben? Kjenner ikke venninnene godt nok til å spørre de om det kan være noe mer forresten

BlueEyes

#1
Når det gjelder sjekking på skole, og jobb er min erfaring at du må gå stille i døra. (Iallefall i starten)

Har erfaring med at situasjonen for begge parter kan bli nokså klein.
Personlig ble jeg mer el mindre ignorert av alle siste halvdel av skoleåret for 2 år siden. På grunn av ei jente som hadde større innflytelse på resten.  Så jeg er nok mer forsiktig med å sjekke opp kollegaer/med-studenter, enn de fleste vil anbefale deg å være på dette området.

Det du kan gjøre er f.eks er å foreslå helt naturlige ting, og se om hun blir med på det.  Da vil du merke om hun har lyst, eller ikke.

QuoteKjenner noen av veninnene hennes og de sier at hun ofte blir litt sjenert, flau og "lur" når hun er med gutter hun liker.
Dersom venninene har sagt dette til deg uten du har diskutert dette med de. Kan det være de prøver å gi deg et hint?  Jeg kjenner ikke settingen, men er iallefall ikke et dårlig tegn.
Be or not to BE!

dagligvare

Spør litt casual om hun vil bli med på en fest f. eks. IKKE gjør det til en stor greie, men spør som du ville spurt en kompis.

Hvis hun vil så er hun kanskje interessert og du kan utforske videre - hvis hun ikke vil så er hun ikke interessert. Og dette er viktig å skjønne. Uansett hvilken unnskyldning hun kommer med så er det bullshit. Hvis hun er interessert så blir hun med - eller så kommer hun med et annet forslag.

Ellers er det typisk at når man ikke har noen andre valgmuligheter at man blir supergira på enhver jente som man får bittelitt kontakt med. Vær oppmerksom på det.   

http://www.0330.no/2012/11/jenta-som-glipper-syndromet.html

VB

En viktig ting å huske er at ting som regel ikke blir rart eller ødelagt når du blir avvist hvis du ikke gjør det slik. Med andre ord hvis du prøver deg og hun avviser deg så bare fortsett som før og ikke gjør noen stor greie ut av det. Hvis du klarer det så vil det mest sannsynlig heller ikke bli rart for henne.

Dwerg

Her må du nok spørre om hun vil gjøre noe med deg utenfor arbeidstid.

Blir du avvist så fungerer det bra å si "ok" og gi et lite smil. Spør du midt i en samtale så fortsetter du bare samtalen, snakker du med henne for å spørre så går du videre og gjør noe annet. I ettertid så er poenget at oppførselen din mot henne ikke er endret basert på dette.
Dette gjelder selv om du blir avvist etter å ha holdt på en stund.

Får du ja så er det jo greit :)