Kvinnesyn

Started by UDA, January 03, 2012, 08:41:31 AM

Previous topic - Next topic

UDA

Hey!

Noe som har skremt, irritert og samtidig hjulpet meg på jentefronten er synet jeg har fått på jenter. Før var jenter noe rart, vilt og vakkert, men nå er jenter bare jenter. Noe big deal. Det har hjulpet meg i å bli bedre med jenter - jeg stresser mindre, og har lettere for å være den jeg egentlig er rundt jenter.

Problemet derimot oppstår når jeg ikke lenger føler det samme for jenter som det jeg gjorde før. Jeg har nå fått med kjæreste nr. 3, og brukt jula sammen med henne. Hun har en utrolig ålreit personlighet som passer min perfekt og i tillegg til at jeg syns hun er skikkelig heit burde hun jo vært drømmedama. Det er bare det at jeg sliter litt med å føle meg så tiltrukket av henne. Sølvfølgelig er jeg glad i henne, men det er ikke i nærheten av hva jeg hadde for mine første kjæreste.

Så jeg hadde store følelser for min første kjæreste, litt mindre for den andre, og enda mindre for den tredje. Er dette vanlig? Burde jeg vente lenger og håpe på at følelsene vil komme?


For det jeg er redd for er at hvis jeg skulle gå i fra denne jenta også vil jeg ende opp med å slite skikkelig med å bonde meg til ei ny jente. Noen tanker?
No brain, no pain - no pain, no gain

VB

Quote from: UDA on January 03, 2012, 08:41:31 AMSå jeg hadde store følelser for min første kjæreste, litt mindre for den andre, og enda mindre for den tredje. Er dette vanlig? Burde jeg vente lenger og håpe på at følelsene vil komme?

Ja det er vanlig, det er ogsaa noe med det aa bli eldre. Men hvis dere bare har vaert sammen i et par mnd og du allerede ikke foler lite tiltrekking til henne saa er det nok like greit aa bare dumpe henne naa for hun blir mer investert i forholdet. Du burde i det minste fole seksuell tiltrekking til dama, kanskje mindre etter 10 aar i forhold, men etter et til to aar burde det fortsatt vaere en sterk seksuell tiltrekking.

Men dette er forskjellig fra person til person, det er mulig du aldri vil faa de samme folelsene for en jente igjen. Eller det kan hende at hvis du finner riktig jente saa har du de folelsene i lang tid. Man vet aldri, det er bare en maate aa finne det ut paa.

Bare ikke forvent at folelser skal vare evig i forhold (selv om de gjor det paa film), jeg har vaert med samme dame en stund naa og folelsene var helt annerledes naar vi startet forholdet. Spesielt siden vi kun saa hverandre i helgene saa alt var mye mer spennende enn naa. Men jeg er fortsatt sammen med henne fordi jeg liker aa tilbringe tid sammen med henne selv om jeg ikke er storm forelsket. Og jeg vet med meg selv at jeg er litt emosjonelt skadet saa jeg faar ikke saa sterke folelser for jenter.

TT82

Mine erfaringer tilsier at jeg ikke bør gå inn i et forhold med mindre jeg er så tiltrukket av jenta at jeg slutter å se på andre jenter.

Det er mest rettferdig ovenfor henne og sikrer at jeg holder meg i skinnet  ;)

De gangene det har skjedd så langt har vært etter å ha kjent/truffet jenta lenge 1++.

Ingen vits å sikte mot nærmeste lyktestolpe, en stjerneklar aften.

Sola

Jeg tror ikke du skal være redd for at selvsikkerhet rundt jenter er omvendt korrelert med evnen til å forelske seg. Nå er jo selvfølgelig ikke jeg noen ekspert, men det høres ut som om du var overlykkelig over å få en hvilken som helst jente som likte deg, mens nå når du har bedre selvfølelse på forholdsplanet, trengs det en litt mer spesiell jente til. Synes det høres bra ut jeg (både for deg og fremtidig kjæreste), så du ikke bare hopper på det "første og beste".

Forresten, det er ikke hyggelig å si det, men hvis du allerede nå føler deg så lite tiltrukket at kjæresten din, er det nok ikke et forhold som er ment å skulle vare... Men igjen, jeg er ingen ekspert.

UDA

Quote from: Kaizer on January 03, 2012, 12:41:14 PM
Om jeg ikke tar helt feil, så har du forandret deg en del siden første forhold? Det er nemlig slik at tiltrekning/forelskelse bygger mye på å være usikker på hvor man har kjæresten sin og/eller være needy. Når du da blir mer selvsikker vil du ikke tenke slik lenger("beta"-tankemønstre), og derfor føler du deg ikke så forelsket lenger. Det var en artikkel på psychologytoday.com, men fant den ikke nå

Har brukt 1.5 år på å gå fra å være en jomfru til å ha hatt i overkant av 10 sexpartnere og hatt to kjærester som hver varte i over ett halvt år. I tillegg til en del andre faktorer kan jeg med hånda på hjertet si at jeg har forandret meg en god del.

Quote from: Sola on January 03, 2012, 13:36:55 PM
Jeg tror ikke du skal være redd for at selvsikkerhet rundt jenter er omvendt korrelert med evnen til å forelske seg. Nå er jo selvfølgelig ikke jeg noen ekspert, men det høres ut som om du var overlykkelig over å få en hvilken som helst jente som likte deg, mens nå når du har bedre selvfølelse på forholdsplanet, trengs det en litt mer spesiell jente til. Synes det høres bra ut jeg (både for deg og fremtidig kjæreste), så du ikke bare hopper på det "første og beste".

Forresten, det er ikke hyggelig å si det, men hvis du allerede nå føler deg så lite tiltrukket at kjæresten din, er det nok ikke et forhold som er ment å skulle vare... Men igjen, jeg er ingen ekspert.

Det stemmer godt det første du sier. Når det kommer til hvor stor tiltrekning jeg har til kjæresten min så er den stor nok til at jeg vurderer å dele resten av livet med henne. Når det er sagt så er ikke tiltrekningen like stor som jeg skulle ønske den var.

Quote from: TT82 on January 03, 2012, 10:45:35 AM
Mine erfaringer tilsier at jeg ikke bør gå inn i et forhold med mindre jeg er så tiltrukket av jenta at jeg slutter å se på andre jenter.

Det er mest rettferdig ovenfor henne og sikrer at jeg holder meg i skinnet  ;)

De gangene det har skjedd så langt har vært etter å ha kjent/truffet jenta lenge 1++.


Jeg synes kjæresten min er til å spise opp (har sett få jenter som har strålt så mye som henne), og så lenge jeg kan treffe henne regelmessig skal jeg fint klare å holde meg i skinnet.


Det er det som er litt av problemet. Hun skulle jo være drømmedama mi (hun treffer alle bortsett fra et kriterie på drømmedamelista mi), men nå som jeg har fått henne er det ikke like fantastisk som jeg hadde håpet på. Litt vanskelig å beskrive, men håper dere skjønner hvor jeg vil hen. 
No brain, no pain - no pain, no gain

Gatsby

Skjønner hva du mener. Det er vel litt av det samme som du skriver om her: http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1370.0

Lykke er kontraintuitivt. Du får det ikke av å ta 150 i benk, komme på toppen av mt. everest eller knulle 100 damer.

Har du lest noe litteratur om lykke? Lykkeforskning er stort, og spennende. Selv liker jeg best videoer. F.eks på ted.com Har jeg lite å gjøre setter jeg gjerne på en av disse. http://www.ted.com/themes/what_makes_us_happy.html


UDA

Quote from: Gatsby on January 03, 2012, 18:13:33 PM
Skjønner hva du mener. Det er vel litt av det samme som du skriver om her: http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1370.0

Lykke er kontraintuitivt. Du får det ikke av å ta 150 i benk, komme på toppen av mt. everest eller knulle 100 damer.

Har du lest noe litteratur om lykke? Lykkeforskning er stort, og spennende. Selv liker jeg best videoer. F.eks på ted.com Har jeg lite å gjøre setter jeg gjerne på en av disse. http://www.ted.com/themes/what_makes_us_happy.html



Interessant!

Jeg føler meg på ingen måte ulykkelig, og er glad jeg har "basert lykken min" på noe annet enn jenter. Det er bare det at jeg levde i troen at det å skulle finne "drømmedama" ville være litt annerledes.  
No brain, no pain - no pain, no gain