ESTETIKKTRÅDEN! (Bildetråd; kropp, trening, fremgang)

Started by Stemning, August 10, 2012, 13:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Stemning

Dedication Eh! Virkelig imponerende estetikk.

Selv har jeg hatt to uker tilbakegang pga. sykdom, så humøret er litt deretter. :/


Eh

Quote from: Stemning on September 15, 2012, 13:48:36 PM
Dedication Eh! Virkelig imponerende estetikk.

Selv har jeg hatt to uker tilbakegang pga. sykdom, så humøret er litt deretter. :/
Takk for det! Nå er det 12 dager igjen til jeg står på scenen for første gang. Håper all den harde jobbinga jeg har lagt ned vil gi uttelling! :D

Quote from: tore on September 16, 2012, 22:29:01 PM
Jøss! Ikke verst!  :)
Thanks brah!

Jeagle

Merket tilfeldigvis frem gang i dag da jeg la på  feil vekter. Sånn 10kg mer enn forrige benke runde. Men har blitt runde rundt magen. Noen tips? Noen tips på hvordan holde ut jogging. Det er jo dritt kjedelig.
å være eller ikke være

SpantaX

Quote from: Jeagle on September 18, 2012, 20:28:37 PM
Merket tilfeldigvis frem gang i dag da jeg la på  feil vekter. Sånn 10kg mer enn forrige benke runde. Men har blitt runde rundt magen. Noen tips? Noen tips på hvordan holde ut jogging. Det er jo dritt kjedelig.

Hvordan ser kostholdet ditt ut? Abs are made in the kitchen ;)

Er flere måter du kan gjøre jogging gøy på!
- Jogging sammen med noen andre som kan pushe deg litt
- Løpe intervaller
- Se hvor kjapt du kan løpe 1 km
- Hører du på musikk når du løper? Hvis ikke så finn musikk du blir skikkelig gira av.
- Løp i terreng/skog
- Bakkeintervaller
- Last ned en app som heter "Endomondo". Koster rundt 30 kr, men det er en konge treningsapp!
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Jeagle

kostholdet mitt er for det meste kjøtt, grønn saker. brød midt på dagen, og knekke brøb/grove rundstykker på kvelden. lager all maten selv. fra bunnen av.
å være eller ikke være

deepArne

Hallo Eh, imponerande fysikk på deg! Eg har eit spørsmål til deg: Kor mykje føler du satsinga kostar, og om det evt setter begrensingar på sjekkefronten? (Har forstått det sånn at du har eit ganske strengt kostholdsregime.) Grunnen til at eg lurer på det, er at eg ikkje heilt får dreisen min eigen diett i samband med sosialisering (og sjekking). Det er klart at eg kan sjølvsagt vere nøye og ete min eigen mat saman med andre og berre drite i kva dei synes om det. Samstundes har eg ikkje lyst å vere han sære (ihvertfall ikkje akkurat no) som ikkje kan vere med på ditt og datt berre pga diett. Etter mi meining har eg 10 kg dødvekt som eg burde kvitte meg med før neste (sykkel)sesong, men føler det er litt vanskeleg å få aksept for det, då eg ser heilt vanleg ut. (Når det er sagt er jo "vanleg" ganske dårleg standard både når det gjeld fysikk og kosthold.)

Eh

Quote from: deepArne on September 19, 2012, 01:36:09 AM
Hallo Eh, imponerande fysikk på deg! Eg har eit spørsmål til deg: Kor mykje føler du satsinga kostar, og om det evt setter begrensingar på sjekkefronten? (Har forstått det sånn at du har eit ganske strengt kostholdsregime.) Grunnen til at eg lurer på det, er at eg ikkje heilt får dreisen min eigen diett i samband med sosialisering (og sjekking). Det er klart at eg kan sjølvsagt vere nøye og ete min eigen mat saman med andre og berre drite i kva dei synes om det. Samstundes har eg ikkje lyst å vere han sære (ihvertfall ikkje akkurat no) som ikkje kan vere med på ditt og datt berre pga diett. Etter mi meining har eg 10 kg dødvekt som eg burde kvitte meg med før neste (sykkel)sesong, men føler det er litt vanskeleg å få aksept for det, då eg ser heilt vanleg ut. (Når det er sagt er jo "vanleg" ganske dårleg standard både når det gjeld fysikk og kosthold.)

Takk for det, Arne! Det er klart at en konkurransediett går på bekostning av ting. I sommer var jeg ute på byen èn gang så på sjekkefronten er det relativt dødt sånn sett. MEN jeg traff en jente på nett for en liten stund siden, ei kul jente med samme interesser som meg. Da hun kom på besøk første gang trente vi, spiste diettmat sammen og drakk pepsi max sammen. Så mulighetene er definitivt der! :) Jeg merker selv at jeg har isolert meg disse månedene jeg har vært på diett. Jeg henger fremdeles litt med venner, men ikke på langt nær like mye som før. Ser heller ikke familien så ofte lenger, for de lager så jævlig mye god mat jeg ikke kan spise. Da har jeg tenkt at for å ikke sprekke er det like greit å la være å bli fristet. Merker også at jeg takler stress dårligere på jobb, men kollegaene mine er klar over dette da jeg har fortalt dem om hva jeg gjør og hva som skjer. Men sånn ellers går det veldig greit. Begynner å bli ganske sliten nå, men det er vel kanskje naturlig med 18 økter i uka og 2800 kcal til dagen! :)

Jeg har gått ned ca 8kg på disse 3 mnd jeg har vært på diett og jeg aaaaaner ikke hvor de har blitt tatt fra da jeg var ganske rippa allerede før jeg begynte. Hvis du vil gå ned 10kg burde du fint klare det til rett over nyåret, uten å legge om kostholdet drastisk. Du kan begynne med å loggføre maten du spiser på ei uke (diett.no) og se hvor mye kcal du ligger på daglig. Når du har svart på hvitt foran deg nøyaktig hva du spiser og hvor mye er det mye lettere å se hva som er unødvendig og du kan kutte ut. Begynn i det små med sukker og denslags (hvis du spiser det) og finn en kosthold du kan leve med videre - hvis ikke vil du legge på deg de 10kg relativt fort igjen :)

deepArne

Takk for svar:-) Det er klart at du ligg på ein mykje lågare feittprosent enn det eg har tenkt til. Samstundes føler eg at eg må vere nøye med kostholdet for å få den feittprosenten eg er nøgd med. Det er mange som får ok resultat med berre å ta ting på feelingen og å vere litt svolten. Sjølv er eg ikkje heilt der, og eg føler også at svoltfølelsen er upålitelig etter kardioøkter. For min del er det ikkje nok å trene, ete sunt og kutte ut sukker.

Hovudproblemet mitt er eigentleg at eg har vanskar for å bruke diett.no på ein bra måte, då eg ikkje veit kor mykje energi det er i maten eg får servert. Køyrde ein runde med diett.no og biorytmedietten i vår. Det fungerte knallbra både med tanke på feittprosent og treningseffekt. Då var eg i eit miljø som hadde full forståelse for dietten min, men no føler eg at eg må vere med på ting for ikkje å virke for sær.

Ein annan ting er at fylla øydelegg mykje også. Dersom du f.eks. tar fem alkoholeiningar, tilsvarer det 1000 kcal. Viss du i tillegg et litt dritmat øydelegg du fort ei halv veke med diett. Trur konklusjonen er at eg berre må seie klart ifrå at eg er på diett, insistere på å lage all mat sjølv (likevel veit eg jo ikkje kor mykje dei andre et:p), men ikkje la det avgrense meg i å delta på sosiale aktivitetar.

deepArne

Quote from: Eh on September 19, 2012, 08:29:49 AMI sommer var jeg ute på byen èn gang så på sjekkefronten er det relativt dødt sånn sett. MEN jeg traff en jente på nett for en liten stund siden, ei kul jente med samme interesser som meg. Da hun kom på besøk første gang trente vi, spiste diettmat sammen og drakk pepsi max sammen. Så mulighetene er definitivt der! :)
Det må jo vere drømmedama! Slike jenter er det ikkje så mange av (ikkje så mange gutar heller eigentleg). Ser du ho framleis eller er det pause fram til NM?

Eh

Yeah, hun er ganske awesome! :) Hun bor et stykke unna, men kommer opp igjen nå neste uke og skal pleie meg noen dager mens jeg trener ned, karber opp og begynner depletinga. Hun kommer også opp til nm og heier på meg.

OG har lovet å ta med kake til meg jeg skal ete etterpå! ;D

Stemning


Eh

Første stevne unnagjort og første delmål nådd! Kom meg ikke til finalen, men er dødshappy for å ha gjennomført! Var en utrolig lærerik opplevelse og de tingene jeg vet jeg gjorde feil nå retter jeg på til neste helg og gjør det forhåpentligvis bedre der! :)

SpantaX

"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stemning

Quote from: Eh on October 01, 2012, 07:47:54 AM
Første stevne unnagjort og første delmål nådd! Kom meg ikke til finalen, men er dødshappy for å ha gjennomført! Var en utrolig lærerik opplevelse og de tingene jeg vet jeg gjorde feil nå retter jeg på til neste helg og gjør det forhåpentligvis bedre der! :)

Godt å høre :D masse lykke til med NM!