ESTETIKKTRÅDEN! (Bildetråd; kropp, trening, fremgang)

Started by Stemning, August 10, 2012, 13:08:08 PM

Previous topic - Next topic

deepArne

Grattis med stor grad av måloppnåelse Eh! Synes du ser betre i ut i fullfigur enn på anonymbiletet! Eg har nokre spørsmål til deg: Har du trent lenge og kor mykje trenar du? Kor tung er du på konkurransevekt og kor mykje har du mista i konkurranseforberedelsene? Kva klarte du på roinga, kva løfter du i baseløft og kor mykje fysisk kapasitet mista du på dietten? Dette går det sikkert an å finne ut på google, men så stalker er eg ikkje! ;-)

P.S. Om eit par mnd skal eg også poste før- og etterbilete. Tok bilete då eg kom tilbake frå sjukdom i februar og skal ta nytt når eg får ein decent feittprosent. Litt sur på meg sjølv for å ha vore altfor lat med diett i sommar.

Eh

Quote from: deepArne on October 08, 2012, 22:55:31 PM
Grattis med stor grad av måloppnåelse Eh! Synes du ser betre i ut i fullfigur enn på anonymbiletet! Eg har nokre spørsmål til deg: Har du trent lenge og kor mykje trenar du? Kor tung er du på konkurransevekt og kor mykje har du mista i konkurranseforberedelsene? Kva klarte du på roinga, kva løfter du i baseløft og kor mykje fysisk kapasitet mista du på dietten? Dette går det sikkert an å finne ut på google, men så stalker er eg ikkje! ;-)

P.S. Om eit par mnd skal eg også poste før- og etterbilete. Tok bilete då eg kom tilbake frå sjukdom i februar og skal ta nytt når eg får ein decent feittprosent. Litt sur på meg sjølv for å ha vore altfor lat med diett i sommar.

Tusen takk for det, Arne! Kjekt å lese! :)
Var mye spørsmål her, så skal besvare så enkelt og greit jeg klarer.

Jeg har trent til sammen i underkant av 3 år, begynte med 2 økter i uka, lå veldig lenge på 4 økter i uka, men det siste året har det ligget på 5-6 styrkeøkter i uka. Teller du med alle kardioøktene hadde jeg 18 økter i uka under diett. Jeg begynte dietten på rett oppunder 80kg og var 70,6 før oppkarbingsdagen før NM. Vil tippe jeg mista rundt 9kg på de 3 mnd. Styrkemessig vet jeg ikke hvor mye jeg har "mista", for når kroppen går på så lite mat er den veldig utsatt for skader. Derfor var det kun lette vekter med masse repetisjoner som var lov - spesielt mot slutten. I begynnelsen persa jeg derimot både i benkpress og knebøy - begge på 130kg. Maks på markløft var 170. Alt skal forbedres kraftig i nær framtid ;)

På nm rodde jeg på 3min 14 sek (pers), hadde 23 chins og 42 dips (pers) :)

Femininist

Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

SpantaX

"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stemning

#139
Veldig mye lettere å se hvor i landet du ligger når du tar bilder som ikke skjuler deg sånn. Det ser ut som mye bra arbeid har blitt lagt ned. Ser bra ut Spantax!  :D


Jeg har ikke fått noen til å ta bilder nå men tok noen på treningssenteret i speilet en dag i forrige uke hvor jeg følte jeg hadde ekstra bra pump. Fettprosenten er riktignok på vei opp (spiser heller mer enn nok enn for lite nå i høst), og fremgang fra sist bilde fra Juli (det første i tråden) er det nok ikke mye av. Men det er en oppdatering om ikke annet!

82 kg. 182 cm.

   


Kan legge inn et bilde av meg fra April i år, 6 måneder før de andre. Omtrent samme vekt som nå, da var jeg på vei ned mens nå er jeg på vei opp. Tatt i samme grufulle stil i speilet haha.  ;)



Chuck Baz

Damn, herlige armer/skuldre Stemning! Nesten så jeg vurderer begynne trene igjen selv så jeg er i nærheten av å fylle ut ermene i t-skjortene mine ;)


SpantaX

Quote from: Stemning on October 10, 2012, 11:25:19 AM
Veldig mye lettere å se hvor i landet du ligger når du tar bilder som ikke skjuler deg sånn. Det ser ut som mye bra arbeid har blitt lagt ned. Ser bra ut Spantax!  :D

Takk Takk :) Har gått noen med noen timer med trening ja, men absolutt verdt det!

Du ser veldig bra ut selv :) Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Eh

Bra framgang på armer, skuldre og bryst der! Skal fokusere mye på de samme områdene selv framover, så blir nok mer bilder her framover! :p

Stemning

#143
Quote from: Chuck Baz on October 10, 2012, 14:37:51 PM
Damn, herlige armer/skuldre Stemning! Nesten så jeg vurderer begynne trene igjen selv så jeg er i nærheten av å fylle ut ermene i t-skjortene mine ;)

Varmer! Jeg føler ikke jeg selv heller fyller godt nok ut i skjorteermene enda, har lyst på litt fullere muskler sånn at overarmen i skjorten sitter helt klistret, hvis jeg velger sånne skjorter da vel og merke. Det kan man jo variere. Er for øvrig ikke alle jenter som liker det heller, men jeg gjør! :D

Quote from: SpantaX on October 10, 2012, 15:58:13 PM
Du ser veldig bra ut selv :) Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Jeg er en storsynder på det området, klarer ikke holde samme program over mer enn noen uker før jeg finner ut at det er noe jeg vil endre. Har også hatt utrolig lite jevnhet i treningen, en gang en uke og tre ganger neste. Periodevis blir det noen øvelser jeg setter sammen der og da. Har ikke fast fast treningspartner heller, så alt blir veldig tilpasset. Helt sikkert ikke bra, men igjen så er jeg ikke så konsekvent. Men jeg har blitt veldig motivert av gode tilbakemeldinger i sommer (bar overkroppsesong ftw) så jeg skal bli flink og holde det bra dette året. Har dog ikke satt meg et skikkelig program enda sånn det er nå.
Trener mye benk (varierer med dbs), db skråbenk, db flies, militærpress, db pullovers, lowrow, stående fremoverlent roing, hang ups, chins, db sidehev, dips, knebøy og diverse curls og pressdowns. Så har jeg noen uker med 10-12 reps før jeg bytter til noen uker med 6-8 reps. (Desverre ingen markløft for jeg har en prolaps nederst i korsryggen fra 2 år tilbake da jeg fikk et kne i ryggen under en kamp. Har fått streng beskjed fra lege om ikke å utsette korsryggen for noe belastning jeg ikke kan gjøre minst 20 reps på, så da gidder jeg ikke sånn det er nå).

Quote from: Eh on October 10, 2012, 16:16:08 PM
Bra framgang på armer, skuldre og bryst der! Skal fokusere mye på de samme områdene selv framover, så blir nok mer bilder her framover! :p
:D Det er skuldre jeg er mest fornøyd med selv sånn det er nå. Ikke mange av de jeg trener med som får særlig fremgang på sine så da er det kos å ha litt "kulete" skuldre selv. :) Henger litt etter på baksidene, så de får litt ekstra arbeid for tiden.
Spent på bildeupdate fra deg!

Eh


Stemning

Eh! Vi har alt sett ansiktet ditt ;) Estetiske "striations"!

deepArne

Quote from: Eh on October 08, 2012, 23:53:51 PMTusen takk for det, Arne! Kjekt å lese! :)
Var mye spørsmål her, så skal besvare så enkelt og greit jeg klarer.

Jeg har trent til sammen i underkant av 3 år, begynte med 2 økter i uka, lå veldig lenge på 4 økter i uka, men det siste året har det ligget på 5-6 styrkeøkter i uka. Teller du med alle kardioøktene hadde jeg 18 økter i uka under diett. Jeg begynte dietten på rett oppunder 80kg og var 70,6 før oppkarbingsdagen før NM. Vil tippe jeg mista rundt 9kg på de 3 mnd. Styrkemessig vet jeg ikke hvor mye jeg har "mista", for når kroppen går på så lite mat er den veldig utsatt for skader. Derfor var det kun lette vekter med masse repetisjoner som var lov - spesielt mot slutten. I begynnelsen persa jeg derimot både i benkpress og knebøy - begge på 130kg. Maks på markløft var 170. Alt skal forbedres kraftig i nær framtid ;)

På nm rodde jeg på 3min 14 sek (pers), hadde 23 chins og 42 dips (pers) :)
Tenkte å teste 1000 m roing idag, har aldri prøvd romaskin før. La meg på 450 watt (3.04 tid) i begynnelsen, men sprakk og måtte gi meg etter 700 m. Prøver igjen imorgon, ut frå dagens resultat er målet 3:20. Er tydlegvis lettare å få høg effekt på sykkel og særskild løp. På styrkeøvelsane er du ein del betre enn meg, men har tru på å nærme meg nivået ditt iløpet av vinteren (utenom benk, men i chins skal eg knuse deg;). Men eg lurer eigentleg på kvifor du har så mange kardioøkter? Ikkje at eg har så veldig peiling på athletic fitness, men er det ikkje betre å få energiunderskotet frå mindre mat?

For min del satsar eg mest på kondisjonsidrett, men har tru på ein allsidig kropp og trener litt styrke også. Har eigentleg tru på at ein kan kome langt med lite trening (ca 10 timar i veka), og at det er kvaliteten som bestemmer mest. Problemet mitt er at eg har for dårleg kontinuitet i treninga, men det satsar eg på å ha lagt bak meg no:-)

Claw

Har dere prøvd 500m roing? Prøvde for morroskyld og landa på 1:34. Holdt på å falle av flere ganger, ikke helt dreven på teknikken med full kraft.

Eh

Quote from: deepArne on October 15, 2012, 21:30:15 PM
Quote from: Eh on October 08, 2012, 23:53:51 PMTusen takk for det, Arne! Kjekt å lese! :)
Var mye spørsmål her, så skal besvare så enkelt og greit jeg klarer.

Jeg har trent til sammen i underkant av 3 år, begynte med 2 økter i uka, lå veldig lenge på 4 økter i uka, men det siste året har det ligget på 5-6 styrkeøkter i uka. Teller du med alle kardioøktene hadde jeg 18 økter i uka under diett. Jeg begynte dietten på rett oppunder 80kg og var 70,6 før oppkarbingsdagen før NM. Vil tippe jeg mista rundt 9kg på de 3 mnd. Styrkemessig vet jeg ikke hvor mye jeg har "mista", for når kroppen går på så lite mat er den veldig utsatt for skader. Derfor var det kun lette vekter med masse repetisjoner som var lov - spesielt mot slutten. I begynnelsen persa jeg derimot både i benkpress og knebøy - begge på 130kg. Maks på markløft var 170. Alt skal forbedres kraftig i nær framtid ;)

På nm rodde jeg på 3min 14 sek (pers), hadde 23 chins og 42 dips (pers) :)
Tenkte å teste 1000 m roing idag, har aldri prøvd romaskin før. La meg på 450 watt (3.04 tid) i begynnelsen, men sprakk og måtte gi meg etter 700 m. Prøver igjen imorgon, ut frå dagens resultat er målet 3:20. Er tydlegvis lettare å få høg effekt på sykkel og særskild løp. På styrkeøvelsane er du ein del betre enn meg, men har tru på å nærme meg nivået ditt iløpet av vinteren (utenom benk, men i chins skal eg knuse deg;). Men eg lurer eigentleg på kvifor du har så mange kardioøkter? Ikkje at eg har så veldig peiling på athletic fitness, men er det ikkje betre å få energiunderskotet frå mindre mat?

For min del satsar eg mest på kondisjonsidrett, men har tru på ein allsidig kropp og trener litt styrke også. Har eigentleg tru på at ein kan kome langt med lite trening (ca 10 timar i veka), og at det er kvaliteten som bestemmer mest. Problemet mitt er at eg har for dårleg kontinuitet i treninga, men det satsar eg på å ha lagt bak meg no:-)

Er kun på motstand 10 på romaskinen som gjelder!
Knuse meg i chins? Bring it! Skal jo trene i vinter jeg og! Hvor mange har du nå?

Mye kardio og mat fordi jeg trenger mer mat enn f.eks byggere (de spiser mer portein, men mindre karb på diett) på grunn av energien jeg trenger til øvelsene. Dessuten trenger ikke vi være så harde og tørre i musklaturen på scenen, så tar all den maten jeg kan! Oppjusterte karbs mellom NO og NM, begynte oppkarbing på torsdagskvelden i stedet for på fredag. og 100g ris istedet for 65 på fredag og biff i stedet for kylling + 1 liter mer vann på fredag. Det funka bra, for jeg var både i bedre form og gjorde det mye bedre i øvelsene på NM!

deepArne

Quote from: Eh on October 15, 2012, 22:28:34 PM
Er kun på motstand 10 på romaskinen som gjelder!
Ja, testa ut forskjellig motstandar under oppvarminga. Umogeleg å få høg effekt på andre enn 10. Det går vel ikkje fortare på 1000 m med lettare motstand? Hadde same problemet som Claw og falt av fleire gonger:p Har forresten lagd ein funksjon som kan konvertere eller i det minste rangere prestasjonar på ulike distansar mot kvarandre. Reknearket ligg delt på google-documents, kan sende link dersom interesse.
Quote from: Eh on October 15, 2012, 22:28:34 PM
Knuse meg i chins? Bring it! Skal jo trene i vinter jeg og! Hvor mange har du nå?
Klarer ikkje meir enn 15-16 no, men satsar på at 10-15 kg mindre kroppsvekt skal hjelpe på (er seriøst overvektig). Persen er 20 med overhåndsgrep, trur gjennomføringa var godkjent også. Er eigentleg pinleg svak i det meste, men har alltid vore sterk i chins.
Quote from: Eh on October 15, 2012, 22:28:34 PM
Mye kardio og mat fordi jeg trenger mer mat enn f.eks byggere (de spiser mer portein, men mindre karb på diett) på grunn av energien jeg trenger til øvelsene. Dessuten trenger ikke vi være så harde og tørre i musklaturen på scenen, så tar all den maten jeg kan! Oppjusterte karbs mellom NO og NM, begynte oppkarbing på torsdagskvelden i stedet for på fredag. og 100g ris istedet for 65 på fredag og biff i stedet for kylling + 1 liter mer vann på fredag. Det funka bra, for jeg var både i bedre form og gjorde det mye bedre i øvelsene på NM!
Eg trur ein mister mykje fysisk kapasitet på å ha for låg feittprosent (spesielt over tid), men ein klarer å kompensere nokolunde med bra oppkarbing. Har prøvd litt kamikaze-diettar tidlegare og då har det vore hardt med (intensiv) kardio. Men i vår fekk eg diett av Børge Fagerli og då var det ingen problem sjølv om vekta gjekk ned bra. Har aldri vore i nærleiken av feittprosenten din så har ikkje peiling på korleis kroppen reagerer på det, men ser at Fagerli anbefaler mindre kardio på diett. Det er klart at du har roinga som du skal prestere på, men som sagt har eg meir tru på kvalitet på øktene framfor stor mengde. I tida fram mot ein konkurranse i AF er vel målet å behalde kapasiteten mest mogeleg, då det er vanskeleg å auke?