Eh, hva nå?

Started by Frk sky, March 21, 2014, 01:19:36 AM

Previous topic - Next topic

mini

Quote from: Anders GV on March 25, 2014, 21:55:18 PM
Har han tatt det bort eller bare skjult statusen sin?

Virker rart om det er mulig å beholde "i et forhold med xxx"-sivilstatusen om xxx har endret sivilstatus til singel.

Nettopp. Det er ikke mulig å beholde at du er i et forhold MED en annen hvis de har endret det. Men det er fullt mulig å skjule hva du vil på fjesboka.

Frk sky

Han har skjult statusen sin, slik at ingen kan se. Vi fikk ikke snakket helt om hvor lenge han hadde tenkt at det var greit at det sto sånn på profilen hennes, men så tenker jeg at jeg vil fokusere mer på hva han gjør enn hva som står på Facebook. Er det helt teit? Han tar meg med ut på ting, inkluderer meg i planer han har, tekster eller ringer meg hver eneste dag, sier han har planer for bursdagen min som er to mnd fram i tid, og ønsker at vi skal planlegge ferie sammen til sommeren. Jeg har ikke hilst på noen av vennene hans ennå, ei heller han på mine, men jeg møtte moren hans så vidt det var i går.

Det kan godt hende jeg "overser" hele denne greia med eksen litt, og jeg kan sikkert fort ende opp med å bli såra. Men synes det er like teit å droppe hele han bare pga denne Facebook greia? Han tok jo også selv initiativ til å snakke om temaet.. Er jeg kjempe naiv nå?  :P

Schwarzkopf

#17
Jeg synes det er ekstremt spesielt hvis han skal fortsette å stå i et forhold med en tidligere kjæreste på det grunnlag at hun ikke klarer/sliter med å gi slipp på ham. So what, spiller det noen rolle? Siden juletider, sier du? Det er ganske lenge siden. Jeg forstår ikke logikken hans, det er jo en grunn til at det ble slutt i utgangspunktet.

Quote from: Love on March 21, 2014, 21:21:26 PM
Gutter/menn har lett for å "safe", dvs litt overlapp på damer (dessverre). Mulig de ikke helt fikser å "ikke ha noen"....
Så mulig at han holder eksem i uvisshet så lenge han ikke er sikker på hva du vil...

Ja, nettopp. Er eksen klar over at du holder på med ham? Nå mener jeg ikke å grille tanker i hodet ditt, men hvis hun ikke gjør det, er det sannsynlig at han skal se hvordan det går med dere to, og hvis ikke det gjør det, har han henne som en eventuell backup. Forøvrig burde varsellampene dine begynne å lyse som et juletre dersom du finner ut at han har noen form for kontakt med henne enda.





piken

Jeg tenker at du først og fremst skal være opptatt av hvordan han behandler deg, og ikke av facebook. Sett at ting går i riktig  rekkefølge og tempo. Men jeg synes også at du skal være ærlig med han hvis du synes det er ubehagelig at eksen fortsatt har forholdet stående på facebook - for det er jo rimelig sært, selv om folk kan ha sine grunner.

Greit nok at gutter har en tendens til å overlappe og holde på gress og alt det der, men synes også folk generelt har en tendens til å trekke litt raske konklusjoner for å dømme andre nord og ned - INGEN er bare det du ser, på godt og vondt. Det viktigste er å snakke sammen, bygge tillitt og ta hverandre for det man er. Dere er ikke kjærester enda, men før dere eventuelt blir det er det viktig at du føler du kan stole 100% på han (og han 100% på deg). Det viktigste er jo at man har det bra, ikke hvorvidt folk har oppdatert facebookstatusen i riktig rekkefølge eller ikke ..

Frk sky

Ja, det er ganske spesielt, men så er folk forskjellige da. Og det er klart at hvis forholdet vårt utvikler seg så kommer jeg til å endre mitt syn på dette. Men for nå, helt ærlig så synes jeg ikke dette med "overlapping" er såå ille.. Hvis det skulle skjære seg mellom oss så har vel ikke jeg noe behov for at han er singel uansett. Og hvis det skulle skjære seg mellom oss skulle jeg gjerne likt å ha en fyr på "lur" for å lette på hjertesukket litt!  Sier ikke at det er særlig etisk riktig, men dog. Det som ikke er greit er så klart hvis vi blir kjærester..Da er det ikke innafor å ha noen på vent..

Når jeg ser tilbake på det ser jeg faktisk at det er JEG som ikke har vært oppriktig med han om mine tanker rundt dette. Han forteller meg alt jeg lurer på, og mer enn det.. Mens jeg driver å spekulerer for meg selv (og med dere  :)) ENN SÅ LENGE, så er det greit for meg sånn som det er nå. Men det var godt å bare få luftet litt tanker rundt det, og godt at vi fikk snakket om det han og jeg. Som du sier piken, vi er ikke kjærester ennå, og enn så lenge er jeg jo så fornøyd med hvordan han behandler meg.

Love

....og mannfolk kan være litt trege med ta konflikter, kan hende de har en del felles venner og familie som han forsøker å ta hensyn til. Synes du gjør rett i å bare vente og se, enn så lenge....
På en måte litt kjekt å la ham bli ferdig med greiene sine, sånn at han er sikker på valget han tar, så du kan være trygg på at han vil ha akkurat deg;)
Godt tegn at dere kan snakke sammen og at han er åpen om det.
(Facebook er litt skummelt, masse muligheter for snoking og spekulasjoner.... typ "HVA! trykket han like på bildet hennes...!! hvem er hun og hva betyr det" osv.) Hehe...

Frk sky

Hun har fjernet kjæreste-statusen nå :) praten vi hadde gjorde vel sitt! Og JA love; Facebook legger opp til mye rart!;) hehe

piken

Er igrunn enig i det at det er bedre at han er sikker når han først har valgt deg, faktisk. Så lenge man ikke er utro og lover ting man ikke kan holde så ser jeg ikke noe galt i litt overlapping (alt etter hva man legger i ordet). Og vi ser jo her et eksempel på at det hjelper å snakke om ting, men samtidig også ta seg en pust i bakken før man snakker for å ikke hause opp en filleting.

Kos deg videre med sommerfugler i magen - og hvis du noen gang blir usikker på noe igjen, så har magefølelsen som oftest rett ;-)