Sjekking og muligheter(Avsporing fra "Forsøk."

Started by VB, May 09, 2012, 10:15:50 AM

Previous topic - Next topic

Femininist

Quote from: Adriwen on May 10, 2012, 20:46:28 PM
Tviler på at mamma lar meg dra alene til Oslo for å snakke med fremmede selverklærte sjekkartister fra GV, og betale.

Derfor lurte jeg på FB deres, eller om vi kunne PM'e oss fram til et møte i MITT nærområdet.

For personlig oppfølging har du coaching som kan gjøres via nettet og i det virkelige liv, men koster penger. Du kan også kontakte en psykolog gratis igjennom BUP, men er nok mer for å samle tanker og få selvtillit og mindre på sjekking. Jeg kommer ikke til å dra til Oslo-området for å holde deg i hånda, eller leke hobbypsykolog via Facebook og det tror jeg desverre ikke noen andre kommer til å gjøre heller.

Når det gjelder sjekking er det bare ett tips som fungerer; Just do it! Du har fått mye individuell oppfølging som gjør deg i bedre stand til å snakke med fremmede jenter, enn mange andre gutter på din alder. Bostedet ditt er også en fordel. Jeg hadde godt over en time inn til byen da jeg var på din alder. (Og ja, jeg dro inn dit alene fra jeg var 15 og jeg tror du er moden nok til å ta buss i 30 min inn til Oslo om du ønsker det).

Disse rådene har du fått fra første stund og du har blitt mye flinkere på å ta kontakt med jenter! Synes det er veldig bra! Det som derimot skurrer litt er at du "bare" har møtt 15 jenter og gått ut 3 ganger når du på samme tid har skrevet over 700 innlegg om sjekking og hvordan du kan møte jenter. Alle her ønsker at alle andre skal bli bedre og flinkere med andre mennesker, og i å sjekke, men det meste skjer i praksis og ikke i teorien. Det er derfor det er så mye mas på det å snakke med fremmede jenter. Det er ingen fasitsvar i hvordan en skal gjøre det, og hvordan det skal bli mindre skummelt. Det er bare du som kan gjøre noe med situasjonen du er i.

Vil du ha mer konkrete råd enn de du har fått så vil jeg komme med en utfordring til deg; Jeg utfordrer deg i å lage ei feltdagbok på feltrapport siden og å snakke med minst ei fremmed jente hver dag og skrive om det der! Da kan vi hjelpe deg, helt konkret, med hva du gjorde bra og hva du kan gjøre bedre til neste dag. Tar du denne utfordringen og snakker med første fremmede jente i morgen, så vil du ha snakket med femti (50!) nye jenter 1. juli!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stanley

#31
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Rebound


Eh

Quote from: Adriwen on May 10, 2012, 21:20:27 PM
Hvis jeg tilslutt klarer å rote meg bort i Oslo, hva skal jeg si da til slutt?

Spør noen om veien eller hopp i en taxi.

Hvorfor må du alltid lete etter problemer overalt? Som en vis bjørn en gang sa;
http://www.youtube.com/watch?v=Uhr0yFQUCeI

Femininist

Quote from: Adriwen on May 10, 2012, 22:11:34 PM
Kan du lage oppsettet på den tråden min i Feltrapporttråden?

Nei, litt selvstendig må du være.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

fuglen

Adriwen. Mitt tips til deg er å bli kjent med noen som pleier å feste i helgene. Ikke tenk på om den personen er kul eller er en taper, bare det er en fyr som kan ta deg med på festing av og til. Bli kjent med den største taperen om du så må, bare han kan ta deg med ut på fest.

Det var slik jeg gjorde det da jeg var i din situasjon. Jeg ble kjent med en skikkelig raring, men han dro på fester og tok meg med. Han var på en måte "min vei inn".

Jeg har vært i din situasjon, Adriwen. Jeg vet at det å snakke med totalt fremmede jenter er helt utenfor den komfortsone. Jeg tror nok også det er et litt for stort steg for deg å ta. Kanskje du heller bør prøve å få flere guttevenner, og håpe på at noen av dem vil ta deg med på fest. Det er iværtfall en start.

Hvis mitt forslag ikke er godt nok, prøv å gjør noe værtfall. Du kan ikke sitte hjemme å vente på du blir 18 og kan dra ut på byen.

Jeg avslutter med å sitere en klok mann:
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- Albert Einstein

VB

Quote from: Eh on May 10, 2012, 23:43:45 PM
Quote from: Adriwen on May 10, 2012, 21:20:27 PM
Hvis jeg tilslutt klarer å rote meg bort i Oslo, hva skal jeg si da til slutt?

Spør noen om veien eller hopp i en taxi.

Hvorfor må du alltid lete etter problemer overalt? Som en vis bjørn en gang sa;
http://www.youtube.com/watch?v=Uhr0yFQUCeI

Beste tipset hittil :)

Uansett Adriwen du har sikkert lest tipsene til gutta fra GV på bloggen, de foreslo at man starter med å spørre jenter rundt seg om ting man lurer på. Eks "hva er klokka", "vet du om denne bussen går til ...?", etc...

En start er å bli vandt med å gjøre det, du trenger ikke gjøre noe annet. Det er ingen sjanse for avvising siden du prøver ikke på noe mer og ingen vil se rart på deg siden det er et naturlig spørsmål. Så når du kan gjøre det uten frykt kan du begynne å prøve å gjøre mer, eks hvis jenta ser ut som hun er åpen for en samtale så kan du kommentere noe "forresten, det er en skikkelig fet t-skjorte. Hvor fikk du tak i den?" og se hvor samtalen går.

Stanley

#37
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

Quote from: Adriwen on May 11, 2012, 08:50:13 AM
Men hvordan skal overgangen være?

Liksom:

Meg: Vet du om ***-bussen har gått?
Hun: Nei, jeg skal ta den jeg også, venter
Meg: Kul T-skjorte

Det virker LITT vel rart å endre tema på begrenset tid?

Jeg skal prøve å snakke med en jente i dag, og skal opprette tråd i Feltrapporter. Men hva bør tråden hete egentlig?

Start med:

Du: "Hei, vet du når bussen går?"
Hun: "Den går om 10 min"
Du: "Okei! Takk! (åsså smiler du)


Du trenger ikke gjøre mer! Etter det stopper du ei du syns er søt og spør hva klokka er.. når du får svaret, så sier du "takk" smiler og går videre :)

Tråden kan du kalle "Feltrapport"
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#39
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

Så kall den "min dag i Oslo" eller noe da.. Navnet har fint lite å si!
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#41
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Roman

#42
Quote from: Adriwen on May 10, 2012, 21:20:27 PM
Hvis jeg tilslutt klarer å rote meg bort i Oslo, hva skal jeg si da til slutt?

Her er en video for å hjelpe deg å forstå at du faktisk kan si HVA SOM HELST.


Og btw, vil du møte jenter for vår del, eller for din egel del? Om du gjør det for din egen del, så bør du egentlig drite i hva du skal kalle feltrapporten, det er jo tross alt ikke hovedoverskriften i VG du skal lage heller :)
Be like water my friend.

Stanley

#43
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Roman

Quote from: Adriwen on May 11, 2012, 09:25:52 AM
Bør det legges så mye godvekt i Youtubevideor?

Det velger du selv.
Du kan velge å være åpen sinnet, og la deg bli inspirert, ELLER å være negativ og ikke vokse.

Du kan spør deg selv samtidig "Bør det legges så mye godvekt i internettforumer" ?
Be like water my friend.