ensomhet

Started by Jeagle, November 27, 2012, 22:23:33 PM

Previous topic - Next topic

Jeagle


denne saken har virkelig truffet meg midt i hjertet og fått meg til og virkelig tenke over saker og ting.

jeg synes det er ille at folk blir sittenes alene om det er i hjula eller om det er ellers da. så hvordan se tegnene, hvordan hjelpe???

hva er deres tanker om saken???
å være eller ikke være

Femininist

For hennes del ordnet det seg http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10048301

Å se tegnene er vanskelig, spesielt i byer hvor en ikke engang kjenner naboene. Ellers så finnes det nok av folk som pga skilsmisse eller annet må feire jul alene. Så en grei måte å starte på er å gå igjennom telefonlista og tenke over hvem den personen skal feire jul med, og er det noen du er usikker på, så kan du bare ringe for å "slå av en prat" og tilfeldigvis spørre hvordan de skal feire jula. Å henge opp en lapp på butikken "skal du være alene på julaften? Vi har en ledig stol" kan og være en løsning.

Ellers har vi mye å lære fra andre kulturer rundt å jobbe frivillig på julaften og slike ting.

De som spør om hjelp og selskap får det somregel, men å spørre om hjelp er det som er så vanskelig. I disse dager får jeg forresten helt vondt av meg av alle de hjemløse som sitter på hvert gatehjørne :/ Lurer på hvordan deres jul, og vinter, blir...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.