Nøkkelen til suksess

Started by Jungeldyret, September 27, 2013, 08:14:11 AM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

Nøkkelen til suksess blandt både jenter og gutter:

Tenke skrive en liten post om det vi alle egentlig vet, men ikke alltid følger.
Først vil jeg dra fram at å være populær kan komme i flere forskjellige muligheter, men det skal jeg ikke gå dypere inn i.

Tillit:

Det å ha tillit til noen vil si " å føle at personen ikke vil deg noe vondt". ( Noen har sikkert andre meninger om ordet)

Reddsel i forhold til tillit:

- Går hjem i mørket alene fra byen og det kommer en svær kar bak deg med hetta trukket over hodet, det er ingen andre i nærheten.
-  En jente holder på å bli kjent med en kar, han gjør noe helt rart og spytter på en annen- kaster en drink i veggen - sier noe helt blåst.

Hva er tillit og hva mener jeg med reddsel i forhold til tillit?
Tillit er noe vi alle har til hverandre, HELT til den brytes! Den kan brytes av ekstremt lite, eksempel: Hvor ofte har du fått et dårlig inntrykk av en annen person på grunn av noe du har hørt?

Har du noen gang hilst på en annen person og tenkt "hjelp"? 

Hvordan beholde tillit? - Enkelt svar? Ved å være normal! :)
- Klær ( Hadde du vist at han karen som løp bak deg hadde på en dress hadde du nok ikke blitt så skremt)
- Utseende (Hår,Sminke,etc)
- Snakker/Talemåte/Dialekt/Språk (To nordmenn i utlandet er på godfot med engang)
- Følelser
- Oppførsel

Eksempler på Unormal oppførsel som bryter tillit:
Leste et innlegg her som jeg bruker som eksempel: Veltet drinken til en jente, kjøpte ikke ny, beklaget seg ikke = Drittsekk/Unormalt
Annet eksempel: Jeg hadde blitt godt kjent med en jente for en del år siden, hun sendte meg et hjerte via sms - i stedet for å svare på en normal måte valgte jeg å ikke kommentere det i det hele tatt - hva ville jeg selv ha tenkt? Unormalt og drittsekk gjort.

En ting som ofte kan skje er at vi både jenter og gutter velger å ikke vise noen følelser eller invistering fordi vi er redd for å virke for interesserte eller desperate. Problemet er at det bryter tillit og normal oppførsel.
Viktig å huske at det å vise følelser kan skape tiltrekkning også (obs obs, ikke overdrevent).

Nøkkelen til suksess:

- Genuin
- Snakk om det du liker
- Vis interesse for andre (med måte)
- Ønsker du ikke bli kjent med personen, si i fra/avslutt på en normal måte

Sikkert glemt mer som kunne vært med her, fikk bare lyst til å skrive en liten post om temaet å være normal.
Feedback tas godt i mot, positiv som negativ.



Lurer

#1
Liiiiiker :)

Dette var du god på!

Sola

Det her er jo ting man mer eller mindre vet, men det er gull å bli minnet på det!! Post gjerne mer :)

Bozzern

Interessant post. Merker jeg kjenner meg igjen veldig på det du sier om at vi er redd for å vise for mye interesse og virke desperate, når det egentlig er normalt :P