Hvordan håndtere venninner som "hater" deg?

Started by VB, July 09, 2013, 09:59:28 AM

Previous topic - Next topic

VB

Så var ute på Lørdag og møtte en søt jente på et lite utested. Mens jeg stod å pratet med henne så kom venninna hennes bort (som jeg ikke hadde sett eller snakket med i det hele tatt), samtalen vi hadde gikk sånn som det her:

Venninna: *veldig bitchy tone* "Why don't you go away"
Meg: *smilende* "Sure, I will leave if your friend wants me to leave"
Meg: *ser på hun jeg snakket til* "So, you want me to leave?"
Hun jeg snakket med: *smilte, sa ingenting*
Meg: *fortsatte å prate med dama jeg snakket med*
Venninna: *mumlet litt, stod der i 10 sec, så stakk hun*

Fikk høre fra en venninne av meg som jeg var der med at hun venninna tilbrakte mesteparten av kvelden etter dette til å halvveis danse samtidig som hun stirret på meg med et intenst hat i blikket.

Nå skal det sies at løsningen jeg brukte fungerte denne gangen (selv om det skapte problemer for å dra hjem med dama, siden venninna gjorde alt hun kunne for å cockblocke senere på kvelden), men hadde de vært bedre venninner så tviler jeg på at det hadde gått. Selv om det er mulig situasjonen aldri hadde oppstått hvis de bare var gode venninner, jeg tror hun "venninna" var interessert i dama jeg pratet med. Hun prøvde seg på venninna jeg var der med senere på kvelden. Og siden jeg ikke hadde pratet med henne eller sett på henne tidligere på kvelden er det den eneste logiske grunnen jeg kan se til at hun ville ha meg til å stikke.

Er det noen som har noen forslag til hvordan man kan håndtere situasjonen bedre? En optimal løsning vil være å prøve å faktisk få venninna til å like meg i stede for å gamble på at hun jeg pratet med heller ville prate med meg enn å støtte opp venninnen sin. Men hvordan?

Openingherisont

Som du sier så er nok den beste løsningen å inkludere venninnen i samtalen.
Du kan f.eks starte inkluderingen med å høre hvordan de kjenner hverandre, for å innlede litt. Screening er en ganske god samtalestarter, har jeg erfart. Også kan du f.eks følge opp med noe ala om de har opplevd noe sprøtt sammen på byen?

Etter å ha pratet en stund, så venninnen føler seg litt trygg på deg, spør du om du kan låne hun du prøver deg på, og vips så har du isolert. Ellers så er det jo praktisk å få en wingman til å hjelpe deg.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Toshi

#2
Eneste jeg ville brukt litt tid på er å prøve å erindre når hun søkte oppmerksomhet, og ikke fikk tilstrekkelig.

De fleste gangene dette har skjedd meg har jeg vært for oppslukt i jenta jeg liker og for nervøs til å gi oppmerksomhet initielt eller når de søker.

I mitt hode er de som oppfører seg slik ikke annet enn selvoppslukte dramaqueens. Litt armlene-psykologi her, men jeg tror ikke dette dreier seg som noen andre enn henne. Tull og tøys for å endre stemningen og følelsene er nok det eneste som kan funke. Logikk er nok dødfødt. Det å sette opp en logisk overprøving mellom venninnene ville jeg prøvd å unngå. Du ber venninnen hennes velge deg fremfor henne, det fikk henne sikkert til å føle seg enda mer oversett/nedverdiget.

VB

Quote from: Openingherisont on July 09, 2013, 12:09:14 PMDu kan f.eks starte inkluderingen med å høre hvordan de kjenner hverandre, for å innlede litt.

Er helt enig i at jeg burde ha forhørt meg med dama jeg snakket med om hvor hun kjente henne fra, helst burde jeg ha gjort det før hun kom og spurt hvem hun var der sammen med.

Men jeg vet ikke helt hvordan det vil fungere å prøve å inkludere slike jenter for mye, i min erfaring (har skjedd meg en gang før) så tar de bare mine forsøk på å inkludere som en invitasjon til å bli enda frekkere. Men på den andre siden er nok ikke det å legge alt presset på dama jeg snakker med det beste heller...

Var derfor jeg lurte på om noen hadde noen bedre måter å håndtere slike situasjoner på, ikke at det skjer så ofte. Er andre gangen på ca 3 år at det har skjedd meg at en venninne kommer opp og er aggressiv uten noen spesiell grunn.

Quote from: Toshi on July 09, 2013, 14:31:54 PM
Eneste jeg ville brukt litt tid på er å prøve å erindre når hun søkte oppmerksomhet, og ikke fikk tilstrekkelig.

De fleste gangene dette har skjedd meg har jeg vært for oppslukt i jenta jeg liker og for nervøs til å gi oppmerksomhet initielt eller når de søker.

I mitt hode er de som oppfører seg slik ikke annet enn selvoppslukte dramaqueens. Litt armlene-psykologi her, men jeg tror ikke dette dreier seg som noen andre enn henne. Tull og tøys for å endre stemningen og følelsene er nok det eneste som kan funke. Logikk er nok dødfødt. Det å sette opp en logisk overprøving mellom venninnene ville jeg prøvd å unngå. Du ber venninnen hennes velge deg fremfor henne, det fikk henne sikkert til å føle seg enda mer oversett/nedverdiget.

Det kan ha vært en grunn, det skal sies at for meg oppfattet jeg det som at hun bare kom bort og sa det helt uten videre. Men er selvfølgelig fullt mulig at hun prøvde å komme inn i samtalen tidligere men at jeg ikke oppfattet det og ignorerte henne.

Og ja, jeg er veldig enig at å legge presset på hun jeg pratet med er et sjansespill og langt fra den beste løsningen.

Lars GV

Jeg ble litt forvirret av spørsmålet ditt.

Quote from: VB on July 09, 2013, 09:59:28 AM
Mens jeg stod å pratet med henne så kom venninna hennes bort (som jeg ikke hadde sett eller snakket med i det hele tatt)

Quote from: VB on July 09, 2013, 09:59:28 AM
jeg tror hun "venninna" var interessert i dama jeg pratet med. Hun prøvde seg på venninna jeg var der med senere på kvelden.

Så de to jentene var faktisk ikke venninner? For meg virker det som at du først bare antok at de var det, og kanskje av vane snakker om to jenter som venninner, men i dette tilfellet så var det enten en random jente eller en bekjent som var interessert i henne? Altså en lesbisk/bi jente som konkurrerte om henne? I så fall er det vel ikke et spørsmål om hvordan å håndtere venninner, men heller konkuranse fra andre (menn eller kvinner) uten at det blir dårlig stemning?
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

MVP

Du har sittet henne med klammis eller noe, uten at hun husker det
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

VB

Quote from: Lars GV on July 09, 2013, 18:48:08 PM
Jeg ble litt forvirret av spørsmålet ditt.

Quote from: VB on July 09, 2013, 09:59:28 AM
Mens jeg stod å pratet med henne så kom venninna hennes bort (som jeg ikke hadde sett eller snakket med i det hele tatt)

Quote from: VB on July 09, 2013, 09:59:28 AM
jeg tror hun "venninna" var interessert i dama jeg pratet med. Hun prøvde seg på venninna jeg var der med senere på kvelden.

Så de to jentene var faktisk ikke venninner? For meg virker det som at du først bare antok at de var det, og kanskje av vane snakker om to jenter som venninner, men i dette tilfellet så var det enten en random jente eller en bekjent som var interessert i henne? Altså en lesbisk/bi jente som konkurrerte om henne? I så fall er det vel ikke et spørsmål om hvordan å håndtere venninner, men heller konkuranse fra andre (menn eller kvinner) uten at det blir dårlig stemning?

De var venninner det er jeg sikker på (hvor gode venninner de var er jeg ikke sikker på, mulig bekjent er en mer passende beskrivelse), antagelsen om at hun var interessert i venninna var noe jeg gjorde etter at jeg ble fortalt at hun i det minste var bi (siden hun prøvde seg på venninna jeg var der med senere på kvelden). Det var den eneste logiske grunnen jeg kunne finne for at hun var så interessert i å bli kvitt meg.

Jeg hadde ikke hatt noe i mot måten jeg håndterte det på hvis det var en random person som kom opp og prøvde seg, problemet var at siden det var en venninne så var hun utrolig irriterende senere på kvelden når jeg prøvde å få med dama jeg snakket med ut fra stedet. Derfor hadde det vært bedre å funnet en løsning hvor jeg klarte å bli venn med venninna i stede for å gjøre henne enda mer irritert.

Men nå som du og Openingherisont har nevnt det er det tydelig for meg at jeg burde ha sjekket situasjonen bedre og funnet ut hva forholdet mellom dem var.