Når noen har kjæreste men liker deg

Started by Vandelay, March 05, 2012, 21:27:09 PM

Previous topic - Next topic

Vandelay

Møtte en jente for noen måneder siden på en fest. Danset litt, ble kjent med hverandre. Jobber i nærheten av hverandre. Hun kommer ofte innom på jobben, sier hei og slår av en hyggelig prat. Jeg gikk med skjerf og var sjuk en periode, da ga hun meg sjokolade(favoritten) innpakka i  bånd(favorittfargen min). Hun sier ofte at vi bare er venner, og at "dette er vel ikke rart, er det?" hvor jeg da svarer at jeg synes det ikke er rart. Jeg gir henne en klem når hun drar videre etter snakkisen. Så kyssa hun meg på kinnet. Har slutta å gi henne klemmer nå, kun et lite blink og et hadebra. Vi snakker lett og ler mye, har en bra kjemi.

For ikke lenge siden sa hun at hun ville si meg noe. "Hva da?" spurte jeg. Hun stusset litt, var i ferd med å gå videre. Jeg visste det, men likevel pusha jeg for å få svar. "Hva da?". Hun sa hun var blitt glad i meg, kanskje litt for glad i meg og etter det så hun på meg. Jeg visste det kom. Pussig, men allerede første kvelden jeg traff henne visste jeg det og jeg skulle ønske jeg ikke hadde pusha. Jeg sa at vi hadde det bra som venner, og at det ikke er lurt å risikere noe.

Hun er 10 år eldre enn meg og har en kjæreste hun har vært sammen med i mange år. De pusser opp nyleiligheten sin nå, hun er der hver dag etter jobb for å rive ett eller annet.

Så hvorfor inviterte hun meg på kaffe i dag?

Og hva skal jeg gjøre?

brownstone

Min tanke om jenter med kjæreste er at det er mer enn nok single jenter der ute, så hvorfor kødde til et forhold?

Om du er ute etter forhold med henne blir det et stort press på forholdet pga måten det starta på. Når hun i tillegg er 10år eldre enn deg er det vanskelig å se hvordan det skal funke. (Joda, det skjer.. men likevel..)

VB

Du kan godt ta en kaffe med henne men hvorfor ikke forklare henne hvor landet ligger?

Hun er nok bare interessert i deg fordi hun kjeder seg kanskje litt i forholdet, evnt har hun det kjempe bra men du er ny og spennende og hun ser bare dine gode sider og ikke dine dårlige. Når man har vært sammen med noen lenge kjenner man alle sider ved dem, da kan fort andre virke bedre fordi man ikke får se alle dårlige sider før man har kjent hverandre en stund.

Hun burde heller ta tid til å tenke over om dette er et tegn på at hun vil ut av forholdet sitt og at hun er for feig til å slå opp, derfor prøver hun å destruere forholdet ved å ha en fling med noen andre. Hvis det ikke er tilfelle og forholdet hennes er kjedelig burde hun tenke over det og tenke over hva hun kan gjøre for å gjøre det mer interessant igjen. Det å finne problemet er første skrittet mot en løsning.

Uansett, jeg ville snakket med henne om det uten å nødvendigvis si det direkte, men hinte kraftig om det og få henne til å tenke seg om å komme til sin egen konklusjon for hvorfor hun flørter med deg.

Med mindre du har ingen moralske skrupler med å ødelegge forholdet, i hvilket tilfelle gjør som du vil.

piken

Virker som om du trenger å ta en prat med henne ihvertfall. Og etter denne praten tenker jeg at du vet om dere skal ta avstand fra hverandre eller ikke, om så bare for en liten periode til hun ikke har den typen følelser for deg lenger.

Takk ja til den kaffen og se an litt hvordan hun oppfører seg, begynner hun å flørte eller hinte til at hun liker deg så synes jeg at du skal ta opp at du kun er interessert i å være kompis og spørre om hun vil ha litt avstand frem til hennes følelser har gått over. Takler hun ikke at du sier dette så er hun ikke noen venninne å samle på uansett, etter min mening.

Lykke til ;-)

Zervs

Ville ikke ha innvolvert meg mer i denne jenta, plutselig kommer det følelser inn i bildet og da blir det bare bråk.

Stanley

#5
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Bra jobba Vandelay, mange gutter ville tenkt med feil hode i en slik situasjon. Jeg tror du gjorde det riktige og at du i ettertid ikke kommer til å angre på det. Det er greit å ha visse moraler og grenser, det er alt for mange gutter i sjekkemiljøet som har mistet sine. Og hvis hun blir singel igjen så vil du sannsynligvis være den første gutten hun tar kontakt med.

veroni2011


TT82

Flott

Tipper det gjør litt med selvtilitten også.

Du takker nei til jenter om det ikke føles riktig for deg.
Ingen vits å sikte mot nærmeste lyktestolpe, en stjerneklar aften.

phalle

Creds til deg! Det var nok det rette/smarte valget.

Chuck Baz

Ble med en jente med type hjem i sommer og føltes ikke så digg etterpå, kudos, tror du har gjort rett.

piken

Oj, spennende med oppdatering her! Syns du taklet dette på en god måte :-)

VB

Quote from: Vandelay on March 30, 2012, 12:27:44 PMEr det umulig/uetisk for meg å være venner med henne da?

Er ikke umulig og hvor etisk det er får være opp til deg. Men jeg ser det som utrolig sannsynlig at hvis du blir venn med henne og henger med henne så kommer hun alltid til å ha følelser for deg. Jeg vet om flere gutter som aktivt har prøvd å skaffe seg jenter som er interessert i dem som de ikke vil gjøre noe med, kun for ego boosten / verdien det gir. Det blir litt som jenter som alltid har en gutt eller to som henger rundt dem som er interessert i dem som mer enn venner.

Personlig mener jeg det er moralsk forkastelig å gjøre det bevisst, men det er hovedsaklig når man viser litt mer interesse hver gang den andre trekker seg unna slik at man holder dem i samme posisjon over tid. Du har allerede fortalt henne at du ikke vil noe mer så i ditt tilfelle ville jeg personlig sagt at du ikke har gjort noe uetisk så lenge du er klar med henne om at ingenting kan skje mellom dere.

Men om det er lurt er en annen ting :)

Du kan jo prøve å spørre henne rett ut om det? Si du vil være venn hvis det er mulig, men at hun må si i fra hvis hun føler at hun ikke kan være venn med deg pga følelser, etc..

Stanley

#13
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on March 30, 2012, 15:25:59 PM
Det siste rådet der, kan vel virke litt selvdiggende provoserende, hvis hun faktisk ikke har SÅÅÅ sterke følelser som han tror?
Om hun er kul og de kjenner hverandre godt så skjønner hun jo at det er et forsøk på å beskytte henne fremfor å digge seg selv..