Skal vi beholde funksjonen for å kunne slette egne innlegg?

Started by Lars GV, July 12, 2012, 19:10:59 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Basert på en diskusjon som startet i denne tråden her:
Hva mener folket; skal det være mulig å kunne slette egne innlegg, skal man kun kunne redigere bort teksten men la selve innlegget stå, eller hvordan bør det være?
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Jeagle

Redigering. Men ingen sletting. Hvordan skal vi ellers lære?
å være eller ikke være

Dev


QueenB

alle må kunne stå for det de har "sagt". Særlig når man kan redigere det bort etterpå :P
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Anugita

Ingen sletting, og fjern muligheten for redigering etter 12 timer eller noe... Har man driti seg ut og skrevet noe som gjør at andre kan kjenne en igjen, får man heller ta kontakt med admins også får de vurdere hvert enkelt tilfelle... Har man ikke baller til å stå for det man har skrevet, burde man holde seg unna internett ;)

--WTF?--

Quote from: Anugita on July 13, 2012, 04:53:47 AM
Har man ikke baller til å stå for det man har skrevet, burde man holde seg unna internett ;)

I prinsippet enig, men man kan aldri være 100% sikker på at noe man har skrevet ikke vil bli misbrukt på en eller annen måte. Behold redigeringsfunksjonen uten begrensninger!
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Dev

Hvorfor er det så farlig å redigere innlegg? Miljøet her er såppas bra at jeg ikke tror noen vil misbruke det, isåfall veldig sjeldent. Dersom det faktisk hadde hvert et problem så er jeg enig, men akkurat nå synes jeg det bare blir litt sånn "just because".

Folk her er i utvikling, ikke alle er 100 % selvsikre enda, og synes dem skal få lov å redigere bort noe de angrer på ha skrevet / er flau over så lenge de ikke får andre som har svart til å framstå som en tullinger.

QueenB

Quote from: Dev on July 13, 2012, 13:22:06 PM


Folk her er i utvikling, ikke alle er 100 % selvsikre enda, og synes dem skal få lov å redigere bort noe de angrer på ha skrevet / er flau over så lenge de ikke får andre som har svart til å framstå som en tullinger.

men det er jo sånt man lærer av.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Lars GV

En idé er jo å fjerne slettefunksjonen, også kan man kontakte admin på PM(meg eller Andreas) om det er noe man absolutt vil få slettet, så kan man vurdere det ut i fra konteksten av tråden. Det vil øke terskelen for sletting samt beskytte helheten av en tråd litt bedre når en "utenforstående" tar avgjørelsen.

Nå er jo ikke dette med sletting eller redigering et stort problem her tror jeg, så vi bader litt i et luksusproblem nå.

Det er jo også litt gøy å gå tilbake å se på gamle innlegg av en selv for å se hvor mye man har vokst i perspektiver, erfaringer og forståelse i nåtiden når man sammenligner.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Carebear

Quote from: Lars GV on July 13, 2012, 15:16:28 PM
Det er jo også litt gøy å gå tilbake å se på gamle innlegg av en selv for å se hvor mye man har vokst i perspektiver, erfaringer og forståelse i nåtiden når man sammenligner.

Bra sagt :)
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Jeagle

Quote from: Lars GV on July 13, 2012, 15:16:28 PM
En idé er jo å fjerne slettefunksjonen, også kan man kontakte admin på PM(meg eller Andreas) om det er noe man absolutt vil få slettet, så kan man vurdere det ut i fra konteksten av tråden. Det vil øke terskelen for sletting samt beskytte helheten av en tråd litt bedre når en "utenforstående" tar avgjørelsen.

Nå er jo ikke dette med sletting eller redigering et stort problem her tror jeg, så vi bader litt i et luksusproblem nå.

Det er jo også litt gøy å gå tilbake å se på gamle innlegg av en selv for å se hvor mye man har vokst i perspektiver, erfaringer og forståelse i nåtiden når man sammenligner.
etter og ha moderert forum selv, så synes jeg det er en god idê. kan være at folk tenker litt mer før de poster da^^
+1
å være eller ikke være

Dev

Quote from: Jeagle on July 13, 2012, 19:06:19 PM
etter og ha moderert forum selv, så synes jeg det er en god idê. kan være at folk tenker litt mer før de poster da^^
+1

Greia er at på veldig mange andre forums finnes det mange troll som liker å trolle, spamme og drittslenge. På dette forumet oppfører folk seg veldig bra - til tross for minimal moderering (så vidt jeg vet). Jeg ser derfor ikke helt hva du mener med at folk bør tenke litt mer før de poster. Jeg synes at det er litt rart at vi tar opp dette temaet i det heletatt på et forum med et så godt miljø. Som å skape problemer ut av ingenting.

--WTF?--

Quote from: Dev on July 13, 2012, 19:28:13 PM
Greia er at på veldig mange andre forums finnes det mange troll som liker å trolle, spamme og drittslenge. På dette forumet oppfører folk seg veldig bra - til tross for minimal moderering (så vidt jeg vet). Jeg ser derfor ikke helt hva du mener med at folk bør tenke litt mer før de poster. Jeg synes at det er litt rart at vi tar opp dette temaet i det heletatt på et forum med et så godt miljø. Som å skape problemer ut av ingenting.

Det er ikke et problem her nå, men vi vet aldri hva slags folk som dukker opp i fremtiden. Dessuten kan det i noen tilfeller være nødvendig å slette/redigere av hensyn til andre, selv om man står for det man har skrevet og det objektivt sett er sant. Ikke alle debatter egner seg for offentlig ordskifte, det er mange gærninger der ute som tar ting ut av kontekst og bruker det for å legitimere sin egen destruktivitet. Slike ting oppdager man gjerne i ettertid og da er det greit å kunne redigere.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Potet

Man skal stå for det man sier, og hvis man ikke kan slette innlegg tenker nok folk seg mer om før de poster noe dumt. Husk at forumet også er anonymt så det er begrenset hvor store konsekvenser innlegg kan ha for deg og ditt privatliv. Hvis man f.eks. dobbeltposter er det ikke verre enn at man sender post til Admin om å fjerne innlegget. At man kan redigere et innlegg holder i massevis! Ofte er det nok heller bare en litt annen formulering som skal til for at innlegget skal få en helt annen tone/mening.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!