Må du være flinkere enn henne?

Started by QueenB, September 18, 2011, 18:05:04 PM

Previous topic - Next topic

QueenB

Gutter,

det er ingen hemmelighet at hvis to personer har mange felles interesser/hobbyer, så teller det positivt i dating-sammenheng. Men hvis hun er flinkere enn deg i [sett inn hobby], er det negativt? Vil du helst være den som er flinkest? Vær ærlig, nå da :P


--WTF?--

#1
Hvis nivåforskjellen er ekstrem tror jeg ikke det hadde vært så kult. Men ellers hadde jeg digget om hun hadde vært på samme nivå eller bedre enn meg, da kunne jeg jo lære noe og så kunne vi utfordre hverandre.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

ChristianL

Gjør ikke meg noe om hun er bedre :). Hadde digga det jeg og.

Femininist

Si gjerne fra om det er forskjell på ulike områder. Er det forskjell på utdanning, arbeid, sport og spill?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

Quote from: Femininist on September 18, 2011, 20:13:51 PM
Si gjerne fra om det er forskjell på ulike områder. Er det forskjell på utdanning, arbeid, sport og spill?

her refererte jeg til noe så spesifikt som fotografi. En teknisk hobby som samtidig er veldig kreativt. Jeg tror det finnes like mange gutter som jenter som har dette som hobby, men guttene er kanskje flinkere til å promotere seg selv og sitt arbeid.

uansett: jeg opplever ofte at gutter som har foto som hobby, synes det er positivt at jeg deler denne interessen. Men de gir aldri uttrykk for at de synes jeg er noe flink. De er mest interessert i å vise fram egne bilder, og belære meg i teknikk jeg helt åpenbart kan. Hmmm. Mulig jeg ikke er flink heller, men de fleste jeg kjenner, liker bildene mine, og jeg har drevet med dette i flere år, og med de rette kontaktene kunne jeg ha levd av det, så det er ikke slik at jeg har 0 selvinnsikt heller.

det spørs vel hvilken hobby det er snakk om. jeg synes bare at det er bittelitt rart i mitt tilfelle.  :D

ChristianL

Quote from: QueenB on September 18, 2011, 20:37:20 PM
Quote from: Femininist on September 18, 2011, 20:13:51 PM
Si gjerne fra om det er forskjell på ulike områder. Er det forskjell på utdanning, arbeid, sport og spill?

her refererte jeg til noe så spesifikt som fotografi. En teknisk hobby som samtidig er veldig kreativt. Jeg tror det finnes like mange gutter som jenter som har dette som hobby, men guttene er kanskje flinkere til å promotere seg selv og sitt arbeid.

uansett: jeg opplever ofte at gutter som har foto som hobby, synes det er positivt at jeg deler denne interessen. Men de gir aldri uttrykk for at de synes jeg er noe flink. De er mest interessert i å vise fram egne bilder, og belære meg i teknikk jeg helt åpenbart kan. Hmmm. Mulig jeg ikke er flink heller, men de fleste jeg kjenner, liker bildene mine, og jeg har drevet med dette i flere år, og med de rette kontaktene kunne jeg ha levd av det, så det er ikke slik at jeg har 0 selvinnsikt heller.

det spørs vel hvilken hobby det er snakk om. jeg synes bare at det er bittelitt rart i mitt tilfelle.  :D

Tror det er en del som har vanskelig med å skryte av andre, spesielt hvis det er noe man føler man kan veldig godt selv. Kjenner mange som er akkurat sånn, og hender jeg tar meg selv i å legge inn "skjult skryt" av eget arbeid istedenfor å skryte av det andre har gjort som kanskje er like bra. Prøver å slutte med det :).

Potet

Hvis det er den store lidenskapen til personen kan det være vanskelig for han å godta om hun er bedre enn deg. Noen liker ikke gi skryt til andre som er nevnt her. Kanskje det er misunnelse som gjør at han ikke vil gi skryt? Hvordan man oppfatter estetikk er veldig inviduelt, så selv om det er visse retningslinjer/regler, er det ingen fasit for hva som er et bra foto. Kanskje han ikke liker stilen din rett og slett selv om du er god på å ta den type bilder? Veldig mye synsing her.

For min del: Hobby som jeg ikke deler ser jeg det på som en selvfølge at hun er bedre enn meg i. Er hun veldig flink i det vil jeg heller se opp til henne og se det på som et godt tegn at hun har en lidenskap som hun også mestrer veldig bra. Dersom hun derimot driver i en fysisk idrett eller noen annen form der menn generelt sett er mye bedre, det derimot litt mer bittert.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Jungeldyret

Kjempe bra om hun kan gi meg motstand i ting, men jeg vil heller la henne vinne en at hun faktiskt vinner. Dvs utdanning gir jeg faen, hadde vært drit kult om hun hadde en topp jobb. Penger kan ikke kjøpe kjærlighet.

Derimot fotografi? Ting jeg ikke bryr meg om, om du så er verdens beste fotograf  hadde ikke det vært noe spesiellt for meg. Derimot sport, utdanning, musikk osv er drit kult :)

No offence QueenB kult at du er flink, men det slår ikke ann hos denne gutten :)

Vandelay

Jenter med talenter er hot!

@queen: ta med speilrefleksen så tar vi en 'shoot? 

VB

Tror dette varierer fra gutt til gutt, noe svarene saa langt reflekterer ganske godt. Hvis en jente hadde vaert flinkere enn meg i noe jeg brenner for saa hadde ikke det vaert noe problem, med mindre hun oppforer seg som en idiot om det. Dvs hvis hun prover aa laere meg ting jeg kan (slik denne duden gjor med deg) eller generelt gnir inn at hun er bedre enn meg saa kan det fort bli et problem.

QueenB

Quote from: Jungeldyret on September 19, 2011, 06:43:44 AM
No offence QueenB kult at du er flink, men det slår ikke ann hos denne gutten :)

huff, nå kommer jeg til å låse meg inne på et mørkt rom, høre på "everybody hurts", og kutte meg oppover armene :'(

poenget var ikke at alle skulle like foto, men en hvilken som helst hobby som begge har, hvor jenta er like flink/flinkere. kan være alt fra fotball, til fekting, roing, fluefiske etc.

Quote from: Potet on September 19, 2011, 05:42:18 AM
Kanskje det er misunnelse som gjør at han ikke vil gi skryt? Hvordan man oppfatter estetikk er veldig inviduelt, så selv om det er visse retningslinjer/regler, er det ingen fasit for hva som er et bra foto. Kanskje han ikke liker stilen din rett og slett selv om du er god på å ta den type bilder?

joda, det kan godt hende at de ikke liker stilen min, og det er helt greit. men noen av bildene må de jo like?? har tatt tusenvis av bilder opp gjennom årene, så det er litt spes hvis han misliker alt. dessuten, er jeg selv veldig flink til å gi komplimenter, noe de også burde gjøre, i det minste for å være høflig?? De burde i allefall ikke gi meg en leksjon i basic teknikk hver gang vi treffes! Jeg synes bare at det er litt rart, jeg....

har tidligere også jobbet litt med film, vært med og filmet musikkvideoer o.l. som eneste jente på "laget". Enten så måtte jeg holde kjeft og gå med på alle guttas idéer, eller si hva jeg mente og bli kalt bitch. Det mannlige ego skal man ikke kødde med! jeeeez  ::)

Quote from: Vandelay on September 19, 2011, 09:43:10 AM
Jenter med talenter er hot!

@queen: ta med speilrefleksen så tar vi en 'shoot? 

avtale, din fashionista  :D

deepArne

For min del er det maks turn-on viss jenta er nerdete interessert og dermed også kjempeflink i noko. Og det blir endå betre om ho er det i ei av mine interesser, som er realfag, sykkel, langrenn og backgammon. Isåfall hadde eg gjerne stilt opp som støtteapparat for å gjere ho endå betre. Då eg var yngre var det derimot litt problematisk for meg, men det trur eg har mest å gjere med usikkerheit rundt eigne evner. Diverre er det få menneske som er like nerdete som meg, og endå færre jenter.

Cadillac

At jenter er flinke er utrolig sexy. Hvis jeg ser for meg min ideelle kjæreste skal hun være flink, gjerne flinkere enn meg når det kommer til utdanning og liknende. Dog kanskje ikke akkurat på samme område som meg :P Egoet inni meg tilsier at det blir en konflikt da. Men det hadde ikke spilt SÅ stor rolle.

Eh

Quote from: kastanje on October 18, 2011, 19:08:53 PM
Quote from: Cadillac on October 18, 2011, 18:19:33 PM
At jenter er flinke er utrolig sexy. Hvis jeg ser for meg min ideelle kjæreste skal hun være flink, gjerne flinkere enn meg når det kommer til utdanning og liknende. Dog kanskje ikke akkurat på samme område som meg :P Egoet inni meg tilsier at det blir en konflikt da. Men det hadde ikke spilt SÅ stor rolle.

Bytt ut jente med gutt og du får min mening om det samme/motsatte. En liten personlig betraktning: par der ingen er spesielt flink til noe: kjedelige, der en er typ veldig flink til noe og den andre ikke er spesielt flink til noe: skeivfordelte (typ: det der kommer vel aldri til å vare? Også gjør det det likevel), par der begge er utrolig flinke - til det samme: kvalmt, par der begge er utrolig flinke på hver sine felt: jeg vil ikke være singel lenger.

Helt enig. Par som ikke "kan" noe = sitte bare inne og blir tjukke med hverandre og i visse tilfeller isolerer seg fra omverdenen med hverandre. Har skjedd med en kompis av meg, det er ikke kult at han aldri er med på noe mer fordi han bare er med dama..


tor89

ENIGHET!

Har en kompis som ble dumpet to ganger på rad fordi jentene han var sammen med gikk lei av å sitte i sofaen - han er ganske tafatt :P nå er han sammen med en som like tafatt selv og ingen av de er spesielt smarte.

Var en gang sammen med en jente som var på landslaget i telemark, noe snever idrettsgren - men jeg syns det er utrolig sexy med jenter som kan noe/er flinke til noe!