Profiltekst, sukker

Started by Lisa, May 11, 2013, 21:59:16 PM

Previous topic - Next topic

Lisa

Hei,
Er det noen her som vil hjelpe meg med en profiltekst til sukker? Jeg har vært medlem der en stund, men ikke vært så aktiv. Nå har jeg oppdatert med bilder og ny tekst. Tar imot alle tips. Mangler det noe? Bør jeg ta bort noe? Fungerer skrivestilen? Ville dere sendt melding? :P

Om seg selv
Hei,
Jeg er ei 25 år gammel jente som leker meg igjennom livet. Jeg er målbevisst og fremtidsrettet, men enkel å distrahere med nye impulser. Min siste impuls er å prøve å bo i alle verdensdelene, si fra om du har lyst til å bli med til Asia eller Australia.

Jeg gjør det jeg liker, og liker det jeg gjør, selv om det kanskje ikke virker så positiv når det er midt i eksamensinnspurten. Til jul er jeg ferdig med min master i psykologi, noe som er mest spennende, men også litt skummelt.

På fritiden lever jeg A4 livet, med venner, trening og reising. Treningen skjer stort sett på studio, venner er viktige og jeg foretrekker å reise til nye spennende steder, men ei uke med sol, sand og strand er heller ikke feil.

Fun fact; Jeg er elendig til å gjøre kortkunster, men må prøve hver gang jeg får en kortstokk i hendene.

Drømmepartner
Jeg liker gutter jeg både kan snakke og leke med. Ingenting er mer sexy enn reflekterte menn, muligens med unntak av spennende, eventyrlystne og lekne gutter.

At du har egne interesser tar jeg som en selvfølge. Liker du tilfeldigvis å kokkelere, for meg, så er jeg solgt!

Jobb og interesser
- Supersmart
- Lett å engasjere
- Ikke redd for å være søt og jentete for å få viljen min

Ole GV

Synes denne teksten er ganske ok :)

Hadde droppet dette med "liker du tilfeldigvis å kokkelere for meg, er jeg solgt!"
Dette blir veldig vanlig setning på sukker, og det virker ikke som du stiller så store krav til personlighet

Tør å stille litt "åpne krav". Eks: Du bør være reflektert, jeg foretrekker menn som er litt handymenn, og jeg smelter dersom du.... (sett inn noe du virkelig smelter av)

Synes du også kan droppe skummelt etter spennende på psykologiutdannelsen din


Du kommer garantert til og få mange mld uansett ;)

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Greeneyed

Jeg er ikke enig med Selvtillit, synes ikke du bør droppe det om psykologi, det ser ut som det er en viktig del av livet ditt. Dessuten har vel psykologistudenter rykte på seg for å være omgjengelige og lette å prate med også, så jeg vil si det bare ser positivt ut. Særlig det at du snart er ferdig med master, det står det respekt av :)

Det eneste jeg ville endret er kanskje å sette inn en bindestrek mellom A4 og livet (sånn at det blir A4-livet, synes bare det ser mer riktig ut, men mulig det bare er meg, og jeg er ikke noen rettskrivningsfasit).

Lykke til!

Lisa

#4
Takk for tips, har gjort det om litt. Er ikke noe alternativ for meg å droppe å si hva jeg studerer. Har noen noe imot psykologi, så er det ikke rette mannen for meg uansett ;) Synes den setningen ser litt "amputert" ut uten noe mer enn hva jeg studerer, men mulig det ikke har noe å si. Synes dere dette bedre ut? Er det noe mer som kan gjøres bedre, eller fullstendig forandres?

Om seg selv
Hei,
Jeg er ei 25 år gammel jente som leker meg igjennom livet. Jeg er målbevisst og fremtidsrettet, men enkel å distrahere med nye impulser. Min siste impuls er å prøve å bo i alle verdensdelene, si fra om du har lyst til å bli med til Asia eller Australia.

Jeg gjør det jeg liker, og liker det jeg gjør, selv om det kanskje ikke virker så positiv når det er midt i eksamensinnspurten. Til jul er jeg ferdig med min master i psykologi.

På fritiden lever jeg A4-livet, med venner, trening og reising. Treningen skjer stort sett på studio, venner er viktige og jeg foretrekker å reise til nye spennende steder, men ei uke med sol, sand og strand er heller ikke feil.

Fun fact; Jeg er elendig til å gjøre kortkunster, men må prøve hver gang jeg får en kortstokk i hendene.

Drømmepartner
Jeg liker gutter jeg både kan snakke og leke med. Ingenting er mer sexy enn reflekterte menn, muligens med unntak av spennende, eventyrlystne og morsomme gutter.

At du har egne interesser tar jeg som en selvfølge. Du bør være intelligent, jeg foretrekker menn som er kreative, og jeg smelter dersom du kan å lage mat.

Jobb og interesser
- Supersmart
- Lett å engasjere
- Ikke redd for å være søt og jentete for å få viljen min

Oslomann77

#5
Quote from: Lisa on May 14, 2013, 01:15:08 AM
Takk for tips, har gjort det om litt. Er ikke noe alternativ for meg å droppe å si hva jeg studerer. Har noen noe imot psykologi, så er det ikke rette mannen for meg uansett ;) Synes den setningen ser litt "amputert" ut uten noe mer enn hva jeg studerer, men mulig det ikke har noe å si. Synes dere dette bedre ut? Er det noe mer som kan gjøres bedre, eller fullstendig forandres?

Om seg selv
Hei,
Jeg er ei 25 år gammel jente som leker meg igjennom livet.(Ville heller bare skrevet; Leker meg gjennom livet!!, alder står jo rett over allikevel) Jeg er målbevisst og fremtidsrettet, men enkel å distrahere med nye impulser. Min siste impuls er å prøve å bo i alle verdensdelene, si fra om du har lyst til å bli med til Asia eller Australia.

Jeg gjør det jeg liker, og liker det jeg gjør, selv om det kanskje ikke virker så positiv når det er midt i eksamensinnspurten. Til jul er jeg ferdig med min master i psykologi.

På fritiden lever jeg A4-livet, med venner, trening og reising. (Står overalt..:))Treningen skjer stort sett på studio, venner er viktige og jeg foretrekker å reise til nye spennende steder, men ei uke med sol, sand og strand er heller ikke feil.

Fun fact; Jeg er elendig til å gjøre kortkunster, men må prøve hver gang jeg får en kortstokk i hendene.

Drømmepartner
Jeg liker gutter jeg både kan snakke og leke med. Ingenting er mer sexy enn reflekterte menn, muligens med unntak av spennende, eventyrlystne og morsomme gutter. (Dette synes jeg var bra!)

At du har egne interesser tar jeg som en selvfølge. Du bør være intelligent, jeg foretrekker menn som er kreative, og jeg smelter dersom du kan å lage mat. (Denne er også relativt vanlig, men kort og grei)

Jobb og interesser
- Supersmart
- Lett å engasjere
- Ikke redd for å være søt og jentete for å få viljen min (Bra!)

Uten å ha reflektert veldig mye over hvilken type profiltekst som tiltrekker meg(bilder og interesser er definitivt avgjørende for meg), så tok jeg meg friheten å kommentere hva som er helt vanlig hos andre.. Synes det aller meste er kort, konsist og bra.
Har dessuten møtt flere helt uten profiltekst også.. ;)

Lisa

Takk for konkrete tilbakemeldinger! Starten har du helt rett i, den skal jeg forandre.

Fritiden min er A4, er det da bedre å ikke skrive noe om det, bare slette hele avsnittet?

Den "drømmepartner" delen synes jeg er helt forferdelig å skrive, synes det blir så klisje uansett hva jeg sier :S

Ole GV

Begynner å bli bedre!:)

Liker det du skrev om at ingenting er mer sexy enn reflekterte menn, men det som kommer etter kommategnet dreper liksom hele setningen.. Hadde droppet det etter, og bare skrevet "ingenting er mer sexy enn reflekterte menn"

Kanskje du kan skrive noe alà dette isteden "Med mindre du får meg til å føle meg som vi er i ett eventyr"

Alà: Du må justere setningen litt;)


Kanskje du kan skrive jeg smelter dersom du kan diske opp en skikkelig gourmetmiddag isteden for at "er flink til å lage mat"?
:)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Lisa

#8
Hele avsnittet blir bare mer og mer kleint jo mer jeg leser igjennom det :P Hva tenker dere om dette istedet?

QuoteJeg liker gutter jeg både kan snakke og leke med. Ingenting er mer sexy enn reflekterte menn. Humor er heller ikke å forakte.

At du har egne interesser tar jeg som en selvfølge. Du bør være en ok kokk, jeg foretrekker menn som er initiativrike og jeg smelter dersom du setter opp ikeamøblene for meg.

Openingherisont

Likte den siste teksten, synes det er veldig bra når jenter stiller litt krav til kvaliteter. Dette viser at du er en babe med høy verdi. Isteden for "OK kokk" hadde jeg skrevet; "Du bør like å lage mat", men dette blir bare flisespikkeri da.

Du trenger kanskje ikke skrive det med at du "tar hans egne interesser som en selvfølge". Dette  finner du lett ut av senere uansett, når dere skriver meldinger, eller når du ser på profilen hans. De fleste har jo også en eller annen form for interesse for noe. Så du får ikke luket ut noen som ikke har "et liv" i dine øyne heller, om det var intensjonen din.

Vet ikke om du har forandret teksten på toppen, men er enig med Oslomann77, at det å skrive trene, være med venner, og leve et A4 liv virker dølt/kjedelig og ALLE SKRIVER DET!!! Så hadde jeg vært deg så hadde jeg fjernet den delen helt.

Husk at du også blir mer interessant om du ikke deler alt for mye om deg selv i profilteksten. Det at du er ferdig som psykologimaster snart, synes jeg er helt greit å skrive:)
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Oslomann77

Quote from: Lisa on May 14, 2013, 13:18:11 PM
Hele avsnittet blir bare mer og mer kleint jo mer jeg leser igjennom det :P Hva tenker dere om dette istedet?

QuoteJeg liker gutter jeg både kan snakke og leke med. Ingenting er mer sexy enn reflekterte menn. Humor er heller ikke å forakte.

At du har egne interesser tar jeg som en selvfølge. Du bør være en ok kokk, jeg foretrekker menn som er initiativrike og jeg smelter dersom du setter opp ikeamøblene for meg.

For å lage den litt mer flørtete, så kan du f. eks. skrive:
Skrur du IKEA møbler og er i stand til å lage en god middag, så gir det meg lyst til å kysse deg..

Femininist

Nei, huff så kleint, ikke skriv det :P
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Oslomann77

Quote from: Femininist on May 14, 2013, 14:37:29 PM
Nei, huff så kleint, ikke skriv det :P

Hehe.., vel, da skiller hun seg litt ut ihvertfall...

Ole GV

Bare ikke gjør teksten rar så er mye gjort. Bildene teller absolutt mest uansett:)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Lisa

Haha, tror ikke jeg skal skrive det ;)

Hvordan ser et godt profilbilde ut? Noen tips?