Eskalere for øvingens del

Started by deepArne, October 23, 2011, 05:54:20 AM

Previous topic - Next topic

deepArne

Sjølv om eg eigentleg føler meg attraktiv og er ein sosial (men ganske sær) type, har eg bestemt meg for å bli flinkare sosialt og særleg med jenter. Grunnen til dette er at eg kom over 0330, og innsåg at eg eigentleg ikkje var så flink med det motsatte kjønn. Har aldri vore noko særleg på sjekking, då eg ikkje visste heilt korleis eg skulle gå fram, men har likevel hatt nokolunde draget på jenter eg har møtt utanfor den typiske sjekkearenaen. Anyway har eg no byrja å flørte litt med tilfeldige jenter, og det er jo ikkje så veldig vanskeleg å ta nummeret til jenter du får ein god tone med. Det eg lurer på, er om eg bør kontakte dei vidare for å avtale date berre for å øve meg. På det noverande tidspunktet har eg eigentleg ikkje lyst på kjæreste, og eg veit ikkje om det er heilt riktig å eskalere når eg eigentleg ikkje er interessert. Likevel har eg lyst å bli så flink med jenter, at eg klarar å lande drømmedama når eg møter ho.

Femininist

Hva som er smart å gjøre for egen del og sånn får du avgjøre selv. Personlig, rent etisk, synes jeg det bare er slemt å eskalere bare for å øve og se om du klarer å få jenta interessert. Om det dreier seg om å lære seg å "snakke med jenter", bli kjent og etterhvert få det over i vennskap er det noe annet, men da er det kanskje ikke øving for deg? Og da bør du kanskje være åpen om det fra starten av. Bor du på et lite sted eller henger i et lite miljø kan du og passer deg for å ikke bli "den gutten".
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

VB

Mitt syn på det er at du sjelden vet om en jente er skikkelig kul eller ikke før du har gått på date med henne et par ganger, å møte noen ute på byen og ta nummeret gir sjeldent et riktig inntrykk av personen. Så selv om du ikke er på utkikk etter kjæreste er det helt greit å kontakte de og møte de. Kanskje du finner ut at jenta er så kul at du vil være sammen med henne? Eller kanskje dere finner ut at dere begge ikke er så interessert i kjæreste akkurat nå men dere vil være venner / fb?

Uansett, så lenge du er ærlig hvis det kommer opp og forteller henne at du ikke er ute etter noe seriøst forhold så synes jeg det er helt greit. Du kan godt ta det opp før du tar nummeret hennes eller evnt på første date, bare spør henne om hennes sivil situasjon så får du som regel spørsmålet i retur hvis hun er interessert.

Torstein

Du vet jo ikke hvor godt du liker jenta før du har eskalert med henne? Hvis du ikke er interessert i kjæreste, så får du heller bare ha tydelig intensjon om at du er ute etter FB.

vinnersmilet

Øving er bra, men det hjelper at du faktisk har ihvertfall NOEN intensjoner ifht dama. Sett deg et mål ovenfor henne. Her må jeg være uenig med feminist, en kvinne eller mann har like lite krav på at motparten har en langsiktig plan for hvor et forhold skal gå hen. Du gjør ingenting galt her og forleder ingen på en mindre akseptabel måte en fks en mann ville følt seg forledet av å komme i en intim setting etter å ha blitt vist masse seksuell interesse og så HLMR.

VB

Quote from: vinnersmilet on October 24, 2011, 04:01:41 AMØving er bra, men det hjelper at du faktisk har ihvertfall NOEN intensjoner ifht dama. Sett deg et mål ovenfor henne.

Tror den der er kjempeviktig ogsaa, det er saa utrolig mye lettere aa eskalere med jenter som man faktisk har interesse for.

Jeg et sporsmaal til deg deepArne, foler du at jenter kun er ute etter forhold? Og er du interessert i aa ha jenter du kun moter for sex?

deepArne

At nokon jenter oppfører seg idiotisk er ingen grunn til menn skal gjere det same. Å vere luremus på byn synes eg er greit, men eg har sett og opplevd jenter som viser masse seksuell interesse over tid for å oppnå andre ting, og det er direkte uncool. Det eg ønskjer, er å gå på date og skape seksuell spenning. Om det resulterer i uforpliktande sex er sjølvsagt ein positiv bieffekt. Eg vil derimot ikkje skape forventningar om noko meir. Har ikkje noko imot å få ei veninne som også er FB, men er litt skeptisk til at det ikkje kjem ein del drama på kjøpet. For å svare på spørsmålet til vinnersmilet, er erfaringa mi at jenter er ute etter forhold. Det kan nok likevel ha med å gjere at eg har møtt dei fleste jenter andre plassar enn typiske sjekkestader. Konklusjonen trur eg er å gå på date og øve på å eskalere. Dersom eg lykkes i å skape seksuell spenning, kan eg vere open om livssituasjonen og ta det derifrå. Generelt meiner eg sjekketeorien til godevibber er veldig sunn, men slike spørsmål synes eg likevel det kan vere greit å debattere.

Takk for svar til alle:-) Bur i Bergen btw...

VB

Quote from: deepArne on October 25, 2011, 01:15:51 AMEg vil derimot ikkje skape forventningar om noko meir. Har ikkje noko imot å få ei veninne som også er FB, men er litt skeptisk til at det ikkje kjem ein del drama på kjøpet. For å svare på spørsmålet til vinnersmilet, er erfaringa mi at jenter er ute etter forhold.

Var vel mitt sporsmaal og ikke vinnersmilet ;) Men uansett, det her er en tendens jeg har sett hos flere gutter som kommer inn i sjekking. For to aar siden svarte jeg paa en lignende problemstilling paa et annet forum, han skrev folgende.

QuoteOpprinnelig skrevet av *****
Det virker på meg at for en jente er standard utgangspunkt (default kontekst) for sex at man gjør det under forutsetning av at man prøver å bli et par. Noe av det som gjøres fra en sjekkers side er også preget av det: Vis genuin interesse, få henne til å føle seg spesiell, future projection, og, som de fleste nok gjør; ikke fortelle om evt. andre man holder på med...

Mitt svar (som ogsaa gjelder for deg foler jeg)

QuoteHvor har du dette fra? Jeg vil si dette er hoved problemet ditt fordi dette er noe som bare er en sannhet i hodet ditt, i det virkelige liv er det mange jenter som ikke vil ha et forhold og heller kun vil ha sex. Slutt aa tenk for jentene, tenk for deg selv og kun deg selv, det er vel litt frekt aa anta at alle jenter er ute etter et forhold, fordommer kalles det. Jeg regner med at du ikke liker naar jenter dommer deg basert paa deres fordommer, saa slutt aa dom dem pga dine fordommer.

Og i tillegg maa du ha et jaevlig stort ego hvis du antar at alle jenter som du muligens kan ha sex med kommer til aa falle helt for deg og vil ha deg som kjaereste. Det kan da godt hende at jenta ikke ser paa deg som kjaereste materiale heller, men kan tenke seg en omgang i senga med deg.

Jeg har tatt meg selv i aa tenke som deg, den siste dama jeg var med var ganske ung og veldig, veldig sot. Jeg domte henne inne i hodet mitt uten noen basis i virkeligheten. "Hun er jo saa sot og ung, jeg vil ikke saare henne. Jeg kan da ikke "Lure" henne i seng for saa aa ikke si jeg vil ha noe forhold. Jeg kommer jo til aa saare henne".

Etter at vi hadde sex saa viste det seg at hun var mer klar for et FB forhold enn det jeg var... Slutt aa dom jenter basert paa egene fordommer, det er bare tull.

Ellers sa han ogsaa dette her som er relevant for deg,

QuoteOpprinnelig skrevet av *****
La oss si at du vet før sex at du ikke ønsker å bli sammen med henne, men gjerne ha henne som FB. Dersom man velger å ikke ta det opp før sex - og jeg har snakket med flere utenfor miljøet som også bruker den strategien - seiler man ikke da under falskt flagg?

Mitt svar igjen,

QuoteFor det forste dette kommer tilbake til dine fordommer igjen. Du seiler kun under falskt flagg hvis du antar at alle jenter er ute etter et forhold og kan ikke ha sex uten at det ikke kommer til aa bli noe mer. Vet du hva jenta vil, vet du virkelig hva jenta tenker? Nei det gjor du ikke, du aner ikke hva hun er ute etter uten at du spor rett ut. Og selv om du gjor det vil hun nok ikke innromme at hun kun er ute etter sex, hun vil bare dumpe deg i stede siden det er en rar ting aa spore om. Og er det helt umulig at du kommer til aa falle for denne jenta i fremtiden? Hva hvis det viser seg at hun har den raaeste personligheten naar du forst blir kjent med henne?

Hvis hun ikke spor saa trenger du ikke ta det opp. Hvis hun ikke vil ha sex med gutter uten at det blir et forhold ut av det er det hennes jobb aa klarere dette, det er da ikke din jobb aa ta alle mulige forhaandsregler for aa forsikre deg om at jenta er helt med paa det som skjer. Noen ganger maa vi stole paa at jenter ogsaa kan klare aa snakke for seg selv hvis de har problemer med det som skjer, evnt at hun er kapabel til aa bryte kontakten med deg hvis hun maerker at det gaar en retning hun ikke vil. Saa med mindre hun gir deg klare signaler paa at hun er ute etter et forhold ser jeg ingen grunn til aa si det rett ut til henne.

Det er ikke rart jenter loper naar du sier ut fra ingenting at du ikke er ute etter forhold med de, hva hvis hun bare ville ha sex med deg? Du over kompliserer ting og det blir bare stress for henne, saa hun dumper deg og finner en kar som ikke gjor saa mye ut av ting.

Saa bare dra paa saa mange dates du vil selv om du ikke nodvendigvis tror du en gang vil bli sammen med henne, bli kjent med henne og se hva som skjer. Du trenger ikke si rett ut at du aldri kommer til aa bli sammen med henne, men vaer aerlig hvis hun spor.

babubi

Hadde vært kult å høre hva jentene her synes om svaret til VB. Jenter?

Stemning

Ikke helt enig med deg der kastanje, som jeg har gitt utrykk for i posten om gutter som faker på date så mener jeg at det er kvinnens ansvar å si ifra før sexen om at det er "kun sex hvis du vil være sammen med meg"..

Det kom litt tungvint frem men sagt på en annen måte: Dersom jenten faktisk bare vil ha sex dersom det er fordi man skal forsøke seg på et forhold, så mener jeg ansvaret ligger på henne å få det avklart før sexen.

Når det er sagt så vil jeg som gutt selvsagt være forsiktig med jenter som jeg merker godt at er genuint interessert. Men hovedansvaret ligger på den parten som ønsker forhold, hvis det er det som er dealen da.

VB

Quote from: Stemning on November 10, 2011, 16:04:03 PM
Ikke helt enig med deg der kastanje, som jeg har gitt utrykk for i posten om gutter som faker på date så mener jeg at det er kvinnens ansvar å si ifra før sexen om at det er "kun sex hvis du vil være sammen med meg"..

Det kom litt tungvint frem men sagt på en annen måte: Dersom jenten faktisk bare vil ha sex dersom det er fordi man skal forsøke seg på et forhold, så mener jeg ansvaret ligger på henne å få det avklart før sexen.

Når det er sagt så vil jeg som gutt selvsagt være forsiktig med jenter som jeg merker godt at er genuint interessert. Men hovedansvaret ligger på den parten som ønsker forhold, hvis det er det som er dealen da.

Vil si meg delvis enig med dere begge, jeg ser poenget i det kastanje sier. Hvis vi som gutter bevisst inviterer til veldig kjaereste ting og oppforer oss paa en maate som tilsier at vi vil bli sammen med jenta selv om vi vet at vi ikke vil det, saa er det ikke ok.

Men det er ikke nodvendigvis alltid gutten sin feil siden noen gutter er bare slik og noen jenter feil tolker signalene som en gutt gir. Til syvende og sist er det personen som ikke vil ha sex uten ogsaa aa faa forhold som maa avklare at de faktisk faar det de vil ha ogsaa. Men det betyr ikke at det er greit aa bevisst forspeile at man er ute etter forhold naar man bare vil ha sex.

Hvis man som gutt hinter saa mye om forhold at jenta ikke spor saa er ikke det mye bedre enn aa lyve til henne om at man vil ha forhold naar man egentlig ikke vil ha det. Begge deler er like sleipt, bortsett fra at den ene gutten gjor det paa en slik maate at han kan fortelle seg selv og venner at han ikke lurte jenta.